Засега без обвинение за втория машинист на дерайлиралия влак

Още не е категорично ясно дали той е карал, казаха от прокуратурата
Обновена: 14 юли 2014 15:52 | 14 юли 2014 15:45,
26
Засега без обвинение за втория машинист на дерайлиралия влак
Снимка: архив, БТА

Окръжната прокуратура в Стара Загора образува досъдебно производство срещу неизвестен извършител за трагедията на гара Калояновец в събота. Тогава влакът от Софя за Варна дерайлира, на място загина машинистът, а 14 души бяха ранени.

Днес прокуратурата не повдигна обвинение на помощник-машиниста Христо Теляшев, за когото бе съобщено, че е управлявал влака във фаталния момент. Той е бил разпитан, но като свидетел. Едва след събиране на повече доказателства ще се прецени дали да му се повдигне обвинение.

Още по темата
От думите на говорителя на Старозагорската прокуратура Нейка Тенева стана ясно, че все още не е категорично ясно дали именно вторият машинист е управлявал влака в момента на катастрофата.

„Това дали той е бил машинист в момента на инцидента и дали той следва да носи някаква отговорност ще бъде преценено след събиране на повече доказателства“, каза Тенева, цитирана от БНР. Заради тежестта на досъдебното производство е определен цял екип от следователи, които да го разследват.

Говорителката на прокуратурата съобщи още, че са изискани справки от БДЖ за знаковото стопанство, за железопътния път и записи на камери по гарите, през които е преминал влакът.

Извършена е аутопсия на починалия машинист, но предстои изготвяне на съдебно- медицинска експертиза, която да посочи точната причина за смъртта. Четирима от ранените при катастрофата остават все още на лечение в болницата в Стара Загора.

Помощник-машинистът е със счупено ребро, едното коляно е със скъсани връзки и психически е потънал, казаха от болницата, където е лекуван.

По-рано транспортният министър Данаил Папазов и изпълнителният директор на БДЖ Християн Кръстев лансираха версията, че човешка грешка е причинила трагедията край Калояновец. Според Папазов превишената скорост е довела до дерайлиране на влака, а Кръстев смята, че помощник-машинистът може да не е разчел правилно семафора, заслепен от слънцето.

По-късно в Бургас Папазов заяви, че е разпоредил проверка, която да установи дали има пропуски при назначенията на лица, управляващи локомотиви.  Министърът добави, че и двамата машинисти в дерайлиралия влак са дългогодишни работници и имат опит.

Целият състав на влаковата композиция според министъра е "тотална загуба". Локомотивът е извън строя. Той оцени щетата на около 2 милиона лева. Отделно повредената стрелка струва около 135 хиляди евро. Вагоните били рециклирани и били пуснати по линията до морето, "за да усетят пътниците по-добро качество на транспорта", коментира Папазов. Той добави, че има записи, които са предадени на разследващите органи, и предпоставки за това следствието да завърши в кратко време.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


26
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
22
0
 
3
 
! Отговори
тцЪ преди 9 години
Разбирачи от вси страни, набийте си в канчетата, че сигналът на светофора НЕ е предупредителен, а заповеден. Всяка една комбинация от светлини означава нещо - дали влиза в отклонение и в кое точно отклонение влиза, дали продължава транзит по главния коловоз, дали има маневри някъде, дали е свободна входната/ изходната стрелка и т.н. Машинистът е ДЛЪЖЕН да изпълнява заповедите, зададени от светофора, а не от разни телеграми. Телеграмите са за тези, които ЗАДАВАТ сигналите.
21
0
 
4
 
! Отговори
Аз преди 9 години
Хаха. Какви са тези телеграми за преминаване през отклонение през Калояновец??? Телеграмата е за ремонта в Ст. Загора. Влака може да бъде пуснат по път 2 още от Михайлово, както във входните, така и в изходните стрелки на Калояновец. И този *** с "вертикалното излитане" Да си го набие в простата кратуна , че каквото свети на сетофора с това се съобразяваш. Аман от некомпетентни " разбирачи"
20
1
 
7
 
! Отговори
Знаещ преди 9 години
Тука има много некомпетентни хора които пишат, незапознати или отчасти запознати със ситуацията. Първо това дето викал,че не видял добре, а другия му вика че бил за отклонение, това няма как да го знаеш, освен ако не си бил в кабината, лъжец такъв!! И второ не е задължително Калояновец да минаваш в отклонение. Някои влакове ги пускат още от Михайлово по път номер 2 И се минава през гарата с 125км/ч Това е разрешената скорост по правата.
19
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Засега и без оставка за министъра на транспортаКак да подаде оставкаНали трябва скоростно да си прикрие следитеКуче влачи- диря няма,казва българския народТакова ни е управлениетоНямат морал и това си е
18
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Не карам кола и не знам какви ,,рушвети,,били искали катаджиите по пътищата,ама и на по-високо ниво се вземат рушвети,щом цели автобуси най- редовно минават при спуснати бариери,пък фирмичките им процъфтяватЗа пример автобусите за Банкя . там са две фирми. Хвани едната,удари другата,ама са под крилото на кмета на София/кьоравото Данче/
17
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Блиц от днес: Градски /софийск/автобус/с номер42/ минава през "Прелеза на смъртта" при спусната бариера в Банкя.Преди месец съобщихме в КАТ за шофьор на автобус 49 /пак за Банкя/,който скочи в движение от автобуса,за да се саморазправя с друг шофьор , при което беше блъснат от минаваща кола, после стана и накуцвайки се качи да вози камикадзетата от Банкя в посока към СофияПътниците в автобусите Банкя-София са смели камикадзетаШофьорите по линията са недисциплинирани и с някакви протекции
16
0
 
12
 
! Отговори
Що е то преди 9 години
Катурнат банка-виновна касиерката.Катурнат влак-виновен машиниста.
15
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Питам се защо е влязъл с такава скорост и за себе си имам отговор, въпреки че се усъмних малко в него като чух днес шефа на БДЖ, че вече не е както преди да не се отделят средства за поддръжка на парка и ще ви обясня защо имам свой отговор преди около 3-4 години имах една позната инженерка която работеше в депо за ремонти и се оплакваше как нямат части и пускат локомотиви и вагони с риск на косъм та не знам какво да мисля, но като гледам локомотива как изглежда....
14
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До Анонимен 12 Именно - докато тази телеграма не се отмени - ако ще и "вертикално излитане" да свети - се подготвяш за минаване в отклонение. Още повече че по технически причини то не може да стане в другия край на гарата....
13
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До АНТИОВЦА Има поне 6 бързи влака които по разписание спират на калояновец, всички останали влакове идващи от Михайлово и пътуващи за гара Стара Загора - пътнически парк - преминават от път 1 към път 2 - през S образна стрелка номер 1 на гара Калояновец, поради ремонт на гара Ст.Загора в пътнически парк не може да се влезе по път 1. Път 1 е десния по километража (тоест при движение от Пловдив към Ст. Загора).
12
2
 
8
 
! Отговори
АНТИОВЦА преди 9 години
ЛЪЖИ ЛЪЖИ и ПАК ЛЪЖИ.!!!!!!!. БЪРЗ ВЛАК, НИТО СПИРА, НИТО СЕ ОТБИВА в с. Калояновец! Това е ПОРЕДНОТО ЗАМАЗВАНЕ и ПРИКРИВАНЕ на инцидента! Слънцето зад гърба на влака е ОЩЕ ПО-ДОБРЕ едно и от САМОТО НАЧАЛО, ние НЕ ВИДЯХМЕ 4-те делайрилали вагона и МАШИНАТА а камоли НАПЪЛНО смачканите 2 вагона, както дамата от влака каза, че ГИ Е ВИДЯЛА. БРУТАЛНО на ЛЪЖАТ, така и ОВЦАТА ПРОДЪЛЖАВА ДА СИ Е ОВЦА!
11
0
 
4
 
! Отговори
-- преди 9 години
До 10. В четвърти абзац ясно личи колко е изчистена паметта на загиналия.
10
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До -- 9 В случая признанието на втория машинист - че той е карал и не е видял/разчел сигналите - изчисти паметта на загиналия. Ако искаха да покриват нещо - нямаше да допуснат това да се разчуе.
9
2
 
5
 
! Отговори
-- преди 9 години
По стар местен обичай - загиналият е виновен...
8
3
 
13
 
! Отговори
АНТИМУТРА преди 9 години
Проблема е бил в релсите и точка!!!Туку така влаковете не излизат от релсите нека не се лъжем!!!!
7
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Христо си е признал че не е видял добре сигнала, и Венко му е извикал че са за отклонение, но е било късно. Движили са се със 100, кара Христо, не вижда добре предупредителния (когато слънцето свети срещу светофора - изглежда все едно и 5те лампи светят), но до входния има 1500 метра - рано е още да намаля, наближават входния, Венко очаква че колегата му ще намали, но не, когато подминава входния без да намали - остават 250 метра, извиква, но е късно....
6
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До АНТИМУТРА Aнти мутра, влаковете там се движеха месеци преди официалното откриване - което беше преди 2 месеца. Ако релсите бяха калпави - щеше да има намаления на скоростта- също както между Карнобат и Бургас - 2 години след края на ремонта между Лозово и Дружба скоростта е 80 км/ч, а преди ремонта беше 100.
5
10
 
10
 
! Отговори
АНТИМУТРА преди 9 години
нищо чудно от калпавия ремонт почвата отдолу да е била слегнала и да са потъвали релсите надолу от което се е получило луфт е излезнал влака извън релсите!!!!Калпави ремонти, калпава поддръжка на бдж влаковете това е истината!!! *** пари няма!!!и кой съсипа държавата до такава степен, че пари да няма!!!!!!!!!!!А СЕГА СИ СПОМНЕТЕ ЗА БОРИСОВ КОЙТО ЗАЯВИ, ЧЕ НЯМА ДА ДАДЕ ЛЕВ ЗА БДЖ, СПРЯ ДА СЕ РАЗПЛАЩА И ПОХАРЧИ 10 МИЛИАРДА ОТ РЕЗЕРВИТЕ НА БЪЛГАРИЯ И Е ОЩЕ ЖИВ!!!
4
5
 
7
 
! Отговори
АНТИМУТРА преди 9 години
Влаковете туку така не излизат извън релсите дори и на завой!!!Кой знае как са били поставени релсите след ремонта накриво да не говорим, че и калпаво!!!лесно е да обвиним машиниста!Трудно е да признаем, че ремонта е бил калпав а релсите са били наклонени а и клатещи се!!!
3
2
 
13
 
! Отговори
АНТИМУТРА преди 9 години
ПРИКРИВАТЕ ИСТИНАТА!!!!РЕЛСИТЕ СА СЕ КЛАТЕЛИ ЩОТО СА ТОЧНО ДО *** МАХАЛА КЪДЕТО ХОДЯТ *** ДА СИ БЕРАТ БОЛТОВЕ И ДРУГИ ЧАСТИ ПО ЛИНИЯТА!!!!ПРИКРИВАТЕ, ЧЕ Е ПРАВЕН РЕМОНТ ТАМ ТОЧНО А РЕАЛНО РЕМОНТА Е БИЛ ЗА ОТБИВАНЕ НА ВНИМАНИЕТО А ПАРИТЕ СА УСВОЕНИ :DНИЕ ЗНАЕМ ИСТИНАТА КОЙ Е ВИНОВЕН!!!