Контрера за забраната в София: Политическа и нормативна измама

Просто се прехвърля замърсяването от една улица в съседна
1 дек 2023 09:00, Елка Василева
15
Контрера за забраната в София: Политическа и нормативна измама
Снимка: архив, БГНЕС

Това е една политическа и нормативна измама, заяви пред БНР общинският съветник от ВМРО Карлос Контрера по повод забраната за влизане в центъра на София на бензинови автомобили, произведени преди 1996 г. и на дизелови, производство преди 2002 г. Забраната е в сила от днес. За първо нарушение в нискоемисионната зона няма да се налагат глоби.

Още по темата
"Ограничението "нискоемисионна зона" ще действа в обхват малък ринг и в тази разлика от около 50 метра просто прехвърляме замърсяването от една улица в съседна", каза той.

"Старият автомобил може да се движи съвсем спокойно в кварталите и нищо не правите. Усилията трябва да се насочат първо към затягане на контрола в техническите пунктове", каза Контрера.

"Другият въпрос е защо хората използват все повече личните си автомобили. Огромна част от усилията трябва да бъдат съсредоточени в създаването на изключително бърз и удобен обществен транспорт. Тролейбусите са на 100% подобрени, подобри се и автобусният", отбеляза общинският съветник.

Доклади показват, че трафикът е около 30% от проблема. Огромният проблем е горенето на отпадъци, автомобилите са съвсем малка част от уравнението, коментира Контрера.

По думите му отделянето на емисии от двигателите с вътрешно горене е само част от проблема. Една от причините за по-високото ниво на прахово замърсяване е "търкалянето на стотици хиляди гуми" по улиците всеки ден.

"В момента големите партии са като големи айсберги, които се бутат вътре в морето и решение няма. Моята идея е да бъде посочен кандидат на някои от по-малките формации и за определен срок този общински съветник да бъде избран за председател, за да може да се отпуши работата, да заработи Общинският съвет и в следващ период да се отиде на политически избор на председател. В момента имаме блоково противопоставяне и не виждам друга възможност да се излезе от тази безумна ситуация", заяви Карлос Контрера по повод блокажа в Столичния общински съвет, който не успява да избере председател. Контрера нарече "плашило" вероятността да се проведат повторни избори за общински съветници.

Да се направи разграничение между стари и замърсяващи автомобили и такива с исторически статут, които участват в паради на ретроавтомобилите, призова от своя страна Искрен Миланов от Софийски ретро авто клуб.  

Ретролюбителите не са срещу въвеждането на екологични зони, а срещу екологичните стикери, които действат вече две години и половина, поясни Миланов. По думите му техническите  прегледи за това се извършват формално, а информацията за екологичните категории се дублира, тъй като в масивите на КАТ тя вече съществува.

"Една печатница на един депутат печати и печели на гърба на всички българи. Предлагаме да се извършва естествен и реален контрол на отработените газове в техническите пунктове", каза Миланов.

В Германия след 16 години в някои от градовете тази забрана започва да отпада. Там е била предвидена държавна помощ при предаване на старите автомобили за скрап, посочи Искрен Миланов.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


15
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
0
 
7
 
! Отговори
Възмутен преди 7 месеца
Само богаташите с новите коли имат право на живот и лиготии!Вие бедни ми софета бачкайте и си карайте старите бракми из предградията и не припарвайте в центъро на Софето само да им се пречкате!Това е идеята на новите царе!
8
0
 
7
 
! Отговори
Истината преди 7 месеца
Контрера явно е чел изследването по поръчка на столичната община кой колко замърсява в София. Няколко факта от това изследване. При движението си автомобилите вдигат във въздуха ФПЧ от неизмитите улици, които са 24 пъти повече от ФПЧ от ауспусите. Общо тези две замърсявания са 30% от общото замърсяване с ФПЧ, но това е средногодишно. През зимата този процент пада под 10%, а само през зимата имаме наднормено замърсяване с ФПЧ. Ако кола с ДВГ дава 100 единици замърсявяне, ел.кола дава 96 единици.
7
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Ало, Контрера, това го гласувахте вие с герболяка в предишния СОС. Ти сега ли го чуваш? Ама минава, гербавите *** кълват кълват и плюват по новия кмет....
6
0
 
4
 
! Отговори
. преди 7 месеца
Работя в Пирогов и притежавам автомобил от 1996-та година.Автобуса го хващам - ако мине в 5,30 часа сутрин!Благодаря за "редовния" и "отоплен" транспорт на София,както и за вниманието което толкова и се обръща.Спешните случаи да не разчитет вече на превоз с моя личен автомобил-Няма начин да ги откарам до Пирогов!Замисляли ли сте се какви икономически щети би нанесло такова малоумно решение?Доставки до магазини,разнасяне на храни.... Загуби за бензиностанциите...
5
7
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
"Хахаха Българската партия ВМРО има член който не е етнически българин и се казва Контрера !Смях" - Контрера е наполовин българин и е избрал да остане в тази държава вместо да имигрира. За да направиш нещо такова се изисква голямо въображение и в този смисъл е 2 пъти по-българин от българите с двама българи родители. А да не говорим, че е 4 пъти по-българин от двата милиона икономически имигранта.
4
9
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
"Другият въпрос е защо хората използват все повече личните си автомобили." - за да има видими резултати цяла София трябва да бъде нискоемисионна зона и тпябва да се въведат зелени и сини зони във всички квартали, а не избирателно. Също трябва да се преработи кадастъра. Междублокови пространства са записани като строителни площи, а в много от тях реално няма как да се строи. Имено в тези пространства се злоупотребява най-много и паркира. Решенията са лесни, но отговорните не работят. Слаби кадри.
3
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Още една причина забраната да е нечестна, е че глобата е между 50 и 500 лева, което често надвишава цената на самата кола.
2
7
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Контрера значи си контра и на най-малката и закъсняла стъпка за по-малко димилници
1
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
В Румъния дават 10к евро за екологичен автомобил, имате вече и представителство на Тесла, според вас тук кога ще дойдат?