Нова мода в София: Паркираш неправилно, шарят колата със спрей

Вдигането на чистачките явно не върши вече работа
2 мар 2017 07:00,
316
Нова мода в София: Паркираш неправилно, шарят колата със спрей
Снимка: Facebook

Софиянци наказват неправилно паркирали шофьори, като шарят с графити и надписи колите им. От началото на месеца редица автомобили осъмнаха с графити из кварталите. За да се отърват от срамния надпис, собствениците ще трябва да се бръкнат с над 1000 лева за пребоядисване, пише "Монитор".

До саморазправата хората прибягват, защото институциите са абдикирали от задълженията си и хората сами се опитват да въдворят ред. За целта гражданите се въоръжават със спрейове, с които изписват "Махни колата". За това алармираха бдителни граждани във Facebook.

Под снимка с наказана кола хората масово изказват неодобрението от своеволието. "Не е това начинът, но вече ставаме роби на тези автомобили. Всеки комплексар си купува трошка без значение дали му трябва или не и всички трябва да понасяме това. Жалко че няма институции, които да заместят спрея", е написал Костадинов. Според Михалев пък всички "тревни и тротоарни площи станаха паркоместа и аз да съм пешеходец - ще го направя, писна ми колите да са на тротоара, а аз да вървя по пътя или в някоя кал...".

Столичани регулярно се организират при акции по масово вдигане на чистачките на неправилно паркирали автомобили. При тази форма на протест няма материални щети, а шофьорите веднага забелязват отправената по този начин забележка.

Преди време пък будни столичани проведоха акция "Паркирал си като идиот", като лепяха и стикери "Аз искам да бъда инвалид", "Извинете ме, че съм простак", "Аз съм идиот". Във форумите непримиримите граждани обсъждат, че не трябва да нанасят поражения върху автомобилите на наглите шофьори и затова е по-добре лепенките да се поставят на прозорците на автомобилите.

В централната част на София пък се води истинска битка за тротоарите и местата извън платената синя зона. Собствениците на гаражи превземат тротоарите пред тях с падащи антипаркинг стълбчета. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


316
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
234
1
 
2
 
! Отговори
Бичмето преди 6 години
До Анонимен Мюмюн, бегом марш на село, докато още можеш...
233
1
 
2
 
! Отговори
СГНС преди 6 години
Селяни! Идете си купиете гумиенетки в различни разцвиетки.... Селяци, заоблени!
232
4
 
7
 
! Отговори
PILOT преди 7 години
Нещата са много прости и проблема е в свляните които наводниха София . Понеже куцо, кьораво и сакато дойде в София , корупция на всички нива от архитекти , кметици и т.н и местата за паркиране свършиха . Ако имаше институции новодошлите швха да живеят в нови квартали зад околовръстното а не да се строи между блоковете и да няма къде да се спира. Проблема е , че София е едно гето!
231
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Най добре е за наглите шофьори големите общини да направят мобилни трошачки. Паркираш като селянин - няма проблеми. Като се върнеш колата ти ще е станала кубче. После разбира се като си купиш нова много ще се замислиш къде и как паркираш.
230
1
 
6
 
! Отговори
Бай Хой преди 7 години
Ако имаше институции, хората нямаше да си упражняват калиграфията
229
1
 
4
 
! Отговори
малко по-различен преди 7 години
Много ми е интересно селските баровци, отишли на келепир в столицата и приемащи пешеходците за по-ниска класа хора, защо си мислят, че не може драскача да ги прати заедно с трошката, която им е набор, за скрап.
228
2
 
3
 
! Отговори
ha dost преди 7 години
Bravo!I utre na stachkata iskame belgiiski zaplati v rbg - pak taka!
227
8
 
10
 
! Отговори
Живеем у София преди 7 години
Точно така.Да се прибират по селата и да не се връщат У ГОЛЕМИО ГРАД.Разбирате ли селяци.
226
10
 
14
 
! Отговори
Додо преди 7 години
Ами така е, като цялата провинция реши да се нанесе в София! Убрееее, дай им да живеят "е Центъра", и им гледай сеира! Да си се прибират по родните места (както го правят по Великден и Гергьовден), за постоянно, че и на нас малко да ни олекне! Аман вече от мякащи и паркиращи като каруцаpи под път, над път и по градинки и тротоари! Аман от сeляни с комплекси!
225
2
 
9
 
! Отговори
7 преди 7 години
Интересно какво ще е продължението ако нашарят колите на някоя трибуквена групировка или богат бизнесмен дали няколстотин хиляди лева за скъпа кола?
224
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Подземните паркинги са добро начало, както и повече надземни паркинги на няколко нива. По-добър и достъпен градски транспорт. Метрото, което бавно, но сигурна мараства. Да се отнеме част от тротоара, която да се направи за паркиране. В период от една седмица автомобилите да се паркират от дясната страна на пътя, следващата седмица от лявата страна. Контрол от полиция и община. Сигурно има и още неща, но на първо време това се сещам. Проблема не е само в София, а е в цялата страна.
223
4
 
23
 
! Отговори
Какво излиза? преди 7 години
Излиза, че София е място, в което една група селяни паркира колите си по тротоари и детски площадки, а друга група селяни драска и чупи колите на паркиралите, докато софиянци с удивление наблюдават тези сцени...;)
222
9
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
В Тикволандия е така за съжаление - толерират се селяните, които паркират по тротоарите, защото това са гласове за ГЕРБ. Фандъкова не прави нищо за да защити Софиянци, може би защото и самата тя не е софиянци.
221
2
 
9
 
! Отговори
До Врачанин преди 7 години
Като идея си прав, но то и сега си е така. По закон като се строи нова сграда, трябва да има определен брой паркоместа. Да, ама не. Наричат част от жилищата, ателиета и закона е спазен, а паркоместа няма. Това с магазини вместо гаражи, върви само при стари сгради или при малки нови сгради. Преди строежа е гараж, след строежа е магазинче и поне за София мисля, че не е проблем. За София трябват подземни паркинги, много и навсякъде, примерно за 1-2 милиона коли. Това е начина да се отпуши трафика в
220
1
 
11
 
! Отговори
Врачанин преди 7 години
До аз Не парко места приятельо , а вместо магазини в блока, гаражи. Във Враца има само един започнат и изоставен от години блок с гаражи от доло. Всички други нови блокове са с магазини от доло , за максималва печалба от инвеститорите.Затова стотици магазинчето стоят празни.Ако в кметствата имаше умни хора ,нямаше да позволят магазини на улици по които не минават хора , а само коли.Трябва да са гаражи.Така апартаментите ще бъдат продаваеми и ще има места за паркиране.
219
1
 
11
 
! Отговори
До 257 преди 7 години
Ако само знаеше каква нелепица си изплещил ....Понеже работя на "жълтите павета", знам и за този паркинг. На мен не ми трябва, но съм слушал колегите защо не го използват. От друга страна си е лесно обяснимо - откъде ще дойдеш с кола, вместо с метро до Булбанк? Ако си с кола, отиваш да някоя станция на метрото, където мислиш, че ще успееш да паркираш и после с метрото до станция Сердика. Празен е и заради цената - 2 лева на час. 20 работни дни,по 9-10 часа на ден, 360-400 лева на месец, много е
218
10
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Всеки такъв вандал, който пише по колите, трябва да бъде съден и осъден според закона.
217
9
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До Истинатаима подземни паркинги. До Булбанк на Св. Неделя има три огромни, които стоят празни. Освен това, почти на всяка станция на метрото също има паркинг, ноооо там се плаща, а българинът е свикнал да минава метър и ако може, за сметка на пешеходците. Да ги шарят, следващата стъпка - да ги палят.
216
2
 
16
 
! Отговори
Истината преди 7 години
Истината е, че в София още преди 1989-та разбраха, че ще се появи проблем с паркирането и започнаха да мислят по въпроса. Имаше примерно проекти за подземни паркинги под каретата в централната част на София. Дойде демокрацията и всичко се разпадна. Кметове и общинари гледаха само да крадат, а за подземните паркинги изобщо не се и сетиха, а и нямаше вече кой да им каже. Общината беше тази, която трябваше да организира и подкрепи хората в изграждането на тези подземни паркинги, но това не стана.
215
2
 
16
 
! Отговори
До 251 H преди 7 години
То и в София беше нещо подобно, но дойде демокрацията. Построиха примерно ж.к.Младост и освен блоковете, направиха и достатъчно улици и булеварди и достатъчно паркинги на улиците. Блоковете нямат гаражи. Дойде демокрацията, ж.к.Младост се удвои като население, мутрите застроиха част от паркингите, местата за паркиране спаднаха наполовина, булевардите се задръстиха, ... и някои смятат, че хората са виновни, че няам къде да паркират, а не тези, които разрешиха презастрояването на ж.к.Младост