"Струма" през дефилето: Един път към Кулата, друг – наобратно

По съществуващото трасе ще се строи и тунел за преминаване на животни
20 сеп 2016 11:37, Миглена Иванова
18
"Струма" през дефилето: Един път към Кулата, друг – наобратно
Снимка: архив Булфото

Недостроеният участък на магистрала "Струма" ще се изгражда чрез т.нар. двойно преминаване през Кресненското дефиле. Предвижда се движението в посока от Благоевград към Кулата да е по съществуващия път, а в обратната посока да се направи обход на Кресна през Стара Кресна, източно от съществуващия път.

Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова на строителен форум, организиран от Камарата на строителите в България.

Още по темата

По съществуващия път ще се правят някои подобрения, ще се изграждат и необходимите за преминаване тунели за животни, допълни Павлова.

Министърът посочи, че в момента Агенция "Пътна инфраструктура" е на финалната права по подготовката на оценката за въздействието върху околната среда на проекта. До пролетта вероятно ще бъде готов и идейният проект на преминаването през Кресненското дефиле, каза още тя.

Припомняме, че Европейската комисия беше одобрила строителството на 15-км тунел през дефилето или на линеен път по единия от двата ската. България първоначално предпочете варианта с тунела.

Заради високата цена на съоръжението обаче служебното правителство на Георги Близнашки започна с търсенето на друг вариант с цел спестяване на средства от Оперативната програма "Транспорт", със средства от която ще се финансира доизграждането на магистрала "Струма".

Още по темата четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


18
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
0
 
3
 
! Отговори
лили дебелото преди 7 години
Само една фирма в Европа с лиценз може да прави такива тунели от Швейцария,но ни предлага само 10% ресто,а ние искаме 70% .Така,че няма да има тунел.
13
0
 
7
 
! Отговори
до 5 преди 7 години
Ще ти кажа защо! ..1. Ниското качеството на строителството, кражбите и отклоняването на средства, незаплатения труд на подизпълнители, всъщост правят нашите магистрали много по - скъпи. Доказателства: Посочи поне една магистрала, която след завършване в близките 2 години не се нуждае от ремонт! Ако ми напишеш и това е вярно ще ти се извиня...иначе морално е ти да се извиниш за уверенията ти, че по света , е както и у нас...не , не е ,....като у нас!
12
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ахахахахаа, тунели за животни! Умрем да видим как ще ги накарат животните да се заврат в тунел, то не всички са къртици.
11
0
 
1
 
! Отговори
NACO преди 7 години
Този ПРОЕКТ трябва да започе само след ИЗЯСНЯВАНЕ на УСВОЕНИТЕ-ОТКРАДНАТИТЕ ПАРИ от ПРЕДИШНИТЕ ЕВРОПРОЕКТИ НЕОБХОДИМ е ПЪЛЕН,ПОДРОБЕН,ТОЧЕН,ЕКСПЕРТЕН АНАЛИЗ с експерти от ЧУЖБИНА РАЗБИРА се Нали така другарко,министър Винеткова
10
0
 
5
 
! Отговори
Шоп™ преди 7 години
Добре де, винаги съм си мислил, с тия тунели за животни какво става, когато вътре се срещнат заек и лисица, змия и таралеж, неща, които нормално няма как да станат? Една *** как ще премине през подземен тунел? Не е ли по-добре да строим магистралите на пилони, да могат отдолу да си минават свободно и да не се ядат?
9
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
На тая като й видя зурлата и си представям каквъв свинарник ще остави.
8
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Евтиното винаги излиза по-скъпо!
7
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Свинското некадърно Лиле само това може да измисли - някаква полумагистрала, имитация на високоскоростен път. Нещо като сексуалният и живот. Каква ще е тая пародия, като по стария път заради завоите на някои участъци с повече от 90км/ч не може да се кара. Или ще ограничите целия път с 80, та да има хранилка за подопечните хрантутници на Бъчвата?
6
0
 
10
 
! Отговори
Weis преди 7 години
Тунела би спестил гориво, което води до по-малко вредни емисии, по-малко пари от джоба ни. Като общо в бъдеще разходите на хората ще са по-малко отколкото да обикалят...
5
1
 
15
 
! Отговори
Факт преди 7 години
Всяко спестяване на средства (тунела) води до по-големи загуби в бъдеще. След време ще се разбере, че без тунел не може и втори път ще се дават милиони.
4
2
 
12
 
! Отговори
Бай Иван преди 7 години
Все ми е двайсе от къде ще минава пътя. Само да го направят да може да се кара с 120, а не както от Перник до Делян, магистрала с обратни наклони и опасни завои, даже не е със статут на магистрала. малко съм скептичен за съществуващия път да стане магистрала, ама...
3
7
 
9
 
! Отговори
boby преди 7 години
Жалко, трябваше да я направят изцяло извън дефилето, и там да си остане една прекрасна зона за разходка и рафтинг. Сега с магистрала оттам ще 'бът маматата на всичко.
2
1
 
10
 
! Отговори
чишшшшш преди 7 години
А трети към банковата ми сметка! Колкото по-скъпо, толкова повече за гепене!
1
5
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Много скъпо и изгодно само за Гърция.