На всеки 12 км по магистралите – жертва

Най-черният път през пролетта е София–Кулата
Обновена: 23 апр 2012 09:49 | 23 апр 2012 09:42,
62
На всеки 12 км по магистралите – жертва
11% от жертвите на катастрофи са предизвикани от неправоспособни водачи. Снимка: архив Булфото

"По магистралите в България на всеки 12 километра загива по един човек", коментира комисар Алекси Стратиев, заместник-директор на "Охранителна полиция".

По първокласните пътища, където движението е двупосочно, жертвите са на всеки 18 километра, сочи още статистиката на МВР.

"Най-черният път през пролетта е София – Кулата, а през лятото към морето", допълни той пред bTV.

По думите му жертвите за последната година драстично намаляват. Причините за това са комплексни – засиленият контрол по пътищата, подобряване на инфраструктурата, както и подобряването на подготовката при водачите.

"Миналата година жертви на пътя са 657 души, докато предходни години е имало над 1500 загинали. Така България се нарежда в първата четворка на ЕС, където жертвите на пътя намаляват", допълни Стратиев.

11% от жертвите на катастрофи са предизвикани от неправоспособни водачи, сочи още черната статистика.

В момента обаче не само в България, но и в ЕС, се бие тревога за мотоциклетистите, където се запазва нивото на нещастни случаи.

"Само по Великденските празници за един ден трима мотористи загинаха. Причините за това най-често са висока скорост, несъобразена с пътните условия", поясни Стратиев.

По думите му в някои западни страни има отделна лента за движение на мотористи.

Той посочи, че НАП оказва изключително сериозна подкрепа при глобяването на нарушителите на пътя.

"Тези, които не са си платили актовете в срок, ги предаваме на НАП. Така нарушителят си изтърпява глобата. В последните дни имаше шофьор, заловен да кара с 251 км/ч. При такива случаи книжката не се отнема, но се налага глоба. До 50 км/ч над допустимата скорост глобата е 300 лева, оттам нагоре на всеки 10 км по 50 лева. 1000 лв. мисля, че са сериозна санкция за този човек", каза Алекси Стратиев.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


62
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
49
2
 
2
 
! Отговори
млад водач преди 11 години
"подобряването на подготовката при водачите." - пълна глупост. днеска ми беше първо каране с книжката, избелих на един паркирал боята в завой... естествено, не го исках, но това е с тия 30 часа...
48
0
 
2
 
! Отговори
Жаден преди 11 години
На всеки километър - това е положението със загиналите от катстрофи на пътя между Бургас и Созопол - Пребройте паметниците само по пътя и разделета на 30км.
47
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Така наречените магистрали са толкова разбити и зле че в Германия през войната сигурно са имали по хубави пътища. Това е най-големият проблем на държавата. Богатите си накупиха скъпи и мощни автомобили , надуват ги яко с над 200 и стават сакатлъци. Отделно има много неграмотен народ с купени книжки незнаещи правилника , шофирайки некадърно , стар амортизиран автопарк който не е предвиден за такива скорости.Не на последно място опираме и до манталитет които в повечето случай е на ниво селски бек.
46
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Bravo,Boicheto nali zatova stroi magistrali.
45
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Не може на това да му казваме магистрала.Някой хора само лентички режат на некадърно строителство.Тази магистрала Хемус и Тракия до Пловдив щяха да бъдат затворени в Европа защото са опасни а не че има неправоспособни те са 11% а от лоши пътища 90%.
44
0
 
1
 
! Отговори
rumyana g. преди 11 години
Ne6o ne mi e jasno:Kak taka kato kara6 s 250 km v 4as samo ste te globjat i ste ima6 pravo pak da sedne6 sad volana?Tuk, v Germanija v savisimost s kolko si privishil skorostta te lishavat ot tova pravo-sa 1,3,6 meseza i t.n.,osven globata.Ne6o sistemata v BG e greshna.
43
0
 
6
 
! Отговори
гацо преди 11 години
то магистрала като магистрала лие.а колко *** има по нея.айде сега мислете дали да вдигате скоростта или да я намалите.
42
3
 
0
 
! Отговори
иво преди 11 години
Има грешка - пише се кОла, а не кУла !!!
41
1
 
4
 
! Отговори
въпрос преди 11 години
има ли тук фуражка, която да поясни откъде накъде заместник-директор на "Охранителна полиция" коментира движението по пътищата ?
40
0
 
10
 
! Отговори
до versaux преди 11 години
Прав си. Например вчера на едно кръгово кръстовище, бях вече влязъл в него и гледам един *** отдясно, че влиза без да спира. Свирнах му, но той дори не се обърна и продължи, като аз трябваше да спра, за да не го ударя. Явно в катуна са го учили, че който влезе пръв на кръгово кръстовище, той е с предимство!
39
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
ами ако са безработни и на помощи - да докажат доход, с който са закупили автомобил за 200 хил. - иначе отнемане на имуществото, толкова е лесно, но някой има интерес да не го прави
38
0
 
6
 
! Отговори
$ преди 11 години
Че какво излиза, магистралите по-опасни от първокласния път? Като ги направят платени, ще се избиваме, но с такса.
37
0
 
13
 
! Отговори
blah преди 11 години
те тия дето са с коли за по 200000 са безработни и на помощи... По-добре е глобата да е фискирана, ама за 251 км/ч книжката трябва да се отнема за няколко години, 1000 лева е смешно
36
0
 
13
 
! Отговори
:) преди 11 години
Алекси, дали 1000 лв глоба е сериозна санкция за шофьор с автомобил 200 хил лв ?Във Финландия глобите не са фиксирани , а пропорционални на доходите..но кога ли ще стигнем финландците...
35
0
 
9
 
! Отговори
versaux преди 11 години
Че пътищата ни не са добри е вярно, НО, че нямаме необходимата култура и дисциплина е още по вярно. Погледнете какви *** седнаха да карат МПС ! Какво очаквате от тях като поведение на пътя...... На кратко, пътищата са лоши, но решаващ е човешкият фактор.... "материалът" както се изрази един наш политик.....
34
10
 
12
 
! Отговори
Боко преди 11 години
Аз нали за това строя магистрали и им режа лентичките.Опитвах се да накарам народа да емигрира, но този народ е голям инат и въпреки мизерията, в която го вкарах още си седи тук.Като не мога да го прогоня така ще го довърша с магистрали.
33
1
 
1
 
! Отговори
men преди 11 години
Няма как да не е като уж международен път а на повечето от пътя движението е двупосочно все пак България е около 6 милиона а София 2 милиона което означава огромна концентрация на коли и при това двупосочно движение рискът е огромен тъй като много от хората бързат и като се появи някоя кола с 40 което е равносилно на спряла и целия трафик се задръства до краен предел
32
3
 
8
 
! Отговори
НЕ ЗНАМ КОЙ СЪМ АЗ преди 11 години
ЗАТОВА БОЙКО ПРАВИ ВСЕ ПОВЕЧЕ МАГИСТРАЛИ...ИСКА ПО-БЪРЗО ДА НИ ЗАТРИЕ...
31
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Каква е тази малоумщина да измерваш жертвуте на км път?!?!Измерва се жертви на изминат човекокилометър, така магистралата е най-сигурния път - не те изпреварват *** без да имат видимост, не стават колони и т.н. и т.н.
30
0
 
8
 
! Отговори
богнострокулум преди 11 години
Преди 6 години, докато карах курс за категория А, през целия период да съм се засякъл с още максимум 2-*** курсанта. На изпита се явяват поне 30 човека ! Инзтруктора ни събира вън и вика "който иска да мие изпита без да се явява , да даде 20 лв за изпитващия". Не знам колко са дали пари, но месец по късно виждам едно от хлапетата дето нямаше дори книжка за кола с една HONDA CBR 1000 RR и ми се хвали, че тати му я подарил за рождения ден. Останах без думи направо...