Безопасността на пътя е работа и на семейството!

Експерти: Не може да се търси отговорност само от полицията
17 авг 2015 19:19,
38
Безопасността на пътя е работа и на семейството!
Снимка: bgonair.bg

Безопасността на пътя не е отговорност само на МВР и на Пътна полиция, казаха в ефира на България Он Ер експертът по безопасност на движението Красимир Костов и бившият вътрешен министър Емануил Йорданов. По думите им много важна роля играе семейството, което обаче често остава в сянка, и обществото.

И двамата са категорични, че промяна в законодателството е необходима, но трябва непременно да бъде извършена от експерти.

"Като се подготвят промените, трябва да участват различни експерти - от министреството на транспорта, на здравеопазването, на вътрешните работи, на правосъдието", препоръча Йорданов.

Още по темата

В последните 5 години Законът за движение по пътищата е изменян близо 20 пъти, отбеляза той. "Това е лесно обяснимо, тъй като в Народното събрание е пълно с шофьори любители, а юристите се броят пръсти", обясни Йорданов.

По думите му трябва остро да се постави въпросът за действителното налагане на наказанията.

"Има случаи, при които някой водач е натрупал глоби за няколко хиляди лева. Това означава, че държавата не си върши работата или определени чиновници", коментира Йорданов.

Красимир Костов обясни колко е трудно да се контролират гонките и колко трудно доказуеми са те.

За пример той даде мотоциклетистите, които карат бясно между колите вечер на бул. България. Полицията нито може да ги преследва, нито мотоциклетистите спират на стоп палката.

Експертът обясни, че в сегашния закон има един "мъртъв" текст, който позволява на пътните полицаи да отнемат книжката на водача, ако сметнат, че той не отговаря на физиологическите и психологическите изисквания. По думите му обаче това в момента не се прилага. Всяка една проява на агресия би могла да попадне под този текст, а след отнемането на книжката, шофьорите трябва да доказват, че са редовни, обясни Костов.

Емануил Йорданов обаче уточни, че това е трудно приложимо, тъй като психологическите изисквания са само за определени категории шофьори, в които не попадат водачите-любители, които най-често правят гонки и ПТП-та.

Според него общественият натиск не трябва да отслабва, за да може да очакваме и някакви резултати.

"В малките населени места полицаите добре знаят кои са келешите, които "пилят" гуми и биха могли да ги поставят на място, ако имат волята за това, ако имат подкрепата на преките си ръководители и от страна обещството. Това е важно, защото хората дори не искат да бъдат свидетели в повечето случаи, обясни бившият вътрешен министър.

Емануил Йорданов очерта и причините за многото жертви във войната на пътя. Той започна с лошите пътища, състоянието на колите и контролът по тяхната поддръжка.

"Знаем, че има коли у нас в движение, които са като излезли от автомобилните гробища на Западна Европа", коментира той.

Йорданов обърна внимание и към обучението на водачите. "За всеки е ясно, че когато един млад шофьор вземе книжка, той може да върти кормилото и да сменя криво-ляво скоростите, и нищо повече!", заяви той.

Трябва да се повиши и образователният ценз за получаване на шофьорска книжка, защото основното образование е много ниска квалификация, препоръча експертът.

Чуйте целия разговор във видеото на България Он Ер

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


38
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
25
1
 
2
 
! Отговори
мирa преди 8 години
Толковa ли ви е трудно дa признaете, че културaтa нa пътя се възпитaвa у домa? КAТ не си върши добре рaботaтa, но семейството- също. Щом тaте кaрa с превишенa скорост, зaщото е пич, Гошко ще прaви същото, когaто порaсне.
24
0
 
4
 
! Отговори
Киро преди 8 години
"В последните 5 години Законът за движение по пътищата е изменян близо 20 пъти, отбеляза той. "Това е лесно обяснимо, тъй като в Народното събрание е пълно с шофьори любители..."Ето това е истината! НС е пълно със състезатели - любители. Вземете на депутатите скъпите коли, дайте им по едно колело (или рикша за по - дебеличките) и всичко ще се промени. И скоростта ще се контролира и велоалеи ще има. И така.
23
3
 
5
 
! Отговори
Щирлиц преди 8 години
Умник до умника,мила майно льо...А защо не започнем още след раждането да обучаваме децата на безопасно движение?И в първи клас ще получават шоф.книжка,още чисти и неопетнени.
22
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
КАТ трябваше отдавна да се закрие, служба само и единствено цоцаща от народа - доказано за 26 години!
21
8
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Заради такива `експерти` като тези двамата, сме толкова зле. На сегашни и бивши катаджии като този Красимир Костов, трябва със закон да им се забрани да дават съвети за движението по пътищата. След всяка тяхна намеса загиналите се увеличават. Експерти били....
20
4
 
21
 
! Отговори
погр ебален агент преди 8 години
Ако някой е виждал полицай в кола или на мотоциклет да спазва ЗДП (Закон за движението по пътищата), моля да се обади.
19
6
 
8
 
! Отговори
без думи преди 8 години
Какви експерти са тия? Те са едни най-тривиални политически ***!
18
3
 
9
 
! Отговори
пуицай преди 8 години
аз най обича да са скрии у храстити с патрулкътъ и да дебни някой шматкъ да си е забравила коланъ и фаруити и го питъм....И ся ко ша ораим ши пишим или.......
17
4
 
17
 
! Отговори
Бай Иван преди 8 години
Ей, заради такива платени"експерти" в държавата ни е като във филм на ужасите!Казал великия вожд Боко,че родителите са виновни и веднага малкия индианец повтаря като папагал иначее....,че го сменяме!Ако същите тези джигити и престъпници ги пратим в Германия,Австрия или USA дали ще правят гонки,минават на червено,карат без книжки,пияни,с превишена скорост??АБСОЛЮТНО- НЕ!!Защото там има ред,закони,затвор,глоби ,работещи полицай и най- вече ДЪРЖАВА!
16
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Отговорността се споделя между 3 страни:На водача - за поведението на МПС-то на пътяНа КАТ - за контрола който е необходимНа Кмета на населеното място или АПИ - за инфраструктурата Ако това което казва този псевдо експерт е вярно то значи че трябва да съществуват дела, заведени от застрахователи към родители на пълнолетен водач, а такива НЯМА. Няма и да има!!
15
3
 
4
 
! Отговори
ОКО преди 8 години
Заключението на експертите е да се вдигне размера на глобите за да искат по голями подкупи. Ще искат ограничаване на скороста в града на 20км/ч за да си виновен по подразбиране. Хилядите камери в София не може да не са регистрирали джигитите, но се издирват преди всичко дребните нарушители.
14
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Защо искате полицаите да си развалят рахатлъка? Днес за цял ден не видях полицейска кола да патрулира. Минавайки покрай полицията на тротоара щеше да ни блъсне полицай на мотопед явно бързащ да се прибере и да надигне чашката! На върха на хранителната верига в България са полицаите и депутатите, винаги готови да та прегазят ако им застанеш на пътя!
13
1
 
8
 
! Отговори
socialen преди 8 години
Защо се заблуждаваме, че имало Държава!? Има някакъв скелет на държава, който отдавна стои само за параван, за да заблуждава и сугестира някаква функция. 95818
12
1
 
13
 
! Отговори
бай иван преди 8 години
Отговорността е на МВР и водача. Един човек щом има навършени 18г. трябва сам да си носи отговорността.
11
0
 
9
 
! Отговори
socialen преди 8 години
Разбира се! В нашата неолиберална, либертарианска, анархокапиталистическа, олигархична, дясна *** псевдодържавата няма никаква сила и ресурс. След 26 години Неолиберализъм и Либертарианство всичко е разградено - и общество, и институции, и правосъдие, за образованието да не говорим.
10
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Защо всеки в България гледа да прехвърли вината на някой друг? Поеми отговорност, свърши си работата и когато си направил всичко възможно предложи, какво още трябва да се направи, но ако ти си целия в *** как искаш някой да те слуша?
9
2
 
10
 
! Отговори
ля ля преди 8 години
ааааа а къде е полицията??? бре
8
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Тоя го направиха министър Васко и Георги Илиеви, кюстендилците от ВИС.Мими също е кюстендилец - задачата му беше да прикрива далаверите на мутрите.Да си имат гръб. По-късно със същата задача Царчето направи Боко Кратуня главен секретар.
7
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Тоя като беше мнистър го викаха Мими и беше по-подиграван от народа, дори от Плевнелиев.
6
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До МитьоНаказанията са много големи спрямо проблема, но лошото е начина на прилагане на закона.