Защо се появиха пукнатините на Лъвов мост?

Фирмата-изпълнител е заявила, че ще покрие щетите
22 фев 2021 22:35, Красимир Ангелов
39

Преди дни кръговото кръстовище на "Лъвов мост" в София осъмна с големи пукнатини в асфалта и това бързо породи редица коментари, че общината отново трябва да прави поредния "ремонт на ремонта".

Експертът по пътна безопасност Диана Русинова и автомобилният състезател Румен Дунев коментират как се поддържат пътищата у нас пред Bulgaria ON AIR.

Още по темата
"Парите, които харчим в България, не са достатъчни - ние си купуваме най-евтиния продукт. Проблемът не е в това, че е било -15 или +20, а че за много кратък период се получи това замразяване и размразяване и всъщност горната част на асфалта се е сцепила", коментира Русинова.

Тя посочи, че едни експерти са на мнение, че трябва да се сложат метални шини, а други са категорично против.

Румен Дунев посочи, че след появата на пукнатините на кръстовището много експерти са изразили различни мнения и са създали фалшиви новини. Фирмата-изпълнител е заявила, че ще покрие щетите, а фугите ще бъдат оправени, но за тази цел е необходимо температурите навън да бъдат по-високи.

"Имаше изплашени хора, че мостът ще падне. Не, мостът няма да падне, поне не заради този проблем. Тези фуги по никакъв начин не застрашават живота и здравето на никого", заяви Русинова.

Според Румен Дунев нещото, което държавата трябва да направи, е да не се разчита само на новите системи на автомобилите, а да се направи съоръжение, в което да се повишава квалификацията на водачите в контролирана среда.

Той е категоричен, че повишаването на контрола по пътищата е ключов фактор за решаването на проблемите.

"Държавата е длъжна да осигурява безопасна среда за управление на водачите", заяви Дунев.

Русинова посочи, че у нас властите санкционират само за превишена скорост, а трябва да започнат да санкционират и за неправилно престрояване, за минаване на червен светофар и много други неща, така че да се повиши контролът..

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


39
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Решението не е да се преасфалтира. Решението да се отворят фугите между отделните секции и да се монтират въпросните профили за дилатационна фуга. Те са такива, че не е нужно да се асфалтира върху тях. Може и да се виждат, стига да са на нивото на горната повърхност (асфалта) а не като минаваш с колата и все едно през ЖП прелез. Но това за да се направи - не трябва да има движение. Не става със "Затваряме едното платно, после го пускаме и затваряме другото". Затваря се цялото съоръжение.
14
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Оффффф!Грешка. Не са гумени уплътнения, кой те е излъгал че слагат гумени уплътнения???? Слагат се профили за дилатационни фуги. Това са подвижни две части, сързани една с друга. И когато трябва - движат се една срещу друга, без да се нарушава целостта на двете отделни части, свързани с профил за дилатационна фуга. Когато я няма тази фуга и профила към нея - получават се пукнатини. Отваря се, но не се затваря - пукнатина. И да асфалтираш - пак ще се пукне.
13
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Що ли? Щото я няма дилатационната фуга. За тва се появиха пукнатините. И да асфалтират, пак ще се появят пукнатините. Това е съоръжение, което се движи. Вие не виждате изместването, но го има. И когато се получи - появяват се пукнатини. Дилатационна фуга трябва да има между отделните части. Ама така наречените инженерчета, дето го правиха - те не знаят какво е Дилатационна фуга. За какво се използва и кога. Асфалтирайте, догодина пак. И после пак и пак и пак... и така до безкрай ще асфалтирате.
12
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
когато стажанчета правят мост и не знаят достатъчно за това се получават такива недомислици.ама то нали не нитребваха инжинери а овчари. на овцете не им трябва мост за 22 милиона.
11
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
22 милиона взе учителката по руски и занесе в Банкя.
10
1
 
9
 
! Отговори
К преди 3 години
Както сърбите казват- българите имат хубави деца защото не са правили с ръце.
9
0
 
11
 
! Отговори
мак преди 3 години
Като мине някой на червено или се престроява неправилно, как повишава риска от поява на пукнатини? Защо само тук всички бакии оправдавате с ниски или високи температури, или големи разлики между тях? Не се казва, че строителите са некадърни или ползват долнопробни материали.
8
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Проблемите на шопите не ни интересуват.Още повече,че кмета им не е местен жител.
7
1
 
13
 
! Отговори
Оффффф! преди 3 години
За да не им се пука асфалтът, на фугите на мостовете слагат гимени уплътнения, а не ги асфалтират. Айде сега! Не за пръв път виждаме мост.А тази Русинова е "експерт по пътна безопасност", колкото съм и аз. Завършила е "публична администрация".
6
1
 
18
 
! Отговори
Ха-ха-ха... преди 3 години
Абсолютни глупости! Знаем, че строителите на ГЕРБ са с произход мутренски банди от 90-те, които започвайки с квартални престъпления се издигнаха до ранг на национални престъпници, чиито технически р-л, строителен надзор, инвеститор, комисионер-рушветчия и надзирател с джипката е Буци, майстора на лай**ня*ия водопрвод във Варна. С такъв екип и мостове и виадукти могат да падат!
5
0
 
22
 
! Отговори
ЦъклЮ преди 3 години
Накрая излезе че шофьорите виновни че се напукал асфалта.
4
0
 
11
 
! Отговори
Тато из Правец преди 3 години
Тая българска природа!!! + - + -и мостът бум в реката!
3
2
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Дъжда отми 11 години постижения на Боко, само за 2 дни
2
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Човекът успокоява "изплашените хора", че ако моста падне, това няма да е заради пукнатината! Така че, по-спокойно!
1
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
По медиите се създават фалшиви новини??? Не може да бъде!!!!