Гумени разделители vs. джигитите в Кресненското дефиле?

Ефектът на фунията прави от прохода път на смъртта – за 3 г., 40 жертви
Обновена: 3 май 2016 09:29 | 3 май 2016 09:22, Златко Желев
25
Гумени разделители vs. джигитите в Кресненското дефиле?
Катастрофите край Кресна – често срещана кървава гледка. Снимка: архив, Булфото

Ще спасят ли човешки животи гумени разделители, ако се поставят по осевата линия на пътя в района на Кресненското дефиле?

Дългата 17 км отсечка от главен път Е-79 е сред най-черните в полицейските хроники със сериозен брой загинали и ранени при катастрофи.

Преди началото на активния летен сезон, когато трафикът по пътя за Гърция става много интензивен, на нарочна среща в Благоевград обсъждаха какви мерки да се предприемат за ограничаване на тежките пътни инциденти.

Категорично е ясно, че трайното решение на проблема е построяването на лот 3 на магистрала "Струма", но дотогава са необходими краткосрочни мерки, които да намалят броя на катастрофите, жертвите и ранените.

Пътят за Гърция е сред най-натоварените у нас. Средно на денонощие минават по 11 300 коли, сочат полицейските данни.

Участъкът в Кресненското дефиле е най-опасният, защото при него се получава ефектът на фунията – преди него шосето е сравнително право, без завои и се кара бързо. С навлизането в дефилето фунията се стеснява и се образуват колони най-вече от тирове. Пътят е двулентов с по едно платно в двете посоки. Заради релефа завоите следват един след друг и изпреварването е невъзможно.

Само няколко ТИР-а, които се движат един след друг, са достатъчни, за да образуват след себе си колона от автомобили. Точно в такива моменти се предприема рисково изпреварване с неизбежно навлизане в насрещната лента, а ударите винаги са челни и често фатални.

"Големият брой пътнотранспортни произшествия в този участък се дължат не толкова на превишаването на скоростта, колкото на неправилните изпреварвания и навлизането в насрещното движение. Колкото по-бързо се вземат мерки за предотвратяване на инцидентите, толкова по-малко хора ще пострадат. Инвестицията в пътна безопасност възвръща парите и разходите на държавата се намаляват многократно", каза комисар Бойко Рановски, началник на отдел "Пътна полиция".

Председателят на транспортната комисия в парламента Настимир Ананиев предложи поставянето на разделителни съоръжения, които да ограничат преминаването между платната за движение и изпреварване при непрекъсната осева линия.

“Движението в колона ще спаси много човешки животи и ще предотврати много тежки катастрофи. Такива разделителни съоръжения са поставени по пътя Созопол - Бургас и те са благоприятствали за намаляването на инцидентите”, коментира той, цитиран от "24 часа".

Най-важното всъщност е спазването на правилата за движение по пътищата, защото 99% от катастрофите у нас стават заради нарушение на правилата, каза Георги Златев, директор на дирекция "Поддържане на пътната инфраструктура" към Агенция "Пътна инфраструктура".

Според него не е удачно да се слагат гумени разделители между двете ленти в Кресненското дефиле, тъй като те се използват най-вече за ремонти, когато участъкът е дълъг не повече от 5 км, и там, където има възможност да се реализира това, т.е. където има поне 3 ленти.

Светещи табели с надписи са вариант за въздействие върху водачите. Установено е, че текстовите табели привличат вниманието на шофьорите повече от символи и знаци.

За 3 г. от 2013 до 2015 г. в 87-километровия участък на Е-79 от Благоевград до ГКПП Кулата са станали 737 тежки катастрофи с 40 убити и 282 ранени. Само в участък от 17 км в Кресненското дефиле за 3 г. има 172 катастрофи с 15 убити и 82-ма ранени според данни на полицията.


25
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Не знам какво ще правят с гумените разделители, когато там минават джигитите от НСО....
Може би те директно ще изблъскват останалите МПС-та в деретата наоколо или нещо друго подобно.
20
0
 
0
 
! Отговори
Мантинелко преди 3 години
Най-добре да се поставят ограждения като тези в "Тунела за ускорение на елементарни частици" - гумените ограждения само ще лъжат хората, че ще може да се изпреварва ...
19
0
 
0
 
! Отговори
@ преди 3 години
светът се напълни с *** и положението вече е безнадеждно, това е изводът. Най-добре в дефилето да не се задминава въобще и да поставят бетонни заграждения поцялата му дължина
18
0
 
1
 
! Отговори
666 преди 3 години
има ги в източна Полша преди границата с Украйна......на много дълги участъци
17
1
 
2
 
! Отговори
Малкият преди 3 години
Кое е по-често срещано: да видиш някъде реклама на нещо си ли, или постоянни беседи и бистрене на това как трябва да се спазва правилника за движение по пътищата в България?
На това как е разумно да се движиш, на сухи тренировки за изясняване предварително на каквито и да било евентуални пътни условия, начин на кормуване, да се говори сред всеки гражданин на държавата, и то не с курсове, а с идеята за бъдещето на българина, за запазване, за култура на шофиране, за изграждане на морал у хората!
16
0
 
4
 
! Отговори
Истината преди 3 години
Шофьорите не са джигити. Джигитите се създават изкуствено и то от КАТ и разни катободобни. Затова вместо да се мъчим срещу следствието, е по-добре да ликвидираме първопричината за това следствие - бездействащия КАТ. Да се увеличават санкциите срещу "джигитите", както ни втълпява КАТ, е все едно да се борим с вятърни мелници. Навсякъде по света правилата се спазват по начина наложен на хората от държавата. Това важи не само за движението по пътищата, а и за битовата престъпност, корупцията, ...
15
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Привет!! Смятам, че идеята е много добра, аз работя в Белгия в доставките със собствен автомобил сааб 93 210 к.с. аз също съм от шофьорите с "дървени глави" гова не е похвала. Тук слагат такива разделители и на най-тесните пътища и ако трябва да съм честен помагат, защото колкото и да бързаш, като няма как да изпревариш ще си креташ зад тира или бавния шофьор. Наистина е изнервящо, но много пъти това мие спасявало живота.
14
1
 
5
 
! Отговори
Krom преди 3 години
Ще свършат разбира се. Само че, не гумени а бетонни прегради. Плюс десетина танка и стотина Терминатора. Аз поне не виждам нищо сложно в регулирането на Правилата с камери, конфискуването на автомобили и вкарването на джигитите в тухларната. Но на Скудоумната ни Държава, всичко и е сложно и трудно. За това в Ирано -Иракската война дадоха по малко жертви отколкото ние на пътя. Но ... на кривата ракета Космоса и пречи. А, и не забравяйте батути по канавките. За тея, дето ще прескочат разделителя.
13
0
 
11
 
! Отговори
Истината преди 3 години
Както винаги в такива случаи, основната причина за катастрофите е КАТ или по-точно казано, факта, че КАТ не работи. Тези тирове ще карата ли в колона един зад друг, ако КАТ работеше и ги санкционираше, както закона изисква от КАТ? При това като тръгнеш да изпреварваш на разрешено място някой бавнодвижеш се, той нарочно ускорява, за да не можеш да го надминеш. КАТ и за това нарушение не глобява, както и за всички останали нарушения.
12
0
 
7
 
! Отговори
Идиотъ преди 3 години
Какви прегради, какви чудесии. На калпав матриял, нищо не му помага.
Пътя си е много хубав, проблема е че шофьорите са с дървени глави, и се мислят за безсмъртни като тръгват да изпреварват на забранено. А тази забрана там си е необходима, защото и пътя не разрешава, ама все ще има дарвиновци които искат да преоткрият физиката.
По-добре не пипайте нищо, ами вземете да контролирате за спазване на правилата и взимайте книжки, на джигити и тираджии, ефекта ще е поразителен.
11
0
 
2
 
! Отговори
Кон преди 3 години
Хубаво е, Ранковски да направи сметки, колко ще се намалят разходите на държавата. Понеже първоначално се увеличават, да направи сметка кога ще се изкупи увеличението. И, ако не излязат сметките, да връща парите - заедно с другите съучастници в този "проект". Има начини - разпродажба на имущество например.
10
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Тировете нарочно създават условия за птп, яд ги е ,че са на работа,а другите на почивка, Абе хора , Осъзнайте се! Рискувате човешки животи!
спрете Смъртоностния номер със скъсяване на дистанцията между три тира при изпреварване на лека кола !
9
3
 
8
 
! Отговори
Трудовакъ преди 3 години
Това е пълна глупост. Не разделители, необходимо е довършване на АМ "Струма" в този участък, да се направи един дълъг тунел, който да изправи пътя, вместо досегашните безумни криволичения, които изнервят водачите на МПС. Да видят как са построени швейцарските и норвежките тунели. Като се изправи пътя, ще се увеличи пропускливостта, няма да има умопомрачителни тапи, ще се повиши сигурността и комфорта на пътуващите. От МС казват, че било скъпо, а забравят колко млрд. $ потънаха в Гърция без ефект
8
2
 
6
 
! Отговори
Гешо преди 3 години
Бетонните прегради работят по добре. Morgen en donderdag ?
7
5
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Тоя клесавец от транспортната комисия ли предложи да караме на фарове ден и нощ,или само лобира за нея ? Само заради тази му неефективна глупост, трябва да бъде разкаран от хранилката,а не да ръси тъпотии до безкрай.
6
1
 
5
 
! Отговори
:( преди 3 години
На този тесен път , такива разделители са грешно решение.
5
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен

А лошият материал като ти скочи на среща в челен удар колкото и мозък да имаш няма да те спаси..
4
1
 
16
 
! Отговори
симпатяга преди 3 години
Почти навсякъде в Европа движението на камиони е забранено през уикенда и почивни дни. В смисъл не такава простотия като в БГ само от 16-20 часа, а от 0-24, целия уикенд. Камионите не спират, за да изчакат забраната, а просто не тръгват, тъй като 2 дни не може да се кара. Съвсем просто.
3
2
 
38
 
! Отговори
Пена преди 3 години
Сложете камери, глобявайте за всяко нарушение, включително тировете затова, че се движат плътно един след друг и като видят, че някой ги изпреварва нарочно дават газ и се доближават до предния тир. Вземете няколко книжки без компромиси и движението самО ще се регулира
2
2
 
49
 
! Отговори
сигурно преди 3 години
НА ШОФЬОРИТЕ С ГУМЕНИ ГЛАВИ И ЖЕЛЕЗНИ ПРЕГРАДИ НЕ ИМ ПОМАГАТ !!