Цистерните от Хитрино вече са на безопасно място в Русе

Сега те са веществено доказателство по разследването за инцидента
7
Цистерните от Хитрино вече са на безопасно място в Русе
Снимка: Олег Попов, Dnes.bg

Разположените на площадка край Русе цистерни от дерайлиралата влакова композиция в Хитрино са абсолютно безопасни. Това съобщават в отворено писмо до медиите от "Булмаркет Рейл Карго".

Още по темата

От там обясняват, че цистерните представляват метален скрап.

От дружеството припомнят, че първоначално дерайлиралите цистерни са били транспортирани до каменна кариера "Златна Нива" в близост до село Хитрино, където на 27 декември е започнало тяхното окончателно обезопасяване.

Процедурата е включвала освобождаване на остатъчното налягане от цистерните, предприети са били и стъпки по инертизиране на средата с газообразен азот.

"След неколкократно инертизиране същите бяха обезопасени и започна тяхното транспортиране до място на отговорно пазене съгласно възлагателно постановление на Окръжна прокуратура-Шумен от 27 декември 2016 г.", информират от "Булмаркет".

Със заповед на областния управител на Шумен на фирмата е бил даден срок за извеждане на цистерните от границите на областта.

Според дружеството са били пренебрегнати всички техни искания за нормален технологичен срок за инертизиране и натоварване, което е наложило работа при изключително тежки метеорологични условия.

С помощта на областния управител на Русе са били прегледани няколко площадки за временно съхранение на обезопасените цистерни като веществени доказателства и е бил определен теренът, на който са разтоварени.

"От момента на разтоварване на първата цистерна бе организирана и тяхната охрана от лицензирана охранителна фирма. До края на деня днес ще бъдат поставени ограждения за недопускане на външни неоторизирани лица в близост до цистерните, тъй като същите представляват веществени доказателства", обясняват от "Булмаркет Рейл Карго" и допълват, че дружеството оказва и ще продължи да оказва пълно съдействие на разследващите органи за изясняването на причините за голямата трагедия.


7
Още по темата: РусеХитриноцистерни
Още от
Напиши коментар Коментари
6
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Напълно съм съгласен - няма начин влак да дерайлира от пети вагон от скорост, най-тежкото в композицията е локомотивът и от скорост той излита първи. Това за стрелката е сериозен аргумент, но трудно доказуем. Аз обаче искам някой да каже какъв модел и сериен номер са били тези цистерни, защото искам да проверя какви са им параметрите и какво трябва да се случи, за да се пробие обшивката - никъде няма такава информация, дори на сайта на превозвача! Евтината боя е изгоряла до черно и не се вижда.
5
0
 
2
 
! Отговори
BOC преди 1 година
По-високата скорост е вторична причина.
Истинската причина за катастрофата е НЕЗАКЛЮЧЕНАТА СТРЕЛКА, но това се премълчава умишлено!!!
Не случайно делайлира петия вагон, просто дотогава е издържала тази незаключена стрелка!
И при 40 км/ч тя щеше да се отвори.
4
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Киро Държавата, т.е. ние всички работещи плащаме масрафа, а бандитът ше си гледа кефа.
3
0
 
1
 
! Отговори
Минко преди 1 година
Ма Вие кво очаквате?От фирмата да дадат пари?Може,ама само след продължителни няколкогодишни дела.Добрата новина е,че въпреки такива ***,се обединихме и дарихме пари.Може да не са съвсем достатъчни,но е повече от нищо.Нищо,което дава фирмата...
2
1
 
13
 
! Отговори
КАЗУС преди 1 година
Не е лошо Прокуратурата да предяви и призове бивши Министри и Депутати за този казус - дедо ми на село кара една стара Лада , застраховката му включва покритие до 5 000 000 (5 милиона лева ) , Гражданска Отговорност . В този случай имаме Влакова Композиция с 25 цистерни , всяка от която има енергия да срине като атомна бомба , средно голям град , И застраховката покрива 500 000 лева ??????????
1
0
 
13
 
! Отговори
Киро преди 1 година
А кога фирмата превозвач причинила инцидента ще покрие нанесените щети?
Защото е много удобно само държавата да плаща масрафа и хората да пращат смс-и, а виновника ни лук ял ни лук мирисал.