1.7 млрд. лв. "гълта" "Струма" между Благоевград и Сандански

Участъкът е разделен на три отсечки
19 фев 2014 16:05, Миглена Иванова
47
1.7 млрд. лв. "гълта" "Струма" между Благоевград и Сандански
Снимка: архив, БулФото

Приблизително 1,7 млрд. лева се очаква да "глътне" изграждането на най-тежкия участък от магистрала „Струма“ - лот 3 между Благоевград и Сандански. Това става ясно от публикуваните на сайта на Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти“ предварителни обявления.

Около 1,65 млрд. лева се очаква да струва само проектирането и строителството на участъка. Отделно за надзор са предвидени още 12,5 млн. лева. Други 580 хил. лева ще отидат за техническо посредничество при отчуждителните процедури и определянето на обезщетенията на собствениците на земите, както и за актуализация на прогнозата за трафика и анализа разходи-ползи.

Още по темата
Участъкът на магистралата от Благоевград до Сандански е разделен на три отсечки. Първата е от Благоевград до Крупник и е с дължина 21 км. В нея се включва и тунел с дължина около 2 км край с. Железница.

Проектирането и строителството на пътния участък и тунела се предвижда да се отдели в две процедури. За пътния участък са предвидени 150 млн. лева за проектиране и строителство и още 5,5 млн. лева за надзор, докато проектирането и изграждането на тунела ще струва около 200 млн. лева.

Пътният участък от отсечката Благоевград–Крупник е дълъг 17 км. Предвижда се изграждането на пътен възел, 4 надлеза с обща дължина от около 300 м, 7 мостови съоръжения с обща дължина от около 500 м, 2 етапни връзки, както и реконструкция на съществуващия пътен възел „Симитли“ и изместване трасето на сегашния главен път с дължина от около 2 км.

От изпълнителя на тунела край Железница се иска да проектира и изгради самото тунелно съоръжение с дължина около 2 км, прилежащите му предпортални площадки с обслужващи пътни връзки и 2 мостови съоръжения с обща дължина от около 700 м.

За най-сложния участък от автомагистрала „Струма“ - от Крупник до Кресна, където се предвижда да има и 15-километров тунел, са предвидени 1,1 млрд. лева. Отсечката е дълга 21,6 км, а изпълнителят трябва да проектира и построи тунел с две тръби и дължина от около 15,4 км, 2 пътни възела, надлез с дължина около 70 м, 5 моста с обща дължина 700 м.

За третата отсечка от магистралата – от Кресна до Сандански (23 км) са предвидени 200 млн. лева за проектиране и строителство и 7 млн. лева за надзор. Изпълнителят ще проектира и изгради 2 пътни възела, 6 надлеза и подлеза с обща дължина от около 400 м, 10 моста с обща дължина от около 1000 м.

Още миналата година Асен Антов, председател на Управителния съвет на Националната компания „Стратегически инфраструктурни проекти”, обяви, че търговете за лот 3 на магистрала „Струма“ ще се проведат на два етапа - с предварителен подбор на кандидатите за проектиране и строителство.

Очаква се началото на процедурите по възлагане на поръчката за проектирането и строителството на пътния участък от Благоевград до Крупник, да започнат от 1 юли, а за надзора на проектирането и строителството на отсечката – от 15 декември.

В средата на юни се очаква да тръгне процедурата за проектирането и строителството на отсечката от Кресна до Сандански, а за надзора ѝ – в началото на декември.

Процедурата за възлагането на проектирането и строителството на тунела при Железница е предвидена да стартира в началото на ноември, а за най-тежкия участък от Крупник до Кресна - в средата на ноември.

През февруари ще тръгне процедурата за изпълнител на актуализацията на анализа за трафика по магистралата, а през май – за техническото посредничество при отчуждителните процедури.

Още икономически новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


47
Още по темата: АМ Струма
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
22
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Towa shte bude chetvurtia po duljina tunel v sveta! Dano da stane!
21
15
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
До optimist Все още БСП са построили повече от свещената тиква, така че бегай у лево...
20
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
До 1,7 милиарда?!... 15,5 km тунел.... двутръбен.... цената беше около 10-12 хил. $ за метър на тръба при проходка 50-60 метра на месец и то в средата на 90те и то при използване на NATM, който обаче е чуди невиждано в България (има само един тунел построен по този метод и един зарязан), при Бернолд метод цената отива 3-4 пъти нагоре ... има и няколко км сумарно мостове и по-малки тунели
19
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Абе, нали асфалт не се ядеше?
18
9
 
13
 
! Отговори
1,7 милиарда?!... преди 10 години
Яко крадене ще падне! С 1,7 милиарда могат да направят втори етаж на трасето и ще остане. Ето защо не върви икономиката на страната.Нещо, което може да се построи с 60% по-евтино и затова пък по-качествено строителния монопол ще раздуе и ще намали качеството защото са крадци мошеници. По-добре низщо да не строят. Нека дойдат от Европа и с техни строители да свършат работата както трябва...
17
9
 
18
 
! Отговори
optimist преди 10 години
Чакайте вие от умрял писмо. БСП няма да построи и 1 метър магистрала...
16
7
 
19
 
! Отговори
анонимен преди 10 години
Магистрали....... като мираж в пустиня. На *** народ магистрали не му трябват , а на тези дето трябваха просто емигрираха.
15
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Компанията Стратегически инфраструктурни проекти да кажат кога ще се строи АМ "Хемус", АМ"Черно море", скоростния път София-Видин? Ясно е, че ако чакаме само на ЕС за финансиране до 2025 ще имаме само Струма, ако изобщо успеем да я построим. Къде са ангажиментите на държавата тука?
14
1
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Ох на батяяяяя, ще има краднене, извинявам се, усвояване на пари до пръсване. Комунисти мръсни, не видяхте ли, че ковчезите нямат джобове, за какво е нужна тази безкрайна лакомия???
13
1
 
23
 
! Отговори
Меги Доганов преди 10 години
Ама какви са тея сметки без консултация с хидроиндженер? Айде, от мен да мине, понеже съм с Орден Стара Планина за заслуги към държавата, ще ви консултирам срещу скормните 5 милиона евро. Толкова евтина експретна оценка никъде няма да получите!
12
5
 
15
 
! Отговори
Пешко преди 10 години
Някой кутевист няма ли да похапне малко асфалтец?
11
0
 
26
 
! Отговори
акуд преди 10 години
това + хонорара за амет доган лие????
10
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Каква отсечка от 3км искате да пуснат "предизборно", знаете ли къде извежда? Айде стига, само правителството ви е виновно!
9
4
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Бойко щеше да я построи за 3,5 лв с ДДС
8
6
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
1.7 млрд. лв. "гълта" "Струма" между Благоевград и Сандански...............................гълта й мозъците на политиците ,това са пари който европа ги отпуска конкретно за магисрали ,не се правете на луди ами гълта -вие какво искате да я направите за 20 000 лв и другите да ги откраднете
7
0
 
40
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Каква инфраструктура щяхме да имаме,ако за полиция и *** не отиваха над 4 милиарда годишно.
6
5
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
ако БСП режат ленти ги чака ОСТАВКА !тука е така който реже ленти ,си подава оставката
5
2
 
48
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Както знаем всички Срума е река и няма да мине без 2 млн. за хидроинжинера.
4
12
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Българите асфалт не ядат така че не правете никакви магистрали .
3
4
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
До 1:ще я пуснат преди изборите за европарламент. Отсечката е готова и в момента. По нея не се ряботи. Просто чката добър момент за малк PR