За 10 дни – 14 трупа на пътя. Как да спрем войната?

Попитахме читателите ни и... разни хора, разни мнения
Обновена: 25 авг 2015 14:54 | 25 авг 2015 12:05, Екип на Dnes.bg
163
За 10 дни – 14 трупа на пътя. Как да спрем войната?
Снимка: архив, Булфото

Войната на пътя не секва. Всекидневно медиите се превърнахме в статистици, които заедно с МВР отчитаме за жалост бройките на жертвите и ранените.

Данните са повече от жестоки – българинът мре по пътя като гъби, както никнат след дъжд.

Къде заради превишена скорост и препиване, къде заради заспиване и липсата на книжка, но пък зад волана на собствена мощна кола. Къде заради модните напоследък гонки, които стресираха МВР, но пак като всичко у нас – всяко чудо за три дни.

Но статистиката е покъртително кървава – само за десетина дни по родните пътища са загубили живота си десетки българи, а за да бъдем по-конкретни – точно 14.

А до 21-и август от началото на 2015-а – 414 българи намериха смъртта си, 414 почернени семейства ще тънат в скръб за загубените си деца, роднини и близки.

Как да спрем войната на пътя? Това попитахме читателите на Dnes.bg в анкетата ни. И те ни отговориха, но не съвсем категорично. Разни хора, разни мнения.

Почти една трета (31%) от отговорилите 3300 души предлагат КАТ да отнема книжките и да налага солени глоби на провинилите се шофьори.

25 на сто се обявяват за ефективни присъди на причинилите смърт на пътя.

Почти толкова – 22%, смятат, че трябва да променим манталитета си на пътя, защото само с глоби няма да стане, нужно е и разсъдък зад волана.

Всеки десети смята, че при тежко провинение органите на властта трябва освен книжките, да остават на трупчета и колите на джигитите.

4% предлагат държавата да сложи още камери на пътя и да прати повече патрулки на пътя, които да всяват респект на хукналите да "летят" с колите си.

Не са малко и българите – 6 на сто, които по почина на кмета на Нова Загора предлагат да ръсим пътищата ни със светена вода, захар и мед, та да спрем злата поличба с паметници и кръстове на загиналите ни близки покрай пътя.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


163
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
50
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Служителите на КАТ нямали право да спират тежкотоварни автомобили, а тези на ДАИ немогат да спират леки автомобили автомобили. В коя държава го има това?
49
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Строги и справедливи присъди.
48
1
 
9
 
! Отговори
Обективен преди 8 години
второ, статистиката на КАТ е лъжлива и прикрива истинските причини за нарушенията и катастрофите.
47
0
 
7
 
! Отговори
Обективен преди 8 години
Би трябвало всеки експерт по въпроса да знае как се намаляват значително нарушенията или престъпленията - това става когато след всяко нарушение или престъпление следва санкция, а не както е в България - санкционира се едно нарушение от един милион нарушения. По принцип работата на КАТ в България е вредна за безопасността на движението. Едно, че КАТ не се занимава преди всичко с превенция на нарушенията, т.е. шофьорите да не си и помислят да ги вършат и второ, статистиката на КАТ е лъжлива и
46
3
 
5
 
! Отговори
Обективен преди 8 години
За всеки нормално мислещ човек, незаслепен от злоба към "убийците" по пътищата, е ясно, че в момента санкциите за нарушенията на Закона за движение по пътищата /ЗДП/ са прекалено завишени и новото им завишаване ще увеличи единствено подкупността на катаджиите и размера на рекета, който те събират от шофьорите.
45
6
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Дайте статистика колко се трепят у комшиите ни - то Сърбия, Гърция, Турция, Румъния. И тогава си посипете главата с пепел и спрете да пишете бомбстични НЕВЕРНИ и подвеждащи заглавия насаждащи и паника
44
1
 
7
 
! Отговори
Калоян преди 8 години
Вой съсед, момче на 20 години е много добър шофьор, има опит и всичко, но НИКОГА не си носи книжката и документите на колата. Като го спрат, казва че ги е забравил , правят му справка и го пускат, какво да го правят. Има актове за над 2500 лв и просто не ги плаща, никой не го задължава, нямало как да го задължат. Някой го е научил на този тарикатлък, вероятно полицай. Така младежът си кара без проблем вече 2 години. Кой е виновен в случая?
43
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Защо питате читателите? Попитайте пожарникаря-слънце или също толкова умните като него специалисти-калинки. Те за какво получават заплата?
42
0
 
3
 
! Отговори
НММ преди 8 години
Добре де, защо не се дава книжка на 21г. ? Да,за три години може би не е голяма разликата, но на 18 повечето младежи нямат акъла и отговорността да застанат трезво зад волана. Нказанията трябва да са ефективни,действащи и за всички,затвор,отнемане на книжки.. Май да се събудя! Трябва да възпитаваме децата на отговорност и премерени действия, за да не ги загубим по пътя,както и те да не затрият някой....
41
1
 
3
 
! Отговори
Защо? преди 8 години
Защо в България нищо не става? .Политиците нямат никакво желание за промяна,защото ще секне тяхната "аванта"! За това няма да има и никакви реформи в съдебната,образователната и здравно-осигурителната система .Не се променят законите и правилника за "Движение по пътищата" ,за да може контролните органи да получават подкупи .Не се събират глобите и не се следи за изпълнение на наказателните актове!
40
1
 
6
 
! Отговори
:) преди 8 години
Като за начало, да признаят за доказателство камерите ни. Ще намалее корупцията. Закони има, съдиии няма. Събираемост също няма.Който го направи ще гласувам за него.
39
0
 
9
 
! Отговори
Обективен преди 8 години
А решението е просто - КАТ да заработи, а понеже това няма да стане, има още по-просто решение: КАТ се закрива, на служителите му се забранява да работят каквото и да е свързано с безопасността на движението и се създават нови структури с нови хора, които да вършат работа, както е по закон - работа, която сега КАТ не върши. За анкетите - като поднесеш някакви готови отговори, ще получиш и предварително нагласеният резултат. Имаше ли в анкетата отговор - КАТ да заработи или КАТ да се закрие?
38
1
 
5
 
! Отговори
радикално решение преди 8 години
Забрана за политическа дейност на всички партии и лица от т.нар. "преход", който по същество е национална катастрофа и геноцид60 000 избиратели, по териториален признак, избират най-достойния сред тях да ги представлява.На 6млн. избиратели това прави 100 народни представителя.Избирателите от избирателния район имат право да отзовават своя избранник по всяко време с референдум. Референдумът може да се инициира с подписка от 6000 души.Образователен цензВъзрастов ценз
37
1
 
4
 
! Отговори
pioner преди 8 години
Сингапурският модел, само това ще помогне
36
0
 
3
 
! Отговори
Аз съм 7 преди 8 години
До Анонимен Ами война е, загиват невинни... който оцелее, той ще живее!
35
0
 
3
 
! Отговори
До Баба меца преди 8 години
Като този паркинг стане действителност, ще има нужда само от 100тина места. Мълвата много бързо се разпространява сред ***- много са чувствителни към крути мерки, към добри думи и подобни, направо си те слагат на оная работа и викат бегай ги тия смешници. Срещу *** трябват *** мерки!
34
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
"До 7" Защото между тия " негодници и наглите хлапета" има и невинни жертви....
33
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
българинът мре по пътя като гъби, както никнат след дъжд - e, по-голяма глупост не съм чувал
32
7
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Нека се трепят бе, няма лошо... тъкмо ще понамалее навалицата из България. Мойте деца не карат кола, аз и жената нямаме къде да ходим и така все ми е едно колко народ дава фира по пътищата. Който го е страх от мечка да не ходи в гората и това е.
31
1
 
3
 
! Отговори
Баба Меца преди 8 години
До IvanХубава идея, ама къде ще се намери такъв голям паркинг, че да побере всички автомобили, подлежащи на спиране според идеята ти? или пък колко "кауша" ще трябват за опандизване на всички подлежащи на такова, според колегата по-долу? Май цяла България ще трябва да се превърне в пандиз с паркинг! Все пак има закон за движението по пътищата и ако се спазва подобни ексцесии драстично ще намалеят. Пак нещата опират до съзнанието на водачите и там е разковничето. Е това трябва да стане, ама как?