Престъпно ли, небрежно ли: АПИ преброи десетки опасни съоръжения

Ще стават повече, заяви инж. Лазар Лазаров
18 фев 2017 09:25, Петя Славова
53
Престъпно ли, небрежно ли: АПИ преброи десетки опасни съоръжения
Снимка: Bulgaria ON AIR

"В България има десетки опасни съоръжения по пътищата и те ще стават повече". Това заяви бившият председател на АПИ инж. Лазар Лазаров. Изказването идва след зачестилите инциденти заради разпадащи се мостове и тунели.

Той коментира пред Нова тв случилото се в тунела "Ечемишка", където в началото на месеца лампа се стовари върху автомобил и отне човешки живот.

Още по темата

"Никой не иска да бяга от отговорност. Причината за това, че тунелът е поддържан в предаварийно състояние е, че средствата не достигат. "Ечемишка" продължва да е опасен. Водата продължава да си тече", а ремонтът чака повече от 20 години. поясни инж. Лазаров.

"Ако смятате, че дясната тръба е била в по-добро състояние, не е", отсече той. По думите му, картината там е още по-критична.Той обясни, че никой не иска да бяга от отговорност, но не било добре да се вменява вина на колеги, работили по отсечката. "Има отговорни институции", заяви Лазаров.

Той коментира, че не приема думите на Герджиков, че за 5 дни е свършено повече от 5 години и такива трагедии не трябва да се превръщат в политическа акция.

Според него, лошото състояние на много пътни съоръжения в страната се дължи на ограничения бюджет: "Ние сме алармирали, че има опасни мостове, че трябва да ги затворим. Но никой не искаше да чуе".

Той допълни, че тази система е недофинансирана, независимо от средствата, които са били отпускани.


53
Още по темата: АПИинж Лазар Лазаров
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
50
0
 
1
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 1 година
До Отоговор Колега, едно време Румъния бе голям длъжник, на кого ли не.Чаушеску им бе затегнал коланите до толкова,че върна всички дългове а живееха в абсолютна мизерия.При това-имат производство на какво ли не, трактори, камиони, леки коли, и какво ли още не.Ние нищо не произвеждаме, освен ток, жито, и гастарбайтери.Последните, по признания на саматадържава, са инвестирали като помощ към семейства и родители повече, от западните инвеститори, а сме си все в мизерията.Изхода е като с Чаушеску
49
0
 
1
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 1 година
До Анонимен 50.Напротив, проектирани и изпълнени са както трябва.има и отводняване, и вентилация.Друг е въпросът, че не се поддържат.Виадуктите, по магистралата, кой проектира и построи? Имали сме и кадри, и техника.Сега, затова трябва да се дадат милиарди левове, и нито една наша фирма не е в състояние да ги построи.Възела преди Перник турци го строиха, ако помните, а той е нищо в сравнение със строените някога виадукти.Въпросът е в поддръжката, и дадените за това пари после, и за контрола.
48
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
такива пътни съоръжения, каквито са тунелите и мостовете, по нормативи на НРБ е трябвало да се проектират със срок от 100 години. Понеже въпросните съоръжения започнаха да се разпадат преди да изтече и половината от този срок (50 год) следва, че при строителството (извършвано по времето на НРБ) доста се е крало, най-малкото цимент и са били "спестени" редица необходими неща, като например отводняване и вентилация.
47
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Pari ima ,no ne za vsi4ki.
46
0
 
5
 
! Отговори
До 47 преди 1 година
Прав си - уж правеше.
45
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
К'во стана Боко нали уж пътища правеше?
44
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Нормално е всичко което става в България.
Държавата я няма.Всеки краде и иска да забогатее по бързо.
43
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Пари има, даже повече от необходимито, но почти всичките се присвояват от мафията около управляващите. Ако ще и 100 пъти повече средства да се дадат за пътищата, пак ще е същото, само дето мафията ще краде над 100 пъти повече.

Примерно ако сега от 100 милиона се крадат 99 милиона, а с 1 милион се замазва положението, ако средствата станат 10 пъти повече - 10 млрд., то пак с 1 милион ще се замазва положението, а ще се крадат 9 млрд. и 999 милиона, т.е. 101 пъти повече.
42
4
 
2
 
! Отговори
край преди 1 година
Солун -Атина 500 км. има участъци без магистрала - ТОЛ таксите в едната посока 40 евро. Ниш -Белград - 200 км. тол такса в едната посока 7.5 евро.
А сега познайте при годишна винетка от 100 лв. дали нема да ви падат мостовете и тунелите. Да не мислите че тука асфалта е по-евтин или кражбите са по малко.
След 5 -7 г. българските пътища ще са лунен пейзаж.
41
3
 
4
 
! Отговори
Отоговор преди 1 година
До Въпрос?
1990 БКП ни остави 11 милиарда долара дълг и фалирала държава.Вижте отчета на БНБ,оставете лъжите за 15 или 30 милиарда нов.1997-ма я фалираха втори път.2009-та октомври хазната бе празна.Това се знаеше още април.Колкото пъти БСП предава властта,толкова пъти първата зима пътищата са били в ями,а не в дупки.Асфалта не се яде не го казват ГЕРБ.30 години неремонтирани съоражения?!Колко пъти БСП бяха на власт?2,5млн.лева за този тунел са платени при Станишев без да се извърши ремонт!!!
40
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Въпрос?

Отговор - тунелът е бил инспектиран 2016-та и е обявен за безопасен. Кой беше на власт 2016-та?
39
8
 
2
 
! Отговори
Въпрос? преди 1 година
От 26 години след 1990 г. БСП е била на власт сумарно 14 години. ГЕРБ е бил на власт сумарно 8 г.
Кой е по-виновен за неподдържането на тунелите?
38
2
 
7
 
! Отговори
DeDe преди 1 година
Ако ще да въведат и тол система и бол и шит и каквато щете система ,парите за подържане няма да стигат защото се краде,като за световно и сме първенци по крадене.Основното е кражби,няма контрол за да има наказани,корупция и когато има трагедия няма наказани защото започва шуробаджанащината,ама тоя бил на шурата на братовчед или тоя е наш човек от партията дай да го спсяваме.Е затова няма оправия и всичко ще продължава да се руши и нещастията ще стават все повече.Сега ще почнат да падат климатици
37
6
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
А Луканов, Виденов, Станишев и Орешарски няма ли да отговорят нещо за тези опасни съоръжения?
36
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Боко и Свинетката за нищо ли не отгворят ? Само за ленторязането ?
35
7
 
3
 
! Отговори
до 33 преди 1 година
Преди 1990 г. в България имаше 2 магистрали - 100 км между София и Пловдив и 40 км.Варна - Девня.
останалите са чисто комунистически фантазии.
34
4
 
6
 
! Отговори
борис преди 1 година
Докато не въведат тол система за камиони и автобуси, пътищата ще са в окаяно състояние. 90 милиона от винетки стигат колкото за снегопочистване.
Ако отидете в Гърция ще видите, че магистралата Игнатия свързваща турция с Адриатика и към Италия и Европа е празна.Няма тирове,няма автобуси, само леки коли.
Така е защото едно преминаване е 300 евро.Заради това стадата турски камиони и рейсове преминават през България за точно за 17 лв.
До няколко годни ще разбият и новите и старите магистрали.
33
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Галин

Правилно е да честваме рождението, а не смъртта му!
32
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До край

А къде са парите на Балгария? Преди 1990 г. нямаше европейсски фондове (между другото с над 1млрд евро членски внос, който даваме за феодалната структура ЕС, Борисов можеше да направи във всяко село магистрала, и за него да остане), но тогава се направиха и основните магистрали, и тунелите, и се поддържаха, да не падат... А много издайнически звучи твоят лозунг - че няма сила, която да спре кражбата от пътища. Има, има, ама остана преди 60-тина години, иначе щеше да гледаш на карета.
31
3
 
5
 
! Отговори
Галин преди 1 година
Един въпрос към днес.бг...Днес честваме 144 години от смъртта на един велик българин, или няма да се каже нищо по въпроса? По-важно е да ме занимавате с това кой е убил Ким Чен Бай Хууй....? И после претенции че сте независими? Дали?