Гонка тунинг! Легенда: Лада с двигател на Порше

"Нощем излизаме от контрол. Тръпка, его, адреналин..."
Обновена: 26 авг 2015 12:19 | 26 авг 2015 09:14,
105
Гонка тунинг! Легенда: Лада с двигател на Порше
Снимка: flickr

Любителите на гонки с автомобили вече се събират на пътя Ботевград - Враца, след като МВР засили контрола в столицата, разказва пред "24 часа" участник в нелегалните състезания.

Момчетата с бензин в кръвта имат алтернативни трасета извън града и често ги сменят, за да не бъдат изненадани от служителите на реда. Едно от тях е магистралата към Перник.

Начинаещите в екстремния спорт предпочитат новоасфалтирани улици в крайните квартали, на които няма легнали полицаи.

Още по темата

След няколко пътни инцидента с жертви в страната в МВР ще правят карта на местата, където се провеждат нелегалните автогонки.

В София това са отсечката от околовръстното шосе надолу по бул. “България” - от бул. “Гоце Делчев” до НДК и от околовръстното към Бояна, бул. “Рожен” в “Надежда”, “Христофор Колумб” в “Дружба” и двете ленти на еднопосочния бул. 202, който започва от надлез “Надежда” и приключва с арката на Централните гробища в кв. “Орландовци”. Тези трасета обаче напоследък рядко се използват от нелегалните състезатели, които от години мерят сили с тунингованите си автомобили. Лада петица, с двигател на Порше, е легендата на автогонките в София.

Мъже от 20 до 25 г., със средно образование, от обикновени работнически семейства - това е профилът на състезателите в автокушиите. Автомобилите им най-често са БМВ-та и Голф 4-ки, които обаче са тунинговани за по 10-15 хил. лв.

Много от участниците дори не живеят в София, а в селата около града. Там са и най-върлите автоманиаци, чието основно занимание е да тунинговат колите си в гаража на къщата. Уреждат си срещи по форумите в интернет, но напоследък са много предпазливи. Това важи за масовите състезатели, които са започнали отскоро и са най-рисковите в нелегалните гонки.

Има и други, които са с луксозни коли и са от богати семейства или имат частен бизнес. Те се наговарят за гонка помежду си, за да не изтича информация и да не идват навлеци.

Любимото време за състезания е късно през нощта, след полунощ, когато движението е най-спокойно. Обикновено в неделя срещу понеделник, когато хората лягат по-рано, защото са на работа следващия ден.

Залогът между участниците в най-масовите софийски гонки са загубилият състезанието да плати бензина на победителя. Понякога обаче се залагат пари - от 50 до 20 хил. лв. за различните състезатели. Отделно зрителите също могат да залагат.

Най-опасният номер на гонкаджиите в София е руска рулетка. Най-често се практикува по бул. “България”. Участниците се движат с висока скорост и преминават през светофарите на червено. Шеговито наричат Моста на влюбените до НДК “Арката на смъртта”.

"Когато не сме на гонка и отиваме на работа, сме от най-примерните шофьори, които спазват всички знаци и ограничения на скоростта. Нощем обаче излизаме от контрол. Тръпка, его, адреналин, не знам как да го нарека, но започнеш ли веднъж, няма спиране", твърди участник в нелегалните гонки.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


105
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
59
3
 
16
 
! Отговори
onz преди 8 години
До Вуте"така съм си барнал голфа, направо къса. давам газ, *** понеже ми е изгорел един диод на таблото, спирам под една улична лампа. гледам , карам с 300. добре. газ , първа и напрйет"
58
4
 
4
 
! Отговори
Вуте преди 8 години
Искам да питам г-н Шоп как ще направи рализка м/у "туниг"/"неоторизирано пипане" по колата и ремонт при квартален майстор. Малко се съмнявам автомобилът ви да се поддържа само с оригинални части и само в сервиз на дилъра на марката, т.е. слагат се части, произведени от друга фирма. А поставянето на "газово" промяна по автомобила ли е? А това, че повечето по-стари коли са с премахнат катализатор, тунинг ли е? Как точно ще бъде оформено това в закон, за да не отпада в съда?
57
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
"Момчетата с бензин в кръвта" само това написано от автора е достатъчно да стане ясно колко им симпатизира на тези които застрашават освен техни (за това не ми дреме), но и живота на другите които НЯМАТ "Момчетата с бензин в кръвта"...
56
1
 
2
 
! Отговори
образувание преди 8 години
До Законова уредбас 50 лева билет и осемдесе процента шанаджии без документи тая писта да се построи , за да подпише съответния инвеститор ще са необходими поне 10 човека. с автомати.
55
1
 
3
 
! Отговори
do 67 преди 8 години
Напълно съм съгласен!
54
5
 
9
 
! Отговори
онз преди 8 години
До драйвърв багажника имам место точно за петима като тебе , "големи". а за изхвърлянето го обясни на "бизнесмена" дето ходи по бизнес с спойлер голем колкото МКС. "ходи" по "бизнес". и , докато си говорите с"големите" за гонки, попълнете по една декларация за донорство, че с 20 годишните фордове и ланчии само праите зян резервните части. може да се окаже че мисията в живота ви е да спасите живот.
53
1
 
24
 
! Отговори
Законова уредба преди 8 години
След като има гонки, има интерес към тях и очевидно винаги ще има. Да се уреди законово-на точно определена писта да се кара който както иска, подписвайки някаква декларация че сам си носи отговорност. Всичко това с ясен законов регламент. Инвеститор прави писта, билета 50лв и да карат. Хванат ли някой извън тези регламентирани писти-отнемане на коли, затвор, 20 бона глоба и т.н. И да си *** на спокойствие. Както са онези с калните джипове по деретата-на никого не пречат с грозотиите си.
52
2
 
12
 
! Отговори
драйвър преди 8 години
До онзАбе селендур селски с амгито, погледни плаката над леглото на любимата си бричка, удари си една злобарка и се успокой! Тук си говорим за гонки и как да се спрат те, а не да се изхвърляш, като *** на мокър пясък. Със съучениците, като свърши ваканцията си го мери, а не тук при големите!
51
1
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Мъже от 20 до 25 г., със средно образование, от обикновени работнически семейства - това е профилът на състезателите в автокушиите. Автомобилите им най-често са БМВ-та и Голф 4-ки, които обаче са тунинговани за по 10-15 хил. лв.Автора на статията, може ли да обясни как се вадят тези пари за тунинг от работническо семейство и младеж на тези години? Просто ей така да попитам, защото не мога да се сетя освен, ако не говорим за някаква престъпна дейност от където да дойдат парите.
50
15
 
3
 
! Отговори
онз преди 8 години
До Анонимен63импрезата ти е тотален детероден орган в сравнение с амгто ми. и да не сравняваме удобствата на пътуването..господин бизнесмен с спортно окачване , образувание и амбиции :)))
49
0
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
В статията са описани типичните т.нар. ***. Няма адекватна ценностна система, *** на обществото, но се перчи с някаква бракма с "тунинг". Тъжна и жалка картинка. Вместо да иде в университет, вместо да се опита да излезе от тинята то си дава стотинките да тунингова някакви бараки. Не ме разбирайте погрешно, аз съм фен на спортните автомобили и самият аз карам Impreza STi на 3 години, но имам кариера, имам амбиции, имам образование, имам високоплатена професия...
48
4
 
17
 
! Отговори
онз преди 8 години
тръТка, адреналинки, органи за трансплантации...и чат пат некой невинен човечец разход.
47
2
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Защо, няма гонки в Швейцария се чудя?
46
2
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Е тва са диви селяни.Какво означава работническо семейство?На 20 години са му дали 10 бона за кола и синчето си е добавило още 15-20 хилки за тунинг?Това не е по силите на нито едно работническо семейство.Тези пари са спечелени от кражби,хазарт,проституция,може би търговия с наркотици- тъй наречените "шанаджий"
45
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Е тва са диви селяни.Какво означава работническо семейство?На 20 години са му дали 10 бона за кола и синчето си е добавило още 15-20 хилки за тунинг?Това не е по силите на нито едно работническо семейство.Тези пари са спечелени от кражби,хазарт,проституция,може би търговия с наркотици- тъй наречените "шанаджий"
44
10
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Много омраза, много нещо.Това са хора, които загиват, защото обществото не ги убеждава да спазват правилата. В случая обществото си има държава, има си КАТ с една задача - да убеди хората да спазват правилата за движение по пътищата. Никъде по света спазването на правилата не става от добрата воля на хората. Навсякъде по света силата на държавата налага спазването на правилата. Насочете гнева си в правилната посока, към този, който не е наложил спазването на правилата за движение по пътищата
43
1
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Няма КАТ - има гонки ...Има КАТ - няма гонки ...
42
27
 
4
 
! Отговори
Aa преди 8 години
Полицията премина всякакви граници с тормоза на хората. Като толкова ви пречат състезанията, отделете няколко булеварда в София за гонки и вечер след 22 да се спира движението и хората спокойно да се състезават.само мрънкяте ей
41
2
 
13
 
! Отговори
пълно е с глупаци преди 8 години
Един изстрел в челото и спираш завинаги.
40
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Световният опит отдавна е доказал, че по-високите глоби или санкции не спират нарушителите или престъпниците. За да има малко нарушения на закона, трябва потенциалните нарушители да са убедени, че ако извършат нарушението на закона, веднага ще последва санкция. В България КАТ какво прави - лови по един нарушител от 1-2 милиона нарушители и се хвали колко много били хванати. Точно затова по-яките санкции, не само че няма да доведат до положителен резултат, а даже ще стане по-лошо.