18 000 българи всеки ден гонят влака пеша

БДЖ и общините търсят варианти за довеждащ транспорт
22 юли 2016 07:16, Петя Славова
10
18 000 българи всеки ден гонят влака пеша
Снимка: архив, Булфото

18 хил. души ходят километри пеша, за да хванат влак. Това сочат данни на Министерството на транспорта. Според справката това са хората, които преминават през 67 гари и спирки, които са на практика в нищото. Разстоянията до градовете и селата, които обслужват, варират между 3 и 10 км.

Според информацията на транспортното ведомство най-натоварените спирки и гари са Черноград, Огняново, Карлуково, Белица, Съединение, Цветино, Виница и Дъбово. Данните показват, че те са и най-близко до населените места - на около 3 км.

Причината за пешеходния поход на пътниците е липсата на довеждащ транспорт. Това пречи не само на хората, които пътуват ежедневно с влак, но и на възможността да се увеличат пътуващите с жп транспорт.

Още по темата

Ученици от село Дълго поле например са принудени в студ и пек да вървят по 3 км пеш до отдалечената жп гара Калояново поради липса на транспорт. В същото време на гарата в Калофер, която се намира на 3 км и 100 метра от центъра на градчето, има микробус. Той обаче чака хора само от трите бързи влака, въпреки че на гарата на ден спират още пет пътнически влака. На въпрос как се справят клиентите на „БДЖ Пътнически превози” при тези две отдалечени от населените места гари и при липсата на лични коли, отговорът на пътниците е „с краката, пешком”.

От транспортното министерство са изчислили още, че пасажерите „маратонци” са около 1% от целия пътникопоток на железницата за година. Статистиката показва, че с БДЖ средногодишно се возят около 23 млн. души, като всяка година бройката намалява с около 8-10 на сто.

Общият брой на железопътните гари в България е 298, като освен тях в жп мрежата са 384 спирки и 16 броя разделни постове, пише "Монитор".

Решение на проблема все пак се търси. Въпросът се обсъжда както от ръководството на железницата, така и между превозвача и местните власти. Темата беше поставена на публична дискусия, а според БДЖ възможност за решение има в по-добрата интеграция между различните видове транспорт на регионално и градско ниво.


10
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
0
 
0
 
! Отговори
Дебил преди 5 години
Петербурски за чий го крепи като министър?
5
2
 
1
 
! Отговори
??? преди 5 години
Качваш колелото и готово
4
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Та така в България се умира всеки ден.
3
1
 
3
 
! Отговори
Старият машинист преди 5 години
По времето на СОЦА, железницата беше основния превозвоч на хора и товари. Това се дължеше на държавната политика в ония години и се изразяваше в липса на междуградски автобусен превоз. От всяко населено място автобусите возеха хората само до най-близката ЖП гара, откъдето пътуването (Щеш, нещеш( продължаваше с влак.Товарните ЖП превози бяха задължителни за директорите на заводи и комбинати. Камионите превозваха товарите до ЖП гарите, където всичко се претоварваше на вагони. БДЖ печелеше милиони
2
0
 
8
 
! Отговори
Старият машинист преди 5 години
По времето на СОЦА, железницата беше основния превозвоч на хора и товари. Това се дължеше на държавната политика в ония години и се изразяваше в липса на междуградски автобусен превоз. От всяко населено място автобусите возеха хората само до най-близката ЖП гара, откъдето пътуването (Щеш, нещеш( продължаваше с влак.Товарните ЖП превози бяха задължителни за директорите на заводи и комбинати. Камионите превозваха товарите до ЖП гарите, където всичко се претоварваше на вагони. БДЖ печелеше милиони
1
9
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
То полезно бе! Пет километра пеш всеки ден и болестите ще стоят далеч!