Лесно ли е да си купиш билет за градския транспорт в София?

Столичани споделят, че срещат трудности
13
Лесно ли е да си купиш билет за градския транспорт в София?

Билети за градския транспорт в София вече се продават и в железопътните гари. Столичани обаче сигнализират, че на много от местата, обявени за продажба, липсват превозни документи и пътуването с билет се оказва невъзможно. Екип на Bulgaria ON AIR провери какви са вариантите и защо се бави електронната система.

Проверката беше направена на една от големите спирки в квартал “Студентски град“. Там има тото–пункт, но той е отворен само в три от петте работни дни в седмицата. Най-близката пощенска станция е на около километър и за щастие там има билети.

 В другият край на София в квартал “Хаджи Димитър“ – хората се оплакват, че купуването на билет е предизвикателство.

От началото на годината контрольорите спряха да продават билети и така беше премахната още една алтернатива за купуване на превозен документ. Пред поликлиниката в столичния квартал “Дружба“ има няколко спирки на градския транспорт, но нито едно място за продажба на билети, разказват хората.

“Много рядко ми се налага да дойда до поликлиниката и пътувам без билет. Няма къде и като се кача там, където живея в "Дружба" и там никъде няма, човек пътува без да иска нелегално”, споделя пътуващ.

От Центъра за градска мобилност съветват хората да залагат на абонаментните карти или да се зареждат с билети за инцидентни пътувания.

“Ако все пак ви се наложи да пътувате инцидентно няколко дни в месеца, съветваме да се заредите с 5-6, 10 билета, за да можете да пътувате тогава, когато ви е необходимо”, заявиха те.

Според директора на Градска мобилност в столицата има достатъчно пунктове за билети. Устройствата за продажба на билети в електротранспорта улесняваха гражданите, но демонтирането им било належащо, заради изграждането на новата тикет система.

“Трябваше върху превозните средства да бъдат монтирани елементите на новата система - това е окабеляване, валидатори, които вече от няколко дни работят и те”, каза Димитър Дилчев от Център за градска мобилност (ЦГМ).

Засега обаче те само валидират превозния документ, но чрез тях не може да се извършва плащане. Цялостната тикет система се очаква да заработи през май, вместо в началото на януари. Причината за забавянето е третият метролъч, който не е бил включен в нея. Това предизвика редица дебати както в обществото, така и в общинския съвет.

За създаването на тикет системата се говори от над 10 години. Общо тя ще струва 73 милиона лева и ще се изплаща в следващите 10 години. Забавянето ѝ ще оскъпи изграждането с още 2 милиона лева, твърдят от градска мобилност.

“До този момент са похарчени не повече от 7-8 милиона за изграждането на тази система и не считам че присъединяването на третия метродиаметър би трябвало да оскъпят тази поръчка”, казаха още от ЦГМ.

В ръцете на общинския съвет остава решението как новата система ще таксува билетите – дали за време или за изминато разстояние. Според тях това ще е основният дебат в близките месеци, а столичани трябва активно да се включат във взимането на окончателното решение.

Вижте още в репортажа на Bulgaria ON AIR


 


13
Още по темата: Транспортбилет
Още от София
Деца тренират акробатика при минусови температури в София
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
ЦГМ дава на търговците 5 ст на продадено билетче, а на шофьорите - по 20ст на билет.
Докато шофЕрите можеха да продават билети, вземаха колкото билети могат и ги даваха на някои павилион и деляха разликата. Сега обаче на шофЕрите не се дават билети, и настъпи вакуум...
Новата система не разрешава този проблем - шофЕра все още не продава билети , а не всеки има безконтактна карта или смартфон...
12
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Столичани да му мислят откъде да купуват билети. Тука на село не срещаме трудности.
11
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Целта е да ви одерат с картите, но все пак губят, защото хората си пътуват без билети.
10
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Един ден се наложи да отида до София. Цял ден митках из градския транспорт без да мога да си купя билет от никъде и без да мине контрола. Потах даже един шофьор от къде да си купя билет, той ми вика - "Няма откъде да си купиш, давай без билет."
9
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Представете си че сте във Виена, Мюнхен, Амстердам, Париж, Лондон или Берн и да няма откъде да си купиш билет за градския транспорт! :))))))))))
8
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
иначе да ползваме градския транспорт... за какво, да ни глобяват, че не са осигурили места за закупуване?... мерси
7
1
 
8
 
! Отговори
Джедай Мастър преди 3 седмици
допълнение към 6

Както шефката на КФН, която четеше римските числа като "Ви, ай, ай"
6
1
 
7
 
! Отговори
Джедай Мастър преди 3 седмици
До Анонимен 1

Формално "билет" също не е българска дума, а френска. Разбира се не етимологията, а вродената тапота на герберските калинки е причината да използват "тикет".
5
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Инфраструктура дръж ми шнура! Типично БКП наследството от 76 години насам!
4
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Не но след като жодачите не са с маски защо не махнат лентите и не си продават билети
3
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Класически рекет. Като смаските, които ни карат да купуваме.
2
30
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Могат да обикалят половината град, за да си купят с 10 ст по евтино сирене, но билет за автобуса - не, не могат да си купят...
И да заработи тази система ще има:
Ама да не съм длъжен да имам смартфон
Ама не съм длъжен да имам банкова карта...
То и да се качиш в автобуса(тролейбуса, трамвая) не си длъжен...
1
3
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Калинките на ГЕРБ ершават как най-много ше прецакат хората с новата система. Това "тикет" да го бяха превели и на български. Толкова ли е трудно за калинките на ГЕРБ?.