Обмислят целодневно обучение за пети клас

Идеята е да влезе в сила от следващата учебна година
Обновена: 7 апр 2014 19:35 | 7 апр 2014 19:35, Миглена Иванова
15
Обмислят целодневно обучение за пети клас
Архив: Булфото

Предлага се въвеждането на целодневно обучение и за учениците от пети клас от следващата учебна година.

Предложението е залегнало в постановлението на Министерския съвет за осигуряване на целодневната организация на учебния ден и е публикувано за обществено обсъждане на портала за обществени консултации.

Предвижда се да бъдат обхванати 22 300 ученици от пети клас, като в това число не са включени учениците от средищните училища, които се финансират по проект на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси".

Съгласно Правилника за прилагане на Закона за народната просвета включването в целодневна организация на учебния ден за учениците от първи до пети клас ще става при наличие на необходимите санитарно-хигиенни условия и при желание от страна на родителите, посочва се  в мотивите към предложението.

Крайният срок, в който може да се изпращат становища по идеята за въвеждане на целодневно обучение на учениците и от пети клас, е 21 април.

Плановете на Министерството на образованието са в целодневна форма на обучение поетапно да се включват учениците от първи до осми клас.

Повече икономически новини четете в Investop.bg.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


15
Още по темата: училищеМОпредложение
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
По света децата учат до ранния следобяд, и следобеда не е занималния, а част от адекватен учебен процес. Децата учат, преговарят и целият образовтелен проце е в училище. В БГ, деца ходят на училище и после най-важнто нещо е самоподготовката, частните уроци, навасването на учебния материал през почивните дни и ваканциите, много домашни.Как така деца отиват в чужбина, учат език, наваксват уч. материал и всичко това се случва в клас, а не вкъщи.
12
1
 
6
 
! Отговори
Хелия преди 10 години
Защо винаги се слага каруцата преди коня, абе как пък няма и проблясък на разум в търсенето на решения на наболели въпроси? Защо първо не намерят средства и не променят отблъскващите сгради на училищата, да ги обновят, преобзаведат, да се появи някаква поне далечна идея за по-човешки и уютен вид на тези почти казармено изглеждащи сгради и класни стаи, пък тогава да мислят как да остават децата по-дълго там. И ако не сменят изцяло учебното съдържание, децата пак няма да искат да стоят и да учат
11
1
 
7
 
! Отговори
men преди 10 години
ганоьвци прочетете за агенда 21. идеята е децата да се откъснат от семейната среда и да бъдат облъчвани с *** ценности по цял ден. проекта е на сорос и ротшилдските ***. целта е да се създадат малки *** които не попиват нищо и са напълно откъснати от семейството си и като такива лесни за манипулиране консуматорски ***.
10
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
В Южна Корея, Япония и други е така от край време. Родителите оставят децата на училище сутрин в 8 и ги прибират привечер в 6. Учебни занятия има сутрин и следобед, а децата имат дълга обедна почивка в столова, време за лични занимания и хобита. Има да ги гоним жълтите обаче...
9
4
 
1
 
! Отговори
Мариана преди 10 години
Успокойте се. Целодневно обучение не означава цял ден в класната стая. Става въпрос за занималня, което означава обяд, игра на двора, разходки и писане на домашни работи за следващия учебен ден. Не е свързано със заплатите на учителите. Назначават се други учители.
8
2
 
9
 
! Отговори
Мамут преди 10 години
Това няма да повиши заплатите на учителите , а ще ги намали , щото са на делегиран бюджет. Въпросът е за децата кое е по-добро. Не виждате ли , че малките до 4 кл. подивяват напълно и затъпяват. Не може цял ден в училище и на чин. Нямат движение, а ако имат такова то е да тичат и се бутат Те нямат игри. В училищата няма условия за целодневно обучение А ако родителите искат да са някъде то...това не е мястото. Родителите трябва да имат отговорности за децата си и възпитанието им не само държавата
7
0
 
8
 
! Отговори
gtf преди 10 години
Обучение ама в какъв вид ? Едно е цял ден да търкаш чина, друго е наистина да научиш нещо интересно - било практика, спорт ...Аз също съм родител на 2 деца, не можеш да оставиш детето само в къщи а бабите са млади...
6
0
 
5
 
! Отговори
тити преди 10 години
по закон родителите на деца без придружител,до 12 годишна възраст,носят наказателна отговорност.при задължителна пенсионна възраст над 63 години при жените,бааби няма,а родителите са на работа по цялден,кой ще взима и ще води това ненавършило 12 години дете.очевидно или трябва да бъде променен законъът и възрастта да стане-11 години,или наистина да се търсят други алтернативи.
5
4
 
5
 
! Отговори
дам преди 10 години
И кое е безумието? За работещи родители това си е спасение. По-добре в училище, отколкото на улицата. И ако за децата се погрижат като за прасетата и кокошките и им предоставят едни добри условия за учене, занимания по интереси и спорт, защо да е лошо и кошмарно?
4
2
 
6
 
! Отговори
пфффф преди 10 години
пълна лудост
3
1
 
13
 
! Отговори
До ученик преди 10 години
Малка поправка - не води до по-високи заплати за учителите. Чак такова нещо министерството няма да допусне. Евентуално могат да назначат още някой и друг учител. А иначе - пълно безумие. Деца в началото на пубертета осем часа на чин - това е кошмар, да не говорим, че се отучват да бъдат самостоятелни.
2
5
 
20
 
! Отговори
ии преди 10 години
Браво точно това им трябва на децата!6 * 45 мин + още 4 часа на бюро за един ден и това 5 дена в седмицата!?!?Важното е да ги обездвижат за една година .... на кой му пука гръбначни изкривяния и не развита мускулатура на тинчетата -> следват психични проблеми и липса на самочуствие при момчетата -> депресия и тнЩе се постарая *** ни държава да не пипне моето момче.
1
8
 
16
 
! Отговори
ученик преди 10 години
Абе тия от министерството кога ще спрат да мислят ан едноклетъчно ниво ?! Целодневно обучение в рамките на така създаденаат образователна система има само един положителен ефект - по-високи заплати за учителите! За децат си е тормоз !