Мрачна статистика: 4003 загинали на пътя за 5 г.

Ранените при катастрофи са общо 51 хиляди души
29 мар 2016 13:57, Анисия Иванова
14
Мрачна статистика: 4003 загинали на пътя за 5 г.
Снимка: Bulgaria On Air

За последните пет години броят на жертвите при пътнотранспортни произшествия е достигнал 4003 души, а ранените за 51 хиляди. Тези данни представи в Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR Настимир Ананиев от Комисията по транспорт в НС.

По думите му статистиката сочи, че броят на ранените при такива инциденти намалява за сметка на загиналите, които с всяка година стават все повече.

Месеците с най-голям брой произшествия са юли, август и семпември, посочи още Ананиев: "Миналата година сме загубили един учебен клас - 26 души, от 6-годишни до 17-годишни, което според мен е недопустимо".

Ананиев подкрепи тезата си, че за ефективна борба с престъпленията по пътищата, е необходим по-ефикасен контрол върху нарушителите и отговорно налагане на санкции:

"В момента МВР мисли как да се подходи при събираемостта на глобите, защото, когато глобата удари джоба, вие ще се замислите следващия път дали пак да го направите", коментира той.

Ананиев информира, че заедно с Антони Тренчев са настояли глобата за каране в насрещното на магистралата да бъде вдигната на 3000 лв., както и да бъде отнета книжката на нарушилия правилата водач за 6 месеца. Предложението е минало на първо четене:

"Някои казаха, че 3000 хил. лв. е непосилна сума. При последното клипче, което гледах, някой кара в аварийната лента със 130 км в час. Това е чисто самоубийство. Един такъв инцидент може да донесе единствено тежки последици и загинали", настоя той.

Депутатът обяви, че въпреки затегнатите мерки кандидат-водачите все пак намират начин да заобиколят закона. Така например на изпита с листовките се е появила практика да бъдат връчвани фалшиви изпитни таблети на явяващите се кандидати в изпитните зали с камери, докато в съседна стая друго лице попълва правилните отговори.

По думите на Ананиев хората, които помагат за изпълняването на подобни схеми, би следвало да се замислят на каква опасност подлагат участниците в движението.

А за шофьорите, които за първи път сядат зад волана, вече има нова категория, а именно - "нов водач", напомни той.

Целият разговор чуйте във видеото на Bulgaria ON AIR


14
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
1
 
0
 
! Отговори
vaseto преди 5 години
карам си аз по магистралата 130-140 км/ч, нормално е, добра скорост е това, в ограничението съм си..и к`во да видя..няма кола, която да не ме изпревари, всеки кара с по 150 и нагоре и това говорим за малолитражни коли на по 15-20 години, извънградско където е 90 всички карат все едно са на магистрала, в населено място по 90-100 км/ч си е редовно. Влизам в някое село и само аз балъка карам с 50-60 до 65 км/ч, всички си настъпват до 100. Контрол няма, май от КАТ правят хайки само когато са гладни
12
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
От сайта на МВР: 2011-657; 2012-601; 2013-601; 2014-661 2015-708; Както и да ги събираме не прави 4000. Вижда се също, че тенденцията не е била възходяща. Влошаването е през последните две години.
11
0
 
1
 
! Отговори
Vaiii преди 5 години
Kolkoto horata ot selo Shipka, Rakovski i Bankia?!
10
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Над 90% от катастрофите са защото КАТ го няма.Около 3-5% от катастрофите са заради лошите пътища.Около 3-5% са заради пътни знаци и маркировка не отговаряща на пътните условия.По-малко от 1% от катастрофите са по други причини, но точно те са изтъквани от КАТ и катоподобните, че били основни.Това, което трябва да се направи е първо да се намали драстично размера на глобите, но КАТ да ги налага винаги когато има нарушение. Това ще намали нарушенията примерно 10000 пъти, както и катастрофите
9
3
 
3
 
! Отговори
MadSlav преди 5 години
Стига с тези светлини, толкова много ви тормозят ! Като шофьор смея да твърдя, че е много по добре с тях, дори и лятото, защото има места където само по фаровете можеш да видиш, че идва нещо. Откакто е прието това, не съм сменил още нито една крушка и не съм забелязъл разхода да ми се е качил с 5-10 л .Хора, бъдете толерантни към околните !!!
8
0
 
4
 
! Отговори
Транспортна комисия преди 5 години
Каква я мислихме, каква стана!???!!?
7
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Горе-долу тогава приеха задължителните СВЕТЛИНИ, целоДНЕВНИТЕ ФАРОВЕ. Съвпадение? Не е!
6
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Сред загиналите са повече младежи с "рефлекси" които никога не доживяват , че да си опитен шофьор си трябва акъл /мозък/.
5
5
 
7
 
! Отговори
zeus преди 5 години
Очевидно карането на фарове е в полза само за картела на горивата и търговците на крушки и акумулатори.
4
1
 
8
 
! Отговори
фордаджията преди 5 години
И да спрът продажбата на BMW-та на старо.Само от тая мярка ще намалеят на поливина катастрофите
3
1
 
0
 
! Отговори
Шаран БГ преди 5 години
Преди години имаше ремонт на пътя Варна -Русе. През деня бавни, внимателно отидох до Русе. Наложи ми се - връщам се по тъмно. Ако не бях изминал този път по светло - само 6-7 часа по рано - на връщане имаше такава отвратителна маркировка, че поне три пъти щях да катастрофирам,въпреки ниската скорост -60-70 км./ч. За капак / след мен тръгнаха смело 4-5 румънски коли/ на Девня моста така бе обозначен, че щеш не щеш влизаш в насрещното. Аз влязох и спрях -румънците футосваха гръмко. И ко праим ???
2
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Продължавайте да давате книжки на куцо ,кьораво и сакато, За да се реши проблема след 10 години трябва да бъдат въведени драконовски мерки в настоящето! Полигон, минимум 160-200 часа курмуване 50/50 дневно ,нощно, рестрикции за водачите без стаж относно шофирането без предружител с минимум 5 годишен стаж , съответно и бесни санкции! Няма оправия иначе ,да не говорим за отвратителната инфрасруктура .
1
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Видими резултати - от това по-видимо, здраве му кажи.А празноглавецът нека продължава да се бие в гърдите и да ни убеждава как всичко в поверената му територия е наред.