Мощните коли – блян за слезлите току-що от "У"-тата

Законодателят планира 50% от часовете по кормуване да са на тъмно
Обновена: 21 мар 2016 07:40 | 21 мар 2016 07:00,
80
Мощните коли – блян за слезлите току-що от "У"-тата
Снимка: Reuters

Новите шофьори да нямат право да карат мощни коли. Такава промяна в Закона за движение по пътищата обмислят депутатите. Идеята е ограничението да важи през първите 12 месеца след вземане на шофьорска книжка. Мярката цели да намали пътните инциденти.

Статистиката сочи, че около 10% от катастрофите са причинени от водачи с до три години опит. Промените предвиждат още колите на новаците зад волана да бъдат обозначавани със стикер "Млад шофьор".

Още по темата

Сред новите мерки е също 50% от кормуването да се извършва нощем. В момента няма условие курсистите да се обучават след залез слънце.

Сред по-драстичните предложения е и забрана за новаците на пътя да шофират след полунощ. Някои от народните представители пък са категорични, че част от кормуването трябва да бъде на магистрала, пише "Монитор".

В края на февруари депутатите приеха на първо четене по-нисък праг на допустимото количество алкохол в кръвта. Така на новаците с концентрация на алкохол между 0,2 и 0,7 промила ще се отнема шофьорската книжка за 6 месеца. Освен това нарушителите ще бъдат глобявани с до 500 лв.

Ако дрегерът отчете между 0,7 и 1,2 санкциите скачат двойно. Променят се и глобите за превишаване на разрешената максимална скорост с над 30 км/ч. Санкциите ще бъдат увеличени двойно, но при заплащане на глобата в 14-дневен срок, тя ще е в размер на 50 на сто.

Въвежда се строго наказание и за шофиране в насрещното - глоба до 3000 лв и затвор до 6 месеца.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


80
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
53
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Реалността е, че с такава забрана за шофиране на "мощни" коли от новите шофьори, те ще бъдат насила принудени да си закупуват стари трошки, защото толкова маломощни коли като нови вече на практика няма, освен най-малките и то без никакви допълнителни екстри, каквито екстри се слагат само на по-нормалните модели, които обаче ще попаднат в графата мощни коли, според КАТ и депутатите.
52
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Разрешеният максимум за новите шофьори трябва да е ЕДНА или половин конска сила.
51
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
А какво е мощна кола? Примерно искам да си купя нова кола, която да ползвам и в бъдеще, когато няма да съм "нов" шофьор и отварям да кажем сайта за Фолксваген - народната кола и какво има, конски сили и в скоби колко варианта има с тези к.с.:Туарег - 204(1) и 262(2) коняТигуан -110(1), 125(1), 150(9), 184(2)Туран - 81(5), 110(8), 132(1), 140(1)Голф - 85(2), 90(1), 110(15), 125(6), 150(9), 184(4), 220(4), 230(4), 300(4)Пасат, Поло, Джета, ...Коя кола да си купя и да я ползвам с години?
50
2
 
4
 
! Отговори
До 70 преди 8 години
Това в кое село става? В София не съм виждал такива изпреварвания на кръстовище.
49
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Много правилно решение, приветствам го. Не може джигита да шофира кола по-мощна от 20 коня.Първо да се научи да шофира безопасно с някоя кола, която е под 20 коня, а чак тогава да шофира дзверове от по 80-100 коня.
48
4
 
3
 
! Отговори
до 68 преди 8 години
И как по-бързото тръгване на кръстовище предизвиквало катастрофи, които ги нямало изобщо при по-бавното тръгване?Изпреварват вътре в самото кръстовище. Ето така предизвикват катастрофите.
47
0
 
5
 
! Отговори
До 67 преди 8 години
Пишеш, както дявола чете евангелието. 300 коня кола и сега карат много малко хора. Защо трябва да ти се обясняват прости неща?! Примерно, депутатите решат да сложат горна граница от 75 к.с. или 100 к.с. Това значи ли, че кола, която е 76 к.с. е мощна кола или кола, която е 101 к.с.? Защо вместо реалността от 76 или 101 к.с. ти си въобразяваш, че става дума за 300 к.с или повече!?
46
1
 
6
 
! Отговори
До 61 преди 8 години
И как по-бързото тръгване на кръстовище предизвиквало катастрофи, които ги нямало изобщо при по-бавното тръгване? Много ми е интересно как става това?!Светва примерно зелено, ти вече си се огледал и тръгваш. Дали по-бързо или по-бавно, разликата е само за тези зад теб - колко коли ще минат до смяната на светофара.
45
4
 
8
 
! Отговори
pepe преди 8 години
Айде направо да даваме на младите шофьори коли по 300 коня. Чета и не вярвам на очите си *** коментари. В целия бял свят младежта кара по-спънати коли и има рестрикции и обозначения за първата година от шофирането. Включително родителите не са толкова *** да купуват скъпи коли на децата си отначало. Всеки ден ги четем по статистиките (стари, но мощни БМВ-та предимно). Когато караш кола с по-малки възможности се съобразяваш (и учиш) повече, от опит го казвам. Хора, съобразявайте се!!!
44
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Почти нищо не опира до възпитание и толерантност на пътя. По принцип в България сме толерантни шофьори, изключения има и то не малко, но това не влияе на броя на нарушенията, катастрофите, ранените и загиналите. Единственото, което има ефект и световния опит отдавна го е доказал, е че всеки трябва да шофира убеден, че ако направи нарушение, неизбежно ще бъде наказан, а точно това липсва в България. Всеки знае, че КАТ не работи, а дреме зад храстите, за да ти иска по-голям рушвет.
43
5
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
По-бавно или по-бързо тръгване от кръстовище - катастрофите са повече при по-бавно тръгващите, защото изнервят задните коли и може да се случи случка.Всичко опира до възпитание и толерантност на пътя. Брат ми е полицай и си е правил експеримент с патрулаката нарчно бавно потегля на светофарно кръстовище. Никой не е посмял да свири с клаксона или да опитва да изпреварва или прави други опасни маневри, като отпред е полицейски автомобил.
42
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До 61Да бе, да. Като знам с каква скорост влизат в завоите разни маломощни коли, един друг път правят по-малко катастрофи. Всеки шофьор знае, че безопасната скорост е около средната скорост на движение на останалите коли на пътя. Всеки, който шофира със скорост силно различаваща се от тази средна скорост, може да е причина да има катастрофи около него. Дали ще е по-бавно или по-бързо няма значение.
41
6
 
5
 
! Отговори
До 61 преди 8 години
Ти май не схващаш какво си написал, а и вероятно не си шофьор.По-бавно или по-бързо тръгване от кръстовище - катастрофите са повече при по-бавно тръгващите, защото изнервят задните коли и може да се случи случка. Иначе ако изключим това, броя на катастрофите е един и същ при по-бавно и при по-бързо тръгващите коли, като в случая това почти няма връзка с мощността на колата. Малолитражките са обикновено по-пъргави и с тях често се правят опасни маневри с засичания, особено от по-младите шофьори
40
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Не знам за вас, но според мен с маломощни коли, новите шофьори ще правят повече катастрофи, защото времето им за реакция на новите шофьори е по-голямо, а с маломощната кола маневрата е по-бавна и като се съберат двете, както предлага КАТ и депутатите ще го приемат, катастрофите на младите шофьори ще се увеличат.
39
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Шофьорските курсове и изпитите след тях не са проблем. Като проблем ги виждат само току-що излюпените шофьорчета.
38
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Никой не е станал шофьор минавайки само шофьорския курс. След него следва един период на трупане на опит, през който минават всички. Дали часовете за кормуване ще са с 20 или 50 часа повече от сега, това няма да ги направи по-добри шофьори. Важното е да научат правилата за шофиране нощно време и по принцип правилата за шофиране в различни ситуации - в населено място, извън населено място, на магистрала, нощем, през деня, в мъгла, в дъжд, в сняг и т.н. каквото се сетите.
37
0
 
7
 
! Отговори
Факт преди 8 години
... че шофират опасно спазвайки правилата, но не им достига опит, за да шофират без да спазват правилата, както правят всички останали и съвсем естествено правят повече катастрофи, като това няма връзка с мощността на колата, въпреки че с по-мощна кола е по-вероятно да се измъкнат от опасна ситуация на пътя, както с участието на други коли, така и в ситуация на път без други коли. Няма да забравя един мъничък едно или двуместен Smart, какви слаломи правеше между джиповете, докато ги изпреварваше
36
1
 
6
 
! Отговори
Факт преди 8 години
Новите шофьори правят повече катастрофи, точно защото са нови, а не защото карат мощни коли. При това с по-мощната кола е по-безопасно за младия шофьор и вероятността да направи катастрофа с други коли е по-малка. Иначе логиката на тези катастрофи е горе-долу ясна - всеки шофьор я знае, ако може да помни. Излизат от шофьорския курс с набити в главата правила и попадат в реалността, където правилата не се спазват от всички и те виждат, че шофират опасно спазвайки правилата, но не им достига опит,
35
1
 
5
 
! Отговори
До 47 преди 8 години
Данъкът , за който пишеш е най-малкия проблем и няма връзка с тези промени в закона. А и това, което пишеш не е вярно - има коли, за които се плаща, както си написал, но има и коли, за които се плаща много по-малко. Няма да те светвам кои са. При това много бързо "слезе" от 600-те к.с. на Бентлито до нормалното "над 100 к.с.". Кола над 100 к.с. е масов случай и изобщо не означава, че това винаги е мощна кола. При една рискова ситуация на пътя за младия шофьор е по-добре да е с по-мощна кола, ама
34
1
 
6
 
! Отговори
Истината преди 8 години
Защо толкова малко хора виждат, че в България има огромна разлика между това, което пише в закона и как закона се прилага на практика от КАТ? Повече от ясно е, че в момента в закона има прекомерно строги наказания, а сега те се увеличават още. Повече от ясно е, че КАТ не прилага закона и това е огромният проблем за безопасността на движението в България. Защо се подлъгвате по лакърдиите на КАТ за увеличаване на наказанията, базирани на напълно грешни статистики, а не виждате каква е истината?