Страхил Иванов: Тренираме здраво – резултат никакъв

Специалистът посочва основателни причини
12 фев 2016 15:27, Криси Табачка
14
Страхил Иванов: Тренираме здраво – резултат никакъв
Снимка: Георги Дочев/личен архив

Страхил Иванов е личният фитнес треньор и специалист по хранене, за който всеки мечтае. Професионалните му съвети буквално сбъдват мечтите на хиляди хора в България, помагайки им да променят себе си и да се сдобият с формата, която винаги са искали.

Той стои и зад проекта FITBG.NET – мястото, в което можете да заявите своята лична програма и да разберете повече за различните храни и упражнения.

Страхил Иванов е част от проекта на Tialoto.bg, Фитнес съвети от треньори, и представя своите професионални насоки за всички, които прекрачват прага на спортните зали за първи път или просто искат да видят бърз и дълготраен ефект.

Ето и съветите на професионалиста за това, как да избегнем застоя и да получим резултатите, които искаме.

Правите всичко както трябва, но крайният резултат все ви убягва? Звучи познато! За съжаление, периодите на застой (т. нар. „плато“) съпътстват всеки от нас. Който не е пробвал да отслабне, той не се е сблъсквал с този проблем. В такава ситуация най-важното е да запазите спокойствие и да анализирате факторите, които са довели дотук. И в последствие просто да направите необходимите корекции.

За да ви помогна, ще споделя с вас десетте най-често срещани причини, които могат да спънат прогреса ви.

1. Приемате повече калории, отколкото горите

Най-важното условие, за да се отървете от мазнините, е да приемате по-малко калории, отколкото горите. Без това неравенство да е изпълнено, отслабването ви е НЕВЪЗМОЖНО. Ако имате съмнения, че не изчислявате правилно калориите си, започнете да използвате онлайн калориен калкулатор. Прибягвайте до него поне седмица, докато не свикнете да преценявате грамажите и калориите на око. Стремете се към дефицит от 500 калории на ден. На теория, това ще ви гарантира отслабване с около 0.5 килограма на седмица.

2. Прекалявате с приема на въглехидрати

Винаги съм казвал, че човек трябва да си „заслужи“ въглехидратите чрез тренировки и физическа активност. Ако се тъпчете с преработени храни, без да помръдвате от дивана, нищо чудно, че резултатите ви страдат. Освен това, някои хора са по-чувствителни към въглехидратните храни. Ако отскоро сте в застой и теглото ви не помръдва, първото нещо, което можете да направите е да ограничите приема на въглехидрати (т. нар. Carb cutting). Например, ако до момента приемате по 200 грама въглехидрати на ден, пробвайте със 150 грама.

Ако и това не проработи, временно паднете под 100 грама като ограничите и приема на повечето плодове (ягоди, боровинки, малини и къпини в малки количества са добре). Яжте най-вече качествени белтъчини, добри мазнини и зеленолистни зеленчуци. За по-опитните, вариант са и кетогенните диети, при които приемът на въглехидрати пада под 50 грама. Но освен ако не сте напълно убедени какво правите, препоръчвам ви да не експериментирате излишно. Много важно е да си набавяте достатъчно мазнини. Ако едновременно ограничите приема на мазнини и въглехидрати, няма да имате енергия за тренировки и непрекъснато ще се чувствате гладни и изтощени.

3. Не се справяте със стреса

За съжаление, в повечето случаи здравословното хранене и тренировките не са достатъчни. Трябва да предоставите на тялото си правилната хормонална среда за горене на мазнини. Ако сте винаги напрегнати и изнервени, тялото се намира в постоянно състояние на стрес – с повишени нива на хормони като кортизол и адреналин (епинефрин). Това засилва апетита и чувството на глад (особено глада за „джънк“ храни). Ако искате да понижите нивата на стрес, опитайте различни дихателни техники за релаксация, намалете престоя във Facebook и други социални мрежи – вместо това четете повече книги.

4. Не се храните с истинска храна

Хранителният режим не се свежда единствено до броене на калории. Необходимо е да замените преработените, бедни на нутриенти храни с истински такива. Придържайте се към чистите, непреработени меса, яйцата, зеленчуците, плодовете и полезните мазнини. Избягвайте бялата захар и тестените храни. Внимавайте и с храните, които ни се представят като „здравословни“, но в действителност не са – като комерсиалните зърнени закуски, протеиновите барове, всякакви съмнителни плодови сокове, киселите млека с плодов вкус и спортните напитки – те са пълни със захар и изкуствени подсладители и повишават рязко нивата на инсулин.

Останалите шест причини вижте в Tialoto.bg тук
 


14
Още по темата: Страхил Иванов
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
0
 
0
 
! Отговори
Ива преди 7 месеца
До Анонимен

Само дето статиите не ги пише той, а има жена, на която плаща за това.
12
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ако икскате да отслабнете и да изчистите организма си от токсини пробвайте това metsababa.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=28 поне на мен ми помогна да сваля крилцата от 86 до 60 . Трябва само воля и желание. :)
11
0
 
0
 
! Отговори
от 12 преди 2 години
И аз мисля че няма полза от тренировките ама то проблема излезе че и приятеля ми тренира и не се вижда много резултата.
10
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Само едно не разбрах тоя мисли че това ще ми помогне ли да бия приятеля ми на тенис или не.
Нещо не хванах как определя по добрите резултати. Че и успя да определи че ги няма.
9
1
 
6
 
! Отговори
нИЯ преди 2 години
Момчето ми беше колега в университета. Пичага е. :)
8
5
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Mного озлобени и долни душици влизат в тоя сайт. Мързеливи отпуснати тюфлеци, които освен да обиждат и избиват комплекси друго не умеят. Това младо момче си върши много добре работата, чел съм доста от статиите, които публикува и по мое мнение си разбира от работата. А вие си изливайте жлъчната пумия и без това по цял ден не си вдигате хемороидните задници от компютрите !!!
7
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Добре, че има гугудки като тая на снимката, че да ми кажат как да тренирам и какво да ям.
6
2
 
3
 
! Отговори
Калоян преди 2 години
Иначе е много добре написано и интересно.
5
0
 
3
 
! Отговори
Калоян преди 2 години
Криси линк просто няма. Оправете го де :)
4
0
 
15
 
! Отговори
Хах преди 2 години
От личен опит знам , че храната е най-важното в регулирането на теглото . Скъсвал съм се от тичане и тренировки и в същото време съм ял повече от колкото трябва - резултата е нулев. Докато при съвсем леки натоварвания и ограничаване на приема на боклуци и газирно , сладко и т,н , резултата идва много по-бързо
3
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
това на снимката не ми прилича на "специалистът, за който всек и мечтае" Не преувеличавате ли? Поредния набеден експерт, дайте да видим какво е завършил, каква му е специалността или у нас всеки може да се занимава, с това, с което не трябва
2
1
 
12
 
! Отговори
Язека преди 2 години
"Необходимо е да замените преработените, бедни на нутриенти храни с истински такива." Ама така кажи, веее...Ей ся вечи та разбрах.
1
0
 
9
 
! Отговори
Hiperlink преди 2 години
Криси мама, линка го няма. Не можем да видим другите 6...