Продават на търг пасажерски кораб на соцелита

Варненци обаче искат да стане атракция за туристите
11
Продават на търг пасажерски кораб на соцелита
Снимка: Кадър bTV

Пасажерски кораб, возил висши представители на соцелита, е обявен за продан. Плавателният съд ще бъде предложен на публичен търг от Агенцията за приватизация.

Ентусиасти от Варна обаче предлагат той да стане атракция за градския транспорт.

Корабът "Атанас Димитров" е пуснат на вода през 1969 година. Първо е бил правителствен, след това е собственост на Български морски флот, а в последните години e използван за туристически обиколки и обучение на моряци.

"Корабът е на над 40 години, с него са свързани и него са се случвали много събития. И обстановката, особено ВИП салонът подсказва, че е бил действително представителен кораб", обясни пред bTV Петър Миланов от Асоциацията за наука, образование, култура, изкуство и спорт.

"Това е последният пасажерски кораб в България и не е удачно да бъде приватизиран и използван неясно за какво", настоя Максим Петков от Националния съюз на превозвачите във Варна.

"Атанас Димитров" може да превозва до 110 души. В над 45-годишната си история корабът е посрещал десетки делегации - най-вече чуждестранни, правителствени, а навремето е бил любимо място за срещи на някогашния соцелит.

"Аз лично съм присъствал на такова пътуване с ВИП-гости, чуждестранни делегации и "Атанас Димитров" е един кораб, който е последният мохикан на каботажното плаване в България", заяви Петър Миланов.

Затова представители на транспортния и морския бранш имат идея за откриване на хидробусна линия за редовен превоз от Аспарухово до Морската гара, и то на символична цена. Ще бъде атракция и за туристите.

По думите на Максим Петков при цена на билета от 1-1,5 лева при 50% запълняемост корабът ще може да се самоиздържа.

"Ще бъде нещо много хубаво за града, все пак Варна е морски град, навремето имаше много корабчета, сега нито има корабчета, нито места, където да застават", смята Петър Миланов.

Според Министерството на транспорта съдът вече е негоден за експлоатация, а инвестициите за привеждането му в безопасност за плаване са твърде големи. Според инициаторите хидробусната линия ще облекчи движението по Аспаруховия мост и ще се намали сумата за предстоящия му ремонт.

"2017-а сме Европейска младежка столица, нека да върнем малко от блясъка на морска Варна", призова Максим Петков.

От Агенцията за приватизация все още не са определили начална цена за продажба и дата за търга.


11
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Да го потопят заедно с издънките на комунистическите бо.клуци
7
1
 
1
 
! Отговори
ех цензурата.... преди 4 години
колко малки котета са минали от там....само корачето си знае
6
0
 
1
 
! Отговори
Altego преди 4 години
Коя е Соцелита?... От някой латино-американски сериал ли е?
Алоооуу - може опитате със "соц. елита" или "соц.-елита", обаче "соцелита"...... :Х
5
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Корабът реплика на Радецки е построен през 1966 година, т.е. три години по-рано и продължава да си плува, макар и като музей.
4
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Аве я за скрап И като по някое време потъне и се удавят пасажерите кво прайм?! Да ги махате тия изгнили легени. Или музей на брега, или в железарията.
3
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
По-лесно е да се руши или продава за скраб, отколкото да се поддържа, ремонтира или да се построи нещо ново. Така е през последните 26 години на демокрацията и пазарната икономика и затова сме толкова зле.
2
3
 
5
 
! Отговори
зорко око преди 4 години
Бая малка гемия ми се вижда за 110 пасажера.
1
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
XA XAXAXAXAXAXX