Забраняват стари коли в центъра на София от 1 декември

В столицата ще има две нискоемисионни зони, посочи Ани Стойкова
Обновена: 22 юни 2022 10:38 | 22 юни 2022 10:38, Анисия Иванова
102

Въвеждат забрана за влизане на стари коли в центъра на София. Първата нискоемисионна зона се очаква да заработи още в края на тази година.

"Проектът за въвеждане на нискоемисионни зони е в две направления - по отношение на транспорта и по отношение на битовото отопление. Наредбата е качена на сайта на Столичната община за обществени консултации в продължение на един месец до 16 юли. Всички заинтересовани могат да входират своите предложения относно тази наредба", заяви зам.-председателят на Комисията по екология към СОС Ани Стойкова в студиото на "България сутрин".  

По думите ѝ основната цел на въвеждането на такива нискоемисионни зони е подобряване качеството на атмосферния въздух.

"Нискоемисионните зони следват своя ход във времето след като цяла година вече се провеждат техническите прегледи по новия начин. То беше необходимо, за да може Столичната община да започне да въвежда нискоемисионните зони по отношение на транспорта", допълни Ани Стойкова.

"Нискоемисионните зони и в двете направления ще бъдат организирани с етапност, а от друга страна има преходен период до 2025 година. По отношение на транспорта в проекта на наредбата се предлагат две зони за ниски емисии - голям и малък ринг. Малкият ринг е карето затворено между булевардите "Сливница", "Опълченска", Патриарх Евтимий" и "Васил Левски". Големият ринг пак започва от "Сливница", но минава през "Петко Тодоров", посочи зам.-председателят на Комисията по екология към СОС.  

Тя каза, че принципът е както за превишената скорост. Нарушителите се снимат и получават съответните санкции, установени със закона.

"От 1 декември тази година се въвежда забрана за преминаване на колите, които са в първа екологична група. Това са колите без еко стандарт в продължение на три месеца. От 2025 година се забранява преминаването на колите от втора екологична група, а от 2028 година - трета. За големия ринг забраните започват от 2025 година", уточни Стойкова.

И заключи, че независимо от двата ринга, ще могат да преминават колите на живущите в тях, както и колите на хората, които са с инвалидност.

"Тези изключения включват и колите със специален режим на действие, както и колите на обществения транспорт", допълни Ани Стойкова пред Bulgaria ON AIR.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


102
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
67
0
 
13
 
! Отговори
Ей преди 1 година
Първо да направят пътища и канализация, защото много села и квартали на 1 километър от околовръстното нямат нито едно от двете и тогава ще говорим за екология...
66
4
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До 2028 година България няма да я има!
65
4
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Гарантирано от ГЕРБ!
64
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До 2028 година ГЕРБ ще загуби властта в Столична Община!!!
63
1
 
26
 
! Отговори
защо преди 1 година
Скъпа Ани Стойкова, Идете в Лондон и вижте как действа Green zone. Щото това, което предлагате е само да усвоите едни пари.
62
0
 
31
 
! Отговори
1-н преди 1 година
А нещо за забрана изкупуването на катализатори ще направите ли, че сега крадците си вилнеят, да не мислите че си купих нов катализатор като ми гепиха стария
61
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Мийте улиците има вода в София за цяла Европа.
60
0
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
А,токсичните отпадъци на Европа .
59
1
 
40
 
! Отговори
…. преди 1 година
Прословутите стикери и категории важат за леки автомобили. А за старите камиони които замърсяват в пъти повече от една кола кога ще има правила и ограничения? Днес пред мен караше камаз който беше направил димна пелена. Той ли замърсява повече или аз с моята кола? Ами хайде като ще сте толкова еко да е за всички не само за някои.
58
3
 
18
 
! Отговори
Сахар преди 1 година
Спомняте ли си, че Йорданка "Дани Фандани" Фъндокова каза, че ще прави специализирани акции, за да спира коли, които замърсяват извън нормите....Каква специализирана техника братко, то като излезеш на разходка почти всеки дизел бълва кълбета дим, щото масово са с изкорубени катализатори и на 500К+ километра.
57
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
каруците са най големите замърсители с миризлив метан. разправят решили на един кон да му измерат газовете и да го евросъртефицират, обаче нищо не станало, щото коня ритнал проверяващия и оня се гътнал.
56
0
 
31
 
! Отговори
до 60 преди 1 година
Абсолютно вярно. Но екоталибаните имат план да занулят хората и действат. Защо софиянци не се вдигнат и искат от кметството експертиза за качеството на въздуха в София и източниците на замърсяване ??? Тогава ще лъсне истината , че не МПС-тата са причина за замърсяването.
55
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
"Това са колите без еко стандарт в продължение на три месеца."Какво означава това изречение? Кое е в продължение на 3 месеца?
54
0
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Винаги когато заговорят за транспорта и замърсяването на въздуха, значи ни лъжат и пак ще имитират дейност.
53
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Транспортът има пренебрежимо малък дял в замърсяването на въздуха с ФПЧ, което е единственото наднормено замърсяване и то само през зимата заради отоплението. Неизмитите улици и тротоари в София имат 24 пъти по-голям дял в това замърсяване, а отоплението стотици пъти повече.
52
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Транспортът има пренебрежимо Малкълм дял в замърсяването на въздуха с ФПЧ, което е единственото наднормено замърсяване и то само през зимата заради отоплението. Неизмитите улици и тротоари в София имат 24 пъти по-голям дял в това замърсяване, а отоплението стотици пъти повече.
51
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
А каруците , кога?
50
0
 
12
 
! Отговори
Моля преди 1 година
Да ми се осигуре коридор до минералната вода, в противен случай давам общината на съд за дискриминиране.
49
0
 
16
 
! Отговори
Истината преди 1 година
Изобщо не трябва да се занимават с транспорта, ако наистина мислят за чист въздух. В дните с наднормено замърсяване с ФПЧ (няма друго наднормено замърсяване), дела на автомобилите в това замърсяване е под половин процент, а замърсяването е от отоплението на твърдо гориво. С тези ограничения за колите, мафията в общината се опитва да прикрие некадърността си за организацията на движението и паркирането в София, като намали броя на колите в част от София
48
0
 
21
 
! Отговори
Спокоен преди 1 година
Това с тия еко-групи е някакво безумие. Защото ги издават според възрастта на автомобила, а не на база реални измервания. Ама масово автомобилите над 20 години се движат на пропан или метан. Колкото и да е нов един дизел, пуши и дими в пъти повече от газифицираните автомобили.