По-скъп билет в София, но с възможност за прекачвания

Може да има и "семейни" карти за до четирима души
30 ное 2021 09:38, Петя Славова
71
По-скъп билет в София, но с възможност за прекачвания
Снимка: БГНЕС

По-скъп става билетът за градския транспорт в София, след като се предлага "времеви" билет. Поскъпва и дневната карта.

Предложението е да пътуваме с неограничено прекачване в рамките на определен период от време. Това е новото предложение по отношение на тарифната политика на Столичната община за пътуване в градския транспорт, съобщиха на брифинг в Столичната община председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев и Зафир Зарков - зам.-председател на Комисията по транспорт към СОС.

Едно от новите предложения е т.нар. карта "30+", предава "Монитор". Тя важи за период от 30 минути, през който пътниците могат да се прекачват на неограничен брой превозни средства. Цената ѝ ще остане на тази на стандартния билет от 1,60 лв. Другата нова опция е за превозен документ с валидност от 60 минути, в които могат да се сменят различни видове градски транспорт.

Валидността ѝ обаче ще продължи до приключване на пътуването с превозното средство, което последно е чекирано във времевия период. Така гражданите, чийто билет изтича по време на пътуването им, ще могат да го продължат до пристигането до желаната спирка.

Сред предложенията за промени в тарифната политика е и въвеждането на съботно-неделна карта за семейства. Предложението е с една карта да могат да пътуват до четирима души от семейството. За въвеждането на тази карта обаче се изчакват допълнителни финансови разчети, посочи Зарков. Общината предвижда и карта с пакет за 20 пътувания на цена от 30 лева и карта за 30 пътувания на цена от 40 лева, информира Зарков.

Предвижда се още дневната карта, която в момента струва 4 лева, да важи за период от 24 часа от момента на закупуването ѝ, вместо в рамките на деня. Цената ѝ обаче ще скочи на 6 лева. Въвежда се и нов превозен документ - електронна карта за 48 часа с цена 10,00 лв., която ще важи и за нощен транспорт, трансформира се и тридневната карта за всички линии в електронна карта за 72 часа с цена 14,00 лв. И трите карти - за 24, 48 и 72 часа, ще важат и за нощния транспорт, когато той бъде възобновен. Засега обаче връщането му не е оправдано, защото почти няма кой да го ползва, а и финансово общината няма как да си го позволи, заяви Зарков.

Причината за измененията е пониженият интерес към превозни документи през последните две години. Между 35 и 40 % е спадът на приходите на превозни документи в столицата. Разходите, от друга страна пък, са по-високи в сравнение с минали години.

Зарков съобщи още, че в средата на февруари 2022 г. е най-ранният възможен срок за приемането на промените, което ще стане с решение на Столичния общински съвет и с промени в наредба на Столичната община.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


71
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
50
0
 
1
 
! Отговори
Габи преди 2 години
Какъв билет ще трябва да се ползва за крайградските автобусни линии, където пътуването само с един автобус продължава около час?
49
2
 
1
 
! Отговори
все още спокойни преди 2 години
Този умилително умен/интелигентен/високоинтелектуален "законопроект" на СО може да се приложи единствено и само след прием на пропорционални мерки сериозно ОГРАНИЧАВАЩИ шофирането на лични/частни и служебни автомобили!!! Така ще Ф.андъка ще може да гарантира, че с 30 и 60мин билетчета ще стигаш от т.А до т.Б преди да ти изтече времето.Тогава трО.лч.етата, които спамят тук как се оплаквали пешеходците ще запеят ведно друга песен :)))
48
0
 
3
 
! Отговори
доц. д-р Чоко Боков преди 2 години
Безплатно предложеие. Направете стрес-тест на новия модел на таксуване в кварталите Филиповци, Факултето, Христо Ботев и Красна поляна. Там гражданите са основно ангажирани в плащане на данъци, осигуровки, такси и сметки, но все ще намерите няколко за представителна извадка. Приятен ден.
47
4
 
2
 
! Отговори
Не ви разбирам преди 2 години
Най евтино е да си ходиш пеш. Защо ви е мизерния градски транспорт. Ходи си пеш - хем се раздвижеш, хем се разходиш, хем подишаш "шчистия въздух", хем никой не те бута, хем не ти мирипше на пот и чесън. Приятен трекинг.
46
1
 
6
 
! Отговори
Ч преди 2 години
Пише, че пътникът ще си довърши пътуването, но само за билета от 60 минути?! Дали ще важи и за този от 30 минути? И ако има задръстване от 10 минути - какво правим?
45
1
 
4
 
! Отговори
опушена копърка преди 2 години
Елате пиленца при батко. Мхахахаа.
44
0
 
17
 
! Отговори
Пътник с карта преди 2 години
Всеки ден ползвам гр.транспорт повече от 1 час в двете посоки.За чистотата в превозните средства трябва да плащам билет от 0.50 ст. Някои са чисти, но повечето са отврат.Има още много стари мотриси. За отопление се ползва пушека от ауспуха. Най-мръсни са тролеите 4.Седалките блестят от колосана мръсотия. Фандъкова, слезте от колата и се качете на ***.4,авт.88,213,404 и т.н.Увеличението на билета ще е безобразие.Поредното.
43
0
 
15
 
! Отговори
Joko преди 2 години
Така предложеният вариант е поредното дране на кожи.Схемта трябва да е за изминато разстояние. изпитано и доказано в чужбина.
42
6
 
8
 
! Отговори
Софиянец ! преди 2 години
Аз съм на 50 години и досега не съм се возил на метрото в София. На автобус в София не съм се качвал от 26 години! От както съм изкарал книжка не ме касае градския транспорт
41
5
 
4
 
! Отговори
Чукча не читател преди 2 години
"Валидността ѝ обаче ще продължи до приключване на пътуването с превозното средство, което последно е чекирано във времевия период. Така гражданите, чийто билет изтича по време на пътуването им, ще могат да го продължат до пристигането до желаната спирка." - да бяхте го прочели, преди да коментирате, а? Мрънкала балкански...
40
9
 
14
 
! Отговори
Мани Мани преди 2 години
Кой не скача е червен, а? 30+ години не се ли наскачахте? Доволни ли сте от целогодишния банан? Радвате ли се когато можете по всяко време да ползвате правото си на абсолютна свобода и да отидете в някоя интересна държава, че да им берете ягодите, оправяте градините, и бършете на бабите и дядовците гъзовете срещу заплащане? Забавно ли ви е да си плащате за абсолютно всичко? Великата демокрация и прилежащи ценности допадат ли ви??? Допада ли ви това, че изгонихте децата и внуците от държавата им?
39
0
 
6
 
! Отговори
SKF преди 2 години
Преди поне 15 години в Триест и други градове в северна Италия имаше билети за мнократно прекачване.При качване в превозното средство се самотаксуваш с таксуващо у-во,в което има мини принтерче ,което принтира точният час ,дата и номер на линията и в продължение на 1 час,може да се прекачваш колкото пъти пожелаеш,на цена 1 евро.Всичко това се запазва в сървърчето на транспортното средство
38
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
как се бори "понижен интерес към превозни документи"? Е как, с вдигане на цени :))))) Не, изобщо не са калинки на ръководни постове, само малко
37
0
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Само да питам дърветата от Софийски Градски Транспорт наясно ли са, че имат линии по-дълги от 30 мин? И има задръствания. Аз в трамвай 22 навремето съм седял по 25 мин на дондуков, където са 2 спирки. Как мислят да компенсират хората, които висят в задръствания? Мисля си, че ако хората бяха нормални щяха да съдят.
36
0
 
5
 
! Отговори
vlady преди 2 години
Трябва да има различни билети примерно 15, 30, 60, 90 минути - първите два основно за вътрешноквартални пътувания и такива до близки квартали, вторите два за дълги пътувания.
35
0
 
9
 
! Отговори
До Горилата преди 2 години
Това е "промяната"на Фандъкова-да краде повече.
34
5
 
4
 
! Отговори
Коко Горилата преди 2 години
Честита промяна, другари и другарки!
33
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
А защо вдигат втори път билета на Трамвайте, Тролейте, Метрото те са на ТОК ! В мелешевските заедно с шефа си мафиота да пукнат дано много скоро!
32
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
измислиха го бе. Щом така и така пътуваш повече от 30 минути - що да не те таксуват 2 пъти. С хронометър ли трябва да седя.
31
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Вдигайте, вдигайте да я вдигнат Фандъкова в малешевските