Служебният министър: Положението в БДЖ е критично!

Алексиев обяви, че предстоят процедури за наем на локомотиви
7 фев 2017 19:14, Надежда Бочева
27
Служебният министър: Положението в БДЖ е критично!
Снимка: архив, БулФото

БДЖ е в много критично положение, а мениджмънтът не прави достатъчно за работата на пътническите превози. Тази оценка даде служебният транспортен министър Христо Алексиев, който представи днес екипа си. Той поясни, че положението е критично не само заради дълговете на железницата към кредиторите, а и заради експлоатацията.

"За съжаление мениджмънтът на БДЖ не е предприел никакви мерки, за да реши тази ситуация. За мен се очертава като основен краткосрочен проблем фактът, че "БДЖ Пътнически превози" не е в състояние да изпълни графика си за движение на влаковете за 2017 г. поради липса на локомотиви, мотриси и подвижен състав. Никакви мерки не са предприети, за да може този проблем да бъде решен, не са обявени процедури за ремонти и за наем на локомотиви и мотриси", заяви Христо Алексиев.

Той посочи, че превозвачът е платил 1 млн. лв. през 2016 г. за превоз на пътници с автобуси не заради ремонти по инфраструктурата, а "поради това, че не са съумели да осигурят локомотиви и подвижен състав".

Алексиев очаква краткосрочен екшън план с конкретни мерки за превоза на пътници, включително и наем на локомотиви, които по думите му могат да се вземат например от БДЖ Товарни превози.

Според него в БДЖ не трябва да разчитат единствено на евентуалната концесия на Летище София, за да се подобри ситуацията. "Не искам да се разглеждат паралелно двете теми, защото докато се случи концесията, БДЖ може и да е обявено в несъстоятелност", каза Христо Алексиев.

Междувременно ще се търси вариант за рефинансиране на кредитите на жп превозвача, предстоят срещи с кредитори и синдикати.

"Забравете за реваншизъм. Но ако някой не си върши работата, той ще бъде сменен с по-добър", каза министърът по адрес на ръководството на БДЖ.

Той очаква скоро ЕК да разреши държавната помощ за БДЖ в размер на близо 600 млн. лв. (които предходното правителство планираше да дойдат от концесията на столичното летище – бел. ред.).

Продължението четете на Investor.bg


27
Още по темата: Жп транспортБДЖ
Още от
Напиши коментар Коментари
21
2
 
4
 
! Отговори
Върни парите бе! преди 1 година
Да, умишлено е лошо. Руснаците щом не могат да заграбят нещо, то е подложено на разруха. А всички знаем, че там където стъпи руски ботуш, нищо не никне. Все пак железницата пречи най - много на Лукойл. Цените на петрола падат, в България се вдигат. Май няма случайни неща.
20
0
 
9
 
! Отговори
Чичо ви преди 1 година
Държава без железница ли ще станем? Нали сме първи по икономически растеж и всякакви такива върхове?
19
3
 
8
 
! Отговори
АФЕРАТА .... преди 1 година
ПОМНИТЕ ЛИ АФЕРАТА ----"НИКОЛОВ -СТОЙКОВ"------в която продадоха 400-км/ релсов път , за претопяване в Кремиковци , за да финансират кандидатурата на ГОЦЕ--за ПРЕЗИДЕНТ!!!
18
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Този министър е кадър на ДПС и БСП. И той като свинетка на 24-25г. Вече е по министерствата на длъжност.беше зам.ген.дир.на НКЖИ. Там се краде много повече от пътна инфраструктура. Милиарди ... Кога ще се запука НКЖИ? Там нещата са страшни.
17
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
БДЖ---ЗАТОВА Е "ДЪРЖАВНО"........ЗА ДА СЕ КРАДЕ ПО-БЕЗОПАСНО ОТ НЕГО!!!!!!
АКО Е ЧАСТНО------ЩЕ КРАДЕТЕ , ...АМА НА "КУКОВ ДЕН"!!

С ПАРИТЕ ОТ БДЖ-----БКП/БСП , ВИНАГИ ПЕЧЕЛЕШЕ ИЗБОРИТЕ....ХА,ХАХААААААААААА
16
2
 
8
 
! Отговори
жп преди 1 година
При такива крадливи шефове на железниците не 600 млн., и 600 милиарда да даде държавата пак ще ги окрадат...
15
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Че тези меринджеи не са виждали влак и на календар! От управители на плод зеленчук, мениджъри на железницата. Не калинки, а майски бръмбари.
14
5
 
5
 
! Отговори
Генофонд преди 1 година
В БДЖ се крадеше масово още преди Югоембаргото (и по татово време - също!). Когато мат'риало е *** - те така става!
Продължавайте да дрънкате ...
13
2
 
12
 
! Отговори
българин преди 1 година
важното е че шефовете са добре и в борда и надзорния съвет. И оздравяването върви по план и парите си текат, а стандарта на шефовете на иначе държавното дружество е една мечта. Както не вярва да им иде на гости в къщи и да смята имането им.
12
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Muskovski pokaji si kushtata ne se pritistiskai
11
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Shans za narkobaronite
10
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Не много мека дума употребяваш! Не е критично а трагично. Работил съм 30 години като машинист на 04-серия локовотиви които селянжърите ги нарязаха на скраб а можеше да работят поне тези внесени в последните години на 80-те още 40 години ако имаше бригади за подръжка. Но уви по лесно е да се унищожава отколкото да се създава така поне е за мутрите. Та в този ред на мисли идвам до заключението че всичко се прави за да се унищожава. А унищожението означава по дебели банкови сметки за едни мутри!
9
4
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Прокжена държава, сега и без желлезници ли ще останеш.
Дано обезлюдееш съвсем.
8
1
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Московски си е вършил работата ЕКСТРА!
7
15
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Затваряйте го и пренасопвайте парите към производствени мощностни и реклама на туризма.
Без това само гратисчиии там се возят.
6
0
 
30
 
! Отговори
Дани преди 1 година
Критично е, защото крадете от там с години.
5
6
 
32
 
! Отговори
ивчо преди 1 година
освен с един пукащ се асфалт ,има лу друго за което да се пихвалят герберухите
4
1
 
32
 
! Отговори
нЕмам думи преди 1 година
То какво ли не е критично на тази територия да се молим поне да няма жертви ,че май винаги у нас се тича след това.
3
6
 
18
 
! Отговори
ЗАТВАРЯНЕ преди 1 година
Трябва да се спре БДЖ и Пътищата .
Това е след 30 години Частен Бизнес и без Белене .
2
5
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Дянков така беше съкратил ремонтния състав, че е цяло чудо, че няма загинали