70-100 млн. лв. гълтат ремонтите на малки пътища

Тунелът под Шипка влиза в ОП "Транспорт" за новия период
Обновена: 9 дек 2013 18:18 | 9 дек 2013 18:17, Миглена Иванова
17
70-100 млн. лв. гълтат ремонтите на малки пътища
Министър Десислава Терзиева в Стара Загора днес. Снимка БТА

Между 70 и 100 млн. лева е необходимо да бъдат инвестирани в рехабилитация на по-малки, второстепенни пътища. Това съобщи министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева, която днес откри ремонтиран 5-километров участък от път ІІ-53 в Ямбол.

Министърът припомни, че пътната агенция е изготвила специална програма за ремонти на второ- и третокласната пътна мрежа, която обаче ще се финансира според възможностите на бюджета.

В ремонта на откритата днес отсечка са инвестирани 5 млн. лева от програмата „Регионално развитие”. Участъкът не е ремонтиран от около 30 години, въпреки че е изключително натоварен.

През следващата година ще започне ремонтът на още над 30 км пътища в област Ямбол, което е около 20 на сто от пътната мрежа в областта, подчерта председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура” Стефан Чайков.

"Инвестициите в малките пътища са също толкова необходими, колкото и инвестициите в големите магистрали и строителството на републиканската пътна мрежа. Забравили сме малките населени места, има пътища, които не са били рехабилитирани от 20-30 години. Ето защо трябва да съсредоточим усилията си и да инвестираме ежегодно 70-100 млн. лева в рехабилитацията на малки пътища”, коментира Терзиева.

По-късно министърът на регионалното развитие съобщи на брифинг в Стара Загора, че през следващата година ще бъдат изкърпени критични участъци от пътя Раднево – Нова Загора.

През 2015 г. се планира да започне ремонт на пътните участъци Шипка – граница на ОПУ Пловдив, Чирпан – Симеоновград и Стара Загора – Раднево. Финансирането се предвижда да се осигури по линия на програма "Транзитни пътища 6”, за която предстои да се сключи споразумение с ЕИБ.

Що се отнася до изграждането на 4-лентов път за достъп от Стара Загора до магистралата, Десислава Терзиева уточни, че предстои да се извършат отчуждителните процедури. Индикативната стойност на проекта е 10 млн. лева и изграждането ще започне при първа възможност и налични достатъчно бюджетни средства.

Десислава Терзиева допълни, че се продължава изграждането и на големите инфраструктурни проекти. Тя припомни, че в индикативния списък с приоритетни проекти по новата оперативна програма „Транспорт” 2014 - 2020 г. са включени лот 3 на магистрала "Струма", пътят Видин – Монтана, магистрала "Хемус“, пътят София – Калотина.

Министърът посочи, че ако се реализират спестявания от строителството на лот 3 на Струма, парите ще бъдат насочени и към други проекти.

За самата магистрала Терзиева посочи, че трябва да бъде завършена до 2020 г., включително и тунелът по Кресненското дефиле, който е най-тежък за изпълнение, тъй като това е условие на Европейската комисия.

Наскоро Асен Антов от Националната компания „Стратегически инфраструктурни проекти” обаче прогнозира, че тунелът няма да бъде готов и след 2020 г.

Министър Терзиева поясни, че продължава доработката на апликационната форма за тунела под Шипка. Стефан Чайков потвърди, че българската страна държи на първоначалното трасе за 3,5 км тунел, като той влиза и в индикативния списък за оперативната програма "Транспорт” за новия програмен период.

Чайков допълни, че се търси и изпълнител на идейния проект, като обществената поръчка върви според първоначалните планове на агенцията.

Коригираната апликационна форма за Западната дъга на околовръстното шосе в София е вече изпратена в Еврокомисията за одобрение, допълни Десислава Терзиева.

Повече икономически новини четете в Investor.bg.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


17
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
0
 
1
 
! Отговори
sokrat62 преди 10 години
Егати и министъра "ако реализирала спестявания от Лот 3 Струма..." !!!! алоооо ако сториш това ни магистралата ще стане ни ще прехвърлиш икономиите по второстепенни пътища, само ще ги откраднетееее!!! Е за това нема да видим и едно евро ни за пътища, ни за земеделие, ни за околна среда. ОСТАВКА бе, никой не ви иска!!!!!
14
0
 
2
 
! Отговори
ВЪН!!! преди 10 години
а винетките дето ни карате да копуваме за лошите пътища ?а ремонтите по колите ни ?СРАМА НЯМАТЕ!!!
13
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
До гербБеСиПету отряза парите за третия метродиаметър на София. Аплодисменти!
12
4
 
13
 
! Отговори
дсжн преди 10 години
Досега само приказки и обещания, а минаха вече 9 месеца откакто БСП е на власт.
11
8
 
12
 
! Отговори
герб преди 10 години
В сичко това го започна Бойко. БСП само ги довършва и събира лентичките.
10
4
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
нема да се види повече пътно строителство, само ще се говори - там 100 млн., онам 70 млн., а бе номерата комунистически ги знаеме, що ни праите будали!
9
5
 
14
 
! Отговори
nedkodd преди 10 години
Тази неграмотната заедно със чяяяялото правителство да се качат във" бели автобуси " и да преминават пътя от РУСЕ ДО БЯЛА И ОБРАТНО ДОКАТО НЕ СЕ ИЗТРЕБЯТ ДО ПОСЛЕДНО !!! Чааак тогава следващият кабинет мооооже би ще разбере,че този път е много важен и че трябва да е МАГИСТРАЛААААААААААААААА ??? Омръзна ми да слушам,как някой си от това пагубно правителство ми обяснява , че има ден инощ и те се редуват благодарение едва ли не на бЕсЕпЕтУ-OF и на анадолскуту ДеПиСиту-OF.Омръзна ми от кражбите им ?
8
0
 
3
 
! Отговори
Koko преди 10 години
Popravka:Nai-goliamata katastrofa na glaven darzaven pat i to s navigazia.KATASTROFA po balgaroevropeiski,XA,XA,XA,...ama silno,*** minete i vie....
7
2
 
13
 
! Отговори
Путев преди 10 години
Давайте малките пътища. Никой не ги гледа тях дали са качествени или некачествени. Иделно за крадене. Ей сега - зимата - идеално за асфалтиране.Като загубите следващите избори Май месец до лятото тия пътища ще са цъфнали от дупки. Тогава Моника ще пусне опорни точки "как при НАС пътищата били нови, а при СЛЕДВАЩИТЕ - с дупки"
6
1
 
9
 
! Отговори
ЬЬЬ преди 10 години
Смотльовци, а как едно време имаше пари и за ремонти и за нови пътища?Искате да окрадете всичко
5
1
 
3
 
! Отговори
Despov преди 10 години
Akoga 6te minete po pat nomer 7prez Varbitza do Mokren-katastrofa!
4
1
 
19
 
! Отговори
ACID преди 10 години
Абсолютните ***. Вместо да ми направят 10км пътища, които да траят 20 години, те ми правят 30км, които изтрайват максимум 2 години. И така на следващата година пак. Всяка година правим пътища! Докога ще сте *** бе ДОКОГА! Ако трябва по-бавно ще е, ама по-качествено. За 5 години можем да си оправим пътищата за следващите 20-30 години, а не всяка година да кърпим и да замазваме.
3
2
 
25
 
! Отговори
гражданин преди 10 години
Ало БСП-то, кво стана бе? Нали асфалт не се яде???
2
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Чепка на зеле общо взето.Гола вода.
1
2
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
"70-100 млн. лв. гълтат ремонтите на малки пътища"-Реално ремонтите гълтат 20-30 млн. другите за "наши хора"!!