Скъсана връзка между две цистерни довела до ада в Хитрино

Основната версия: Нарушаване на правилата за движение
82
Скъсана връзка между две цистерни довела до ада в Хитрино
Снимка: Олег Попов, Dnes.bg

Основната версия за трагедията в Хитрино на този етап е нарушаване на правилата за движение и причиняване на смърт на повече от едно лице по непредпазливост, както и имуществени вреди, съобщиха за bTV от главна прокуратура.

Още по темата

Вече е назначена техническа експертиза, която да проследи причините довели до взрива на влаковата композиция с цистерни, която отне живота на седем души и прати в болница 29 жители на Хитрино.

Според събраните досега доказателства връзката на композицията между пета и шеста цистерна се е скъсала и това е причинило катастрофата.

От локомотивите са иззети устройствата, измерващи скоростта, които ще се разчитат утре с помощта на експерти от
БДЖ.

Трима окръжни прокурори и петима следователи от Шумен вече 14 часа работят на мястото на трагедията.

Досега са разпитани най-малко 10 души, свидетели на инцидента. Трима от разпитаните са машинистите на двата локомотива.

Те вече са освободени, но всички са дали показанията си пред съдия, каза говорителят на главния прокурор Румяна Арнаудова.

Днес ще продължат разпитите на близките на всички пострадали, както и на настанените в болниците ранени, което налага в разпитите да се включат и прокурори от Варна.

От Окръжната прокуратура в Бургас са разпитали всички, участвали в композирането на влака в Бургас,  иззета е и документацията за натоварването на композицията.

Главният прокурор Сотир Цацаров е изпратил на място и два екипа от Националната следствена служба, заедно с мобилните лаборатории за извършване на следствените действия. На място са екипи от военна болница.

Повторните огледи започват днес сутринта, като първо ще бъдат огледани  цистерните.

"При отварянето на цистерната е най-големият риск. Замерва се първо концентрацията във въздуха. Много сложен експеримент и много рисков, действително много ме е страх за утре“, призна вчера премиерът в оставка Бойко Борисов.

От прокуратурата уточниха, че ще се изиска и документацията от фирмата за този превоз, който е бил износ за Румъния. Все още не е ясно кой е получателя.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


82
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
26
4
 
58
 
! Отговори
Калина преди 7 години
В изминалия вече мандат на Борисов, в транспортното министерство гръмнаха поне два грандиозни скандала, единият от които само беше достатъчен Московски да подаде оставка.Всичко, обаче около този човек някак се покрива. Хвърлят ни прах в очите с разни действия, а в същото време парите в транспортното министерство хвърчат в нечии джобове и никой не се сеща да се поогледа.
25
1
 
70
 
! Отговори
ТрагедиятаКалояновец преди 7 години
В Калояновец, служител на НКЖИ се добра първи до скоростомерната лента - и я подмениха. Нямаше аналогия между остатъка от лентата в машината и предоставената за разшифровка. И в Хитрино така ще стане - системата работи вече. Докога ще страдат невинни машинисти??? А истинските виновници ще са на свобода?
24
1
 
40
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Машинистите са извадили невероятен късмет да оцелеят в епицентъра на взрива.
23
3
 
48
 
! Отговори
Варна преди 7 години
Аналогичен случай:Август 2014 край Варна се взриви цистерна с газ,клипа го има в тубата. Но там горя доста дълго време преди да прегрее и взриви! А в Хитрино ВСИЧКИ очевидци и свидетели говорят за моментален взрив и последвал пожар а не за обратното?!? Според мен НЕЩО не нормално в ситуацията.
22
4
 
52
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Любимото НКЖИ на ББ, няма как да е виновно. Всички стрелочници, служители на НКЖИ са със радари и засичат скоростта - а машинистите са луди глави -правят си гонки по железния път и не спазват скоростта - е на 110 км е вдигнал за да изпревари пътника. :))Жалко за загиналите хора, и жалко за машинистите - пак те виновни.
21
8
 
50
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Както се и очакваше мафията ГРОБ ще покрие истинската причина- окаяното състояние на железниците и ще изкара виновен машиниста. Само 2016 има 4 такива детрайлирания на товарни влакове. Причината за всеки е ясна- амортизирана техника със никаква поддръжка и още по амортизиана инфраструктура.
20
5
 
18
 
! Отговори
мм преди 7 години
Със 110 км/ч?Този луд ли е?
19
3
 
41
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Даже и при тази трагедия ББ не спря да иронизира положението.Утре за отварянето на цистерните или ще прочетем и видим или"ще се чуе " . Дай Боже всичко да е ок , и момчетата които ще рискуват живота си ДА ОЦЕЛЕЯТ
18
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До ВарнаЩото са хитри...и нагли
17
4
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Как е възможно да св скъса връзка в момент на намаляване на скпростта ? Ако някой знае нека обясни.
16
3
 
54
 
! Отговори
НКЖИ преди 7 години
Железният път е сигурен, машинистите са виновни. Винаги са превишили скоростта. В Калояновец доказахме, че е виновен машиниста, и тука ще е така. Имаме свидетел -стрелочника - "Влака е влязъл с висока скорост" - е как да каже друго, като после ще го уволним :))) И цялата му рода ще уволним, то е публична тайна, че и родата му е на работа при нас. Ако трябва и скоростомерната лента ще подменим.
15
2
 
39
 
! Отговори
Варна преди 7 години
А тези цистерни са проектирани ТОЧНО срещу такива злополуки!и защо евкуираха ЦЯЛОТО Хитрино???
14
1
 
47
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Съболезнования на всички загубили своите близки,приятели и роднини.Аз изгубих двама души в тази трагедия момче и неговия баща.Толкова е голяма болката,че всички знаем в такива моменти думите не стигат.Нека Всевишния даде на всеки заслуженото!
13
0
 
28
 
! Отговори
Хм преди 7 години
Хич не ни трябва ИД-"честните частници"* ще ни довършат окончателно!Системата в БДЖ е:"Разходите-държавни,печалбите-частни!",за поддръжка естествено,пари няма.Всички по-едри шефове имат частни паралелни фирми и яко източват!Един началник движение на ключова гара ми сподели преди време:"Застъпвам на смяна и се почва-единия началник се обажда:"Моя влак трябва да мине в еди колко си часа!",после друг-същото и т.н.А трябва да минат и държавните..."
12
5
 
19
 
! Отговори
Тодор преди 7 години
Как не Ви е срам да правите политика от такава драма? Бог да прости починалите.
11
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Празните цистерни с малко остатъци от гориво напрактика се взривят по-лесно от пълните с гориво. В композицията е имало 3 такива.Къде са били сложени? Петата ли е била празна?
10
1
 
21
 
! Отговори
oslava преди 7 години
В подкрепа на коментара ти,аналогичен е инцидента с удавените деца в Лим. Осъдиха шофьора. Зрелищни присъди,а в последствие режима е лек,почти житейски,като нормален живот. Жалко за загиналите,пострадалите,ужаса на селото и всичките им морални и материални щети. Пак правят нещо на фона на престъпление. Не е случайно и не е грешка човешка. Не е и атентат..щото може и това да им хрумне. Отличници са в правенето на постановки!
9
3
 
45
 
! Отговори
светнат преди 7 години
Да, връзки между вагоните се късат макар и много рядко. Но няма случай досега скъсана връзка да е предизвикала дерайлиране на състава ПРЕД скъсаната връзка.
8
3
 
21
 
! Отговори
АНОНИМЕН преди 7 години
ЗНАЕТЕ ЛИ КОЛКО СА ТРАГИЧНИ ЖЕЛЕЗОПЪТНИТЕ ПЪТИЩА В БГ.
7
0
 
41
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ако стрелката се премести под движещия се влак, резултатът ще е същия. Скъсан тракционен прът! Но тогава вече ще е или абсолютно грубо нарушение или саботаж.