Софиянци не слизат от колите си - на челно място в Европа

На 1000 души се падат по над 660 автомобила
28 фев 2021 08:52, Елка Василева
191
Софиянци не слизат от колите си - на челно място в Европа
Снимка: архив, БГНЕС

В София има повече автомобили от средното за големите градове на ЕС, сочи анализ на общинското предприятие „Софияплан“. Тенденцията е придвижването с автомобил в столицата да продължава да расте, докато пътуванията с градския транспорт намаляват, предаде БНР.

В Столичната община се падат по почти 0,8 автомобила на всеки възрастен, докато средното ниво за големите градове в Европейския съюз процентът е около 0,5 на сто, сочи статистиката.

Според последните данни за новорегистрираните и дерегистрираните автомобили степента на моторизация е скочила от над 500 автомобила на 1000 души в края на 2016-та година, на над 660 през 2020-та, което е ръст с почти 30 процента.

За сравнение - много от големите европейски градове имат нива на моторизация под 450 автомобила на 1000 души, се казва в доклада на "София план" за състоянието на транспортната инфраструктура в Столичната община.

Той е изготвен в рамките на подготовката на "Програма за София" - новият план за интегрирано развитие на Столичната община за следващите седем години. От доклада става ясно още, че придвижването с автомобил в София продължава да расте, докато пътуванията с обществения транспорт намаляват.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


191
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
132
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Иван"Само помислете да си изкараш една скапана карта за градския на колко опашки трябва да се редиш"На колко?О_О
131
10
 
17
 
! Отговори
Реалист преди 3 години
Не слизат от колите, но пискат че били бедни и че не било държава!?
130
3
 
13
 
! Отговори
Иван преди 3 години
Пак глупости. Докато в градския транспорт хората се третират като *** и няма никаква култура и поведение ще си караме колите.Само помислете да си изкараш една скапана карта за градския на колко опашки трябва да се редиш и да се занимаваш с лелки дет те третират все едни те са клиента а не ти.
129
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Как си пишат сами причините и сами не взимат никакви мерки - "придвижването с автомобил в София продължава да расте, докато пътуванията с обществения транспорт намаляват". Защо ли? Някаква мистерия? Ами хората предпочитат да пътуват в комфорта на собствения си автомобил и не искат кашлящи, кихащи, миришещи контакти, които им струват повече от здравето за сметка на горивото, което те са вече платили? Да направят нощните линии като атракцион на ужасите под девиза "К'во ли нема тука?"
128
11
 
11
 
! Отговори
До няма логика преди 3 години
Няма, ако не плащаш данъци, прегледи, гражданска. Тогава простата сметка може и да ти излезе. Сигурно и ремонти не правиш. Караш с изгорели фарове, неизправен. Масова практика. Я си купи карта за 300 лв годишна и после ела да кажеш излязла ли е сметката. Няма кола, която да ти струва 300 лв на година. Трудно, но хората ще започнат да го разбират.
127
5
 
20
 
! Отговори
Няма логика преди 3 години
Как да си оставя колата, като до работното си място трябва да сменя две превозни средства от гр. транспорт. Цената е 6.40 лв. Като пътувам с колата си на газ - 5.00 лв. Отделно мръзнене по спирките, неприятни "аромати" в трамваите, автобусите и тролейбусите. Допълнително изнервяне от постоянни скандали между контрольорите и хората от катуните. По-голям риск от всякакви зарази и т.н. Една кола с газова уредба не замърсява въздуха повече от най-новата на бензин или дизел. А данъците ?
126
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
А Самоковския Фандък построи на софиянци метро. Те не слизат от колите
125
4
 
19
 
! Отговори
По-зле е преди 3 години
Положението е много по-трагично. Защото статистиката е правена по регистрирани коли в кат-София. А в студентски примерно няма софийски коли. Всеки първокурсник е докарал бурканите, паркирал в градинката за седмицата и ще вози празните в петък. Те несофийските коли са минимум равни на софийските в града.
124
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Градска мобилностЕхеееее. А като студенти (още падаше големИО снЕг) като нямаше автобуси по час и половина и после дойдат 5 наведнъж, щото шофьорите са играли белот на крайна спирка.:))))))Какво знае днешната младеж?:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
123
8
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Две неща...Ми, няма проблем, имайте си по две коли, ще си имате и задръствания и трафик и разходи.
122
4
 
13
 
! Отговори
Стефчо преди 3 години
Как ще допусна да ми падне статуса пред комшиите да тръгна с колело? Паля барутника,запушвам добре докато загрее и ходя да хвърля болкука с колата и да купя хляб от лидъла. Туй влосипеда и градския транспорт е за бедняците и селяните,де нямат пари за анцуг Адидас...нал тъй?
121
7
 
7
 
! Отговори
Градска мобилност преди 3 години
Градският ни последните години се подобри. Аз съм се возил в икаруси по линия 413. Зимата в автобуса се трупаше повече сняг от на тротоара. По надолу питат как да стигне от Плиска до зоопарка. Ами 280 до студентски и оттам 10 мин. разходка. Втори вариант, с едно прикачване е 280 и от Метростанция - 67. Защо очаквате от градският да ви оставя до входа на дестинацията като такси? Не е това целта. Затова сме най-затлъстялата нация в ЕС. В Германия под 10 км не се замислят за кола. Пеша или колело.
120
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До AcOrP"Лесно е да сравняваш с западна Европа. Междуградският транспорт в БГ е абсурден. София-Варна 12 часа с влак. В Германия влаковете се движат с 250 км/ч."Тоя па, 12 часа му било с влак. Може, ако си вземеш някой с екстра престой. В Германия влаковете дето пращят с 250 км в час спират на 4 гари за тия 250 километра. ;)Иначе 70 километра за час, ако няма нещо проблеми.Ае спрете се малко с фантазиите, че бая народ пообиколи света и не минават толкова лесно глупостите.
119
6
 
14
 
! Отговори
Две неща... преди 3 години
...не са ми ясни. Защо едно семейство да няма две коли, особено ако майката е с малко дете/деца? Защо се прави на проблем (говоря за зимата) пътуването до работа с личен автомобил?! Не всички живеем на метро станции в София и не на всеки месторабота се намира в непосредствена близост до метрото! Разбирам Ви в София да се въведе ограничение за личен автомобил хритемператури над 10 градуса, но зимата при тези зарази аз по обществен транспорт отказвам да се блъскам! Хайде малко да се мисли и в пол
118
7
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Е нали българите били бедни?
117
3
 
14
 
! Отговори
Един. преди 3 години
До AcOrPТо в София до много квартали е невъзможно да се стигне без автомобил, ти за междуградски говориш..!!! Говорим за 21 век. Ужким европейска столица... Много ясно, че ми трябва кола. В граския транспорт мирише на кисело и спара. Като добавим и бразилците сутрин за работа...
116
6
 
0
 
! Отговори
Край преди 3 години
Това е защото сме втори по ум след еврейте.
115
5
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Комплексарите ги е страх да слязат от колите за да не ги помислят че са селяни а като отидеш в Европа виждаш хората да си карат велосипеди ползват метро и автобуси без това да е проблем за тях
114
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Да се похваля.Малко след като почна пандемията отказах автомобила. Сега се качвам на кола веднъж на 2 седмици. Наблягам на пешеходните разходки.
113
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До aCorPИ какво ще правиш в Каспичан и Тутракан примерно. Дори и с кола никога не съм ходил до там, и едва ли ще ида.