За 10 дни – 14 трупа на пътя. Как да спрем войната?

Попитахме читателите ни и... разни хора, разни мнения
Обновена: 25 авг 2015 14:54 | 25 авг 2015 12:05, Екип на Dnes.bg
163
За 10 дни – 14 трупа на пътя. Как да спрем войната?
Снимка: архив, Булфото

Войната на пътя не секва. Всекидневно медиите се превърнахме в статистици, които заедно с МВР отчитаме за жалост бройките на жертвите и ранените.

Данните са повече от жестоки – българинът мре по пътя като гъби, както никнат след дъжд.

Къде заради превишена скорост и препиване, къде заради заспиване и липсата на книжка, но пък зад волана на собствена мощна кола. Къде заради модните напоследък гонки, които стресираха МВР, но пак като всичко у нас – всяко чудо за три дни.

Но статистиката е покъртително кървава – само за десетина дни по родните пътища са загубили живота си десетки българи, а за да бъдем по-конкретни – точно 14.

А до 21-и август от началото на 2015-а – 414 българи намериха смъртта си, 414 почернени семейства ще тънат в скръб за загубените си деца, роднини и близки.

Как да спрем войната на пътя? Това попитахме читателите на Dnes.bg в анкетата ни. И те ни отговориха, но не съвсем категорично. Разни хора, разни мнения.

Почти една трета (31%) от отговорилите 3300 души предлагат КАТ да отнема книжките и да налага солени глоби на провинилите се шофьори.

25 на сто се обявяват за ефективни присъди на причинилите смърт на пътя.

Почти толкова – 22%, смятат, че трябва да променим манталитета си на пътя, защото само с глоби няма да стане, нужно е и разсъдък зад волана.

Всеки десети смята, че при тежко провинение органите на властта трябва освен книжките, да остават на трупчета и колите на джигитите.

4% предлагат държавата да сложи още камери на пътя и да прати повече патрулки на пътя, които да всяват респект на хукналите да "летят" с колите си.

Не са малко и българите – 6 на сто, които по почина на кмета на Нова Загора предлагат да ръсим пътищата ни със светена вода, захар и мед, та да спрем злата поличба с паметници и кръстове на загиналите ни близки покрай пътя.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


163
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
90
0
 
3
 
! Отговори
ля ля преди 8 години
искат хората да удволетворяват желанията и амбициите си а държавата ги възпира! трябва да има равновесие и правота в държанието на органи към които е логично гражданинът да има доверие! доверието липсва обаче! за това тези всикчите правилници трябва да бъдат още по-сериозни за хората наричащи се себе си класа! всичките куки трябва да бъдат проверявани постоянно и да КОНТРОЛИРАТ ВСИЧКИ - не само тези които са безпомощни и които им харесат - защото всички знаем че спираме който си искаме :)
89
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
И по какъв начин ще накарате човек който смята,че законите са за ***,балъци или некви долнопробни *** пък той е тарикат,баровец да не нарушава законите.Да кажеш на гората да не расте..
88
17
 
1
 
! Отговори
БМВ фен преди 8 години
Само *** се съобразяват с правилата. Истинските мъже караме както си искаме и както ни е кеф. И никакви санкции няма да ни спрат, разберете. Защото ние сме достатъчно умни, за да знаем какво да направим, за да не ни пишат актове.
87
6
 
2
 
! Отговори
Реалист преди 8 години
Една типична безмислица на КАТ е ограничението на скоростта, когато даден участък от пътя е в ремонт. Малко са случаите, когато по-ниската скорост има смисъл. В повечето случаи би трябвало да се вдигне разрешената скорост, защото е безопасна и няма да се получават задръствания. Това най-често важи за многолентов път, където от примерно три или повече ленти в една посока, се преминава към движение в една или две ленти. Но в България нещата се правят по съветите на КАТ и проблемите веднага ги има
86
6
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
горивото 10 лв за литър и проблема сам се решава-има влакове там да се вози народа-по магистралите само велосипедисти
85
3
 
4
 
! Отговори
Реалист преди 8 години
Един от начините да се намалят значително нарушенията по пътищата, както и катастрофите, загиналите и ранените, е да се увеличи разрешената скорост, колкото и странно да звучи това на някои. В момента знаците в България масово не отговарят на пътните условия и са предпоставка за много нарушения и катастрофи. Пълно е с безмислени ограничения на скоростта, които никой не спазва, но така се обезмислят и ограниченията, които са важни и трябва да се спазват, което води до катастрофи и загинали.
84
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До ИкономикатаА не пропускаш ли още няколко участника в играта, съзнателно или не?
83
3
 
1
 
! Отговори
До 101 преди 8 години
За да има ефект глобата, трябва да е процент и то голям от годишния доход или от цената на автомобила като нов. Иначе 50-100 лева няма да спрат повечето джигити, а още по-малко къркащите или друсащите се. Друг е въпросът, как точно ще става това. Нали се сещаш, че за глоба от няколоко хиляди или десетки хиляди ще се търсят адвокати, ще бъдат циркове и т.н.Остава само отстрелът на място, ама той все още е забранен. А и отстрелваните може да отвърнат на огъня.
82
4
 
2
 
! Отговори
Икономиката преди 8 години
А защо да я спираме войната по пътищата. Знаете ли колко много хора ще останат без работа, ако катастрофите намалеят - работата в автосервизите ще намалее, автокъщите ще имат по-малък оборот, медицинските работници също ще имат по-малко случаи за разглеждане, както и фармацефтичните компании ще отчетат по-малко приходи.
81
1
 
4
 
! Отговори
Реалист преди 8 години
От няколко месеца тече една пропагандна кампания на катаджии и подобни на тях, които ни внушават, че жертвите на пътя щели да намалеят, ако санкциите станат още по строги. Досегашният опит е доказал, че където се реализират идеи на КАТ, нещата значително се влошават и КАТ пак се намесва, доразвива идеите си и става още по-лошо и така до безкрая. Така и не се разбра, че КАТ не трябва да пишат законите, а трябва да ги изпълняват, а сега е обратното, КАТ пише закона и не го изпълнява.
80
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Лично за мотористите и по-точно за онези, дето посред нощ минават на пълна газ из квартала не ми е жал. За останалите няма спасение. След като толкова лесно можеш да си вземеш книжка и после кола на лизинг ще *** като мухи. Едно време дори и за кола на старо ти трябваха 5-6000 лв, които трудно се събираха(и затова нямаше много коли и волю-неволю се запазваха животи) а сега даваш първа вноска 400 лв и подкарваш 200 коня.
79
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До kolevaАма другарко Колева, то и Лудогорец е национална кауза.....................
78
2
 
2
 
! Отговори
Реалиста преди 8 години
И 60км/ч да се направи ограничението на магистралите родните бясни целяни пак ще намерят начин да се избиват.
77
1
 
7
 
! Отговори
До 102 преди 8 години
Искаш глоби, затвор и конфискуване на превозните средства. Не казваш за какво нарушение да се прави, значи искаш превантивно, всички да бъдат глобявани, затваряни, а превозните им средства да бъдат конфискувани. Прав си - няма превозни средства - няма да има катастрофи и нарушения по пътищата. Само не забравяй, че и едни от най-опасните на пътя - велосипедистите, подлежат на същата санкция. Боже, много мъка има на този свят, боже-е-е.....
76
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
лесно ще махнем предапзните колани и ще сложим по едно мачете на всеки волан
75
1
 
3
 
! Отговори
Реалист преди 8 години
Странно защо почти всички искат огромни санкции след като се извърши нарушение и почти никой не се сеща, че целта трябва да е шофьорите да не правят нарушения, т.е. да не се стига до санкциите. Ясно е, че и сегашните жестоки санкции не спират шофьорите да правят нарушения, което означава и че още по жестоките санкции няма да ги спрат. Неясно е защо тогава има умници, които искат още по яки санкции?! Какъв е смисълът от още по-жестока санкция, когато няма кой да я налага? КАТ не работи и се спи
74
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Глоби,затвор,конфискуване на превозни средства.
73
0
 
8
 
! Отговори
Истината преди 8 години
За сравнение, има много пътища в България, където всички превишават значително разрешената скорост, например по Ботевградско шосе в София, разрешена скорост е 50 км/час, всички я превишават, като обикновено се шофира с между 80 и 100 км/час, а доста шофьори и с повече.
72
0
 
4
 
! Отговори
Истината преди 8 години
Свръхвисоки ли са санкциите по ЗДП в България?През 2011 година, когато са определени глобите за превишената скорост, санкциите са: - за превишаване на скоростта с от 11 до 20 км/час с глоба, която е 21% от Минималната работна заплата /МРЗ/- за превишаване на скоростта с от 21 до 30 км/час с глоба, която е 42% от МРЗ- за превишаване на скоростта с от 31 до 40 км/час с глоба, която е 83% от МРЗи т.н.
71
6
 
3
 
! Отговори
Баровец с БМВ преди 8 години
Одете пеш ве, колата е за мъже с топки!