Идея за "Струма": Двуетажни тунели – за влакове, коли, камиони

В Кресна искат референдум да реши съдбата на трасето
62
Идея за "Струма": Двуетажни тунели – за влакове, коли, камиони
Снимка: архив Булфото

Архитекти предлагат "Струма" да се превърне в пътна и железопътна магистрала през Кресненското дефиле, а трафикът в района да минава през поредица двуетажни тунели.

Идеята обявиха от неправителствената инициатива "Граждани за устойчиво развитие". Членовете й настояват да бъде спряна обществената поръчка за ЛОТ 3.2 от автомагистрала "Струма".

Още по темата

Архитектите се обявиха против идеята трасето на магистралата при Кресна да бъде разделено на две - колите в едната посока да се движат по сегашния път Е79, а в другата - по ново трасе на височина 750 метра в планината.

Те предлагат пътна и железопътна магистрала да минава през поредица "светли" и "тъмни" двуетажни тунели през дефилето. Идеята им е тунелите да са широки и да позволяват движение на колите в три платна във всяка посока.

Освен това, те ще са и двуетажни. В едната редица тунели ТИР-овете ще се движат на "първия етаж", а леките коли - на "втория". В другата поредица тунели на "първия етаж" ще минават влаковите композиции, а на "втория етаж" отново автомобили, пише БТА.

Архитектите са изчислили и че цената на тази магистрала може да с само с до 50% по-скъпа от сегашното предложение на пътната агенция и на МРРБ.

Проектът ще позволи на влаковете да минават през Кресненското дефиле със скорост от 160, дори 200 км/ч., обясни инженер Румен Марков от сдружението.

Архитект Димитър Димитров, койт осъщо е член на "Граждани за устойчиво развитие" обясни, че гражданите на Кресна подкрепят този идеен проект и на 11 март ще поискат да има местен референдум за трасето на магистрала "Струма".


62
Още от
Напиши коментар Коментари
52
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Замислих се колко би било хубаво, ако можеха наистина да го направят по начин, по който да не изкорубят цялата планина - би било бижу. Но после прочетох коментарите за етажите и се сетих, че черешката на тортата с вдигането на реката за водопад на Кулата да направят непосредствено под реката плексигласов етаж за гледане и да има пуканки, всичките вериги за бързо хранене (и мазните дюнерджии) :D
51
1
 
3
 
! Отговори
Свинята Спаска преди 1 година
По-голяма глупост не можаха ли да измислят?!? Кой ще ги поддържа тези тунели, ние с едни 800 метрови тунели не можем да се справим, падат лампи, свлачища, текат, пък какво остава за близо 30 километра тунели и то на два етажа... Алчните управници и инженерчета да слязат на планетата земя и да започнат да мислят с главите си, а не със задните си части
50
1
 
9
 
! Отговори
2етажни преди 1 година
До сега падаха лампи, но ако ти падне влак на главата не Ви завиждам.
49
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Двуетажни тунели и Лиляна Павлова да се занимава с поддръжката на осветлението, срещу скромно двойно увеличение на винетките.
48
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Аз имам идея преминаването да става с телепортация и настоявам да се спрат всички обществени поръчки и работи за следващите 5 години, за да има време да се обсъди идеята ми.
47
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Направо метро да изкопаят от София от Хладилника през Перник надолу до Кулата и от там през Славянка и Пирин пд Места до Пловдив на по два етажа и по 3 4 5 ленти. Хем бомбоубежища и нещо като подземен град ще стане. И ако може поддръжката аз да взема.
46
0
 
5
 
! Отговори
Дедо Боде преди 1 година
Ше прихнем от смех. Пено налей по една ракия да се посмеме.
45
0
 
8
 
! Отговори
а мармота ? преди 1 година
Двуетажни тунели с по три лентив посока...кой ша плаща ве аланкоолу...това са пари за три цели магистрали Хемус за един тунел...
44
1
 
7
 
! Отговори
JagedPanther преди 1 година
Трябва човек да е луд да минава през тунели строени от шайката некаръдници на Бай Шнур
43
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Целта е ясно на тезиси бръщолевиния. Съвпадат интересите на мн външни неприятели, знае които са и вътрешни намкьори за комисионни.
42
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Това е най-натоварената магистрала, много важна стратегически и най-много хорамрът там. Нужно е бързо да бъде направена и дано да е добре измислена и качествена.
41
1
 
6
 
! Отговори
край преди 1 година
Всеки километър нов път ще ни дойде в повече за поддръжка. Българчетата не можем да поддържаме пътищата дето ги имаме камо ли нови.
40
1
 
11
 
! Отговори
KZL преди 1 година
Само не и тунели. Видяхме как се стопанисват
39
11
 
10
 
! Отговори
Руснак преди 1 година
кой ше ги кара, то само шведи ще има в таа държава след 10-15 години.. българите вече се спасяват в Россия
38
4
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Комунистите вече искат да спират инфраструкторните проекти, защото няма как да откраднат нищо в сегашния им вид. Едно пре-проектиране и нови договори ще е хранилка на червените крадци както беше Белене и естествено тези проекти никога няма да се реализират.
37
1
 
26
 
! Отговори
предложение преди 1 година
Магистрала Хемус да влезе в рекордите на Гинес за най продължително строящата се магистрала в света .
36
0
 
9
 
! Отговори
светнат преди 1 година
"Царе" сме на идеите.
Във връзка с горепрочетеното веднага ми дойде идея магистралата да е над реката. Няма нужда да копаем тунели - природата вече го е свършила това.
35
0
 
10
 
! Отговори
Joko преди 1 година
Като чуя "архиТЕКт" и ми се драйфа... Ало, Къде се врете на коня в краката ! Съвсем друг е въпроса защо нашите пътни специалисти още не са предложили решение !
34
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
"Идеята им е тунелите да са широки и да позволяват движение на колите в три платна във всяка посока."
Това хубаво, ако има кой да го плати. Че и влакове искат. Със тази сметка, може да платим целите АМ хемус и АМ Черно море, че и още пари да ни останат, евентуално за тонел под Шипка.
33
4
 
5
 
! Отговори
Sam преди 1 година
Чудесна идея....но да беше им хрумнала по-рано, да се подложи на широк обществен дебат, да се разгледат техническите, икономическите и екологичните аспекти, и да се намери най-доброто решение. Истината е, че държавата няма обща транспортна стратегия и "пропусна", че автомобилния и жп транспорта трябва да се развиват заедно, още повече в трудни райони с тежък релеф, за да се постигне оптималното решение. А сега да видим....какво ще правят "големите умове"!