По-голяма "синя зона" от 1 декември в София

29% по-малко места за "служебен абонамент" на ведомствата
26
По-голяма "синя зона" от 1 декември в София
Снимка: БГНЕС

Столичният общински съвет /СОС/ прие на днешното си онлайн заседание доклад относно Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за организация на движението на територията на Столична община.Промените влизат в сила от 1 декември тази година, съобщи БТА.

Промените в наредбата са свързани с реда и условията на предоставяне на паркоместа в режим "Служебен абонамент" и включват премахване на безплатния режим "Служебен абонамент"; ограничаване на ползването от юридически и физически лица, държавни, културни, общински и др. институции до пет паркоместа в режим "Служебен абонамент" за даден административен адрес; въвеждане на удължен режим "Служебен абонамент" - валиден в часовия диапазон от 19.30 ч. до 23.30 ч. и разширен режим "Служебен абонамент" - валиден в събота и неделя, в часовия диапазон от 08.30 ч. до 19.30 часа.

Промените ще допринесат за увеличаване броя на ползваните паркоместа за почасово платено паркиране и локално платено паркиране за гражданите. Уеднаквяването на условията за ползване и ограничението на броя им ще ги редуцира с около 430 броя. Това означава, че паркоместата в режим "Служебен абонамент" ще намалеят с около 29 процента, се посочва в доклада.

Промените в наредбата включват разширяване на зелена зона в кв. "Зона Б-19", район "Възраждане" и разширяване на синя зона за сметка на обхвата на зелена зона.

Промяната от зелена на синя зона няма да се отрази на вече заплатените винетни стикери за платено паркиране на живеещите в тези райони, се посочва в доклада.

Увеличава се работното време на синя зона от понеделник до събота от 08.30 ч. до 20.00 часа.

Въвежда се регламент за откриване на паркоместа за товаро-разтоварни дейности в зоните за почасово платено паркиране и в зоните с въведен ограничен достъп на МПС и ред и условия за ползването им от живущи и стопански субекти.

В зоните с въведен ограничен достъп на МПС /пешеходни зони/ ще има места, които да се ползват до 30 минути при наличие на издаден пропуск и заплащане на цената за паркиране /50 ст. или 1 лв./ от юридическите или физическите лица при всяко зареждане на стопанския обект, а от живущите при наличие на издаден пропуск - безплатно до 30 минути, два пъти дневно. Местата за товаро-разтоварни дейности в зоните за почасово платено паркиране ще бъдат запазени за извършване на тези дейности в рамките на работното време на съответната зона.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


26
Още по темата: паркингсиня зонаколи
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
24
0
 
0
 
! Отговори
Фондупкова преди 2 години
На повечето места в София няма улици нито тротоари - всичко е разбито и на дупки - обаче ние ще събираме такси за паркиране защото софианецът е офца и не може да се пребори за интересите си. Парите, които ограбваме от глупавете софианце ще вкараме в частна фирма, за да ги откраднем заедно с мутрите.
23
1
 
2
 
! Отговори
Истина преди 2 години
Фандъкова и Бонев продължават с експеримента"колко ли дълго може да търпи "софиянецУт".Явно доста.Браво на Красно село!
22
1
 
4
 
! Отговори
Реалист преди 2 години
Очевидно е, че тези зони затрудниха движението и паркирането, вкл. и в съседните квартали, където няма платена зона. Разумното решение е платените зони да се премахнат в София. Без предварително построени общински паркинги на достъпни цени, платени зонине трябва да се въвеждат и тези платени зони трябва да се забранят със закон.
21
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Тея синя , зелена зона са пълна измислица и ограни4ават правата ни като граждани- погледнете София отгоре - да виждате разлика като зони??Въздухът е еднакъв навсякъде,тогава питам какъв е смисълът от тези зони ?Е много ясно -да се гепят пари !!
20
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Цялата синя и зелена зони трябва да са пешеходни и само за велосипеди,тротинетки и други електро транспорти,а не паркинги.Паркинг ако си направи Общината нека да събира такси.
19
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
И от колко години ги има тези зони,колко паркинга нови построи Общината?Изобщо къде отиват и как се харчат тези пари събирани от зоните?С каква цел ги събира Общината като не е дала и 1 лев инвестиция,а краде пространство от улиците и стават задръствния и конфликти заради тези парко места?!
18
1
 
5
 
! Отговори
Bebok преди 2 години
Мнуго дубре.Убаче малко евтино е.Да се увеличи цена за престоя, 2.99 за 30 минути мисля че ще е дубре.А за тези без зелен сертификат да бъде 4.99 щото разнясят вируси в центъра.
17
2
 
3
 
! Отговори
до Алекс преди 2 години
Сами си приказваш, не разбираш какво ти говорят...
16
1
 
11
 
! Отговори
аз преди 2 години
що не направите цяла софия синя зона няма да плащате заплати на тия дето продават талони и само ще си пълните гушите ама гледайте да не се задавите
15
5
 
3
 
! Отговори
Алекс преди 2 години
До до 5 Тогава ползвай градския транспорт.
14
1
 
13
 
! Отговори
Пич преди 2 години
Още парички за мафията! Ура! Тъкмо се бях притеснил, че нещо бюджетите им са орязани.
13
3
 
15
 
! Отговори
жк. Лагера бл 36 преди 2 години
Гласувайте пак за Фандъка и Гроб крепостни селяни!!!!
12
3
 
10
 
! Отговори
Радослав преди 2 години
Както я е подкарала Фандъка скоро всеки софиянец ще има монтиран спирателен клапан отзад. При заплащане клапана се отваря и може да изпуснеш определено количество газове и обработени вещества, а касовия бон ще се ползва вместо тоалетна хартия за да сме по еко! Първо си съберете глобите от електората на Фандъка от маалите и тогава увеличавайте тормоза над данъкоплатците!
11
1
 
20
 
! Отговори
Радослав преди 2 години
Поредния цирк, вместо да се правят нови паркинги просто се разширява зоната, по този начин се записват по изкуствен начин нови паркоместа и готово. Стъкмистиката е с отличен резултат! И къде отиват парите от тези сини и зелени зони? Колко нови паркоместа се построиха? С какво тези пари допринесоха за по чист въздух? Не е въпроса само да се събират едни пари, а за какво се харчат защото ако е както сега за още бонуси на разплутия общински апарат това са най безполезно изхарчените пари!
10
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
добре де, кои подзони точно стават от зелени, сини?
9
3
 
10
 
! Отговори
до 5 преди 2 години
Като изключим Раковски и малко от Витоша, никоя от улиците в центъра не е пригодена за колоездачи. В същото време, колоездачите не могат да карат по тротоарите и пешеходните пътеки, защото не са пешеходци. Разбирам, че си приказваш, но е добре да осъзнаеш какво ти се говори.
8
3
 
12
 
! Отговори
заинтригувана преди 2 години
Дали вече не е време и полето между Левски Г и Враждебна да стане Синя зона за платено паркиране с цена от 3 лева на час?
7
4
 
18
 
! Отговори
Театър Сълза и Смях преди 2 години
Дали не е малко от 8.30 до 20 часа?!Не може ли денонощно и без почивен ден?
6
1
 
15
 
! Отговори
Краси преди 2 години
А за "бедните" депутати безплатното паркиране се запазва.
5
18
 
10
 
! Отговори
Алекс преди 2 години
Движението на автомобили в центъра трябва да се намали.Има градски транспорт и велосипеди.