Над 70% от колите, които караме – тийнейджъри

Старите превозни средства са сред причините за ПТП-та
Обновена: 16 мар 2017 15:52 | 16 мар 2017 13:37, Веселина Йорданова
132
Над 70% от колите, които караме – тийнейджъри
Снимка: архив, БулФото

Над 70% от автомобилите в България са над 16-годишни, потвърдиха от Обществения съвет за пътна безопасност. От сдружението предлагат регистрацията на коли да бъде извадена от КАТ.

Възрастта на автомобилите в страната ни е една от предпоставките за произшествията по пътищата, смятат от Съвета.

"Само за седем години двойно са се увеличили - от 26,2% стават приблизително двойно. 70% от автомобилите, които се движат по пътищата в нашата страна са над 16-годишни", заяви Емил Цветков, член на УС на сдружението, цитиран от БНР.

Според членовете на Обществения съвет, има проблем с установяването на точния брой на регистрираните коли в България, затова те смятат, че по-добре би било тази дейност да се извади от "Пътна полиция".

"В общините да ги регистрират, отиваш в Пътната полиция" - те само ще ти поставят печат, ще си получат техните данни и ще върви. Нещата ще тръгнат много по-добре, смята Цветков.


132
Още по темата: КАТстари коли
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
97
0
 
0
 
! Отговори
Възмотен преди 1 година
Ма какво общо има възрастта на автомобила с ПТП и американци, германци, японци и т.н. си карат коли и по на 40 50 години. Поддържаната кола е безопасна кола! Друг е въпроса с данъка за автомобилите! Защо на новите е по-висок и колкото е по-стара една кола явно замърсява по-малко и й пада данъка. Да не говорим ако искаш нещо над 90 конски сили колко е данъка! Какъв е стимула на човек да си купи нов автомобил?
96
0
 
5
 
! Отговори
ЧОВЕК преди 1 година
КАРАМ НОВА И 2 СТАРИ КОЛИ. НИКАКЪВ ПРОБЛЕМ СЪС СТАРИТЕ. В НАЧАЛОТО Я СТЯГАШ СТАРАТА И САМО КАРАШ. НОВАТА МЕ ПОБЪРКА. НИКОГА ВЕЧЕ НОВА КОЛА. ЗА УРОК МИ БЕШЕ.
95
1
 
2
 
! Отговори
стефчо преди 1 година
съвесем в реда на нещата си е прошляци и клошари каквито сме Българите,да карат разпадащи се трошки! Къде тук е новината?
94
0
 
3
 
! Отговори
Инжинера преди 1 година
До Анонимен Понеже много си отворен да те светна. Старата кола е предимно на бензин. Има само катализатор, обикновено 1 и 2 тип. Не ги крадат щото са евтини, няма ценен метал в тях. Струват по-евтино от резонаторно гърне.Защо да си купи нов трицилиндров *** с пластмасови щуцери и да ми ражда(смесва антифриз и масло) на пътя. Скъсан ремък, няма проблем не среща бутала и клапани. При новата мармалад и 1000 на минус.
93
0
 
11
 
! Отговори
Нели преди 1 година
Не възрастта на автомобилите е предпоставка за ПТП! А факта, че куцо, кьораво и сакато взима книжка и от ден 1ви си внушава, че е бог на пътя! Баща ми през целия си живот е карал все стари коли и няма нито едно ПТП, да не кажа, че и всичките ми по-възрастни роднини, които шофират също!
92
1
 
8
 
! Отговори
сравнение преди 1 година
За няколко години при служебните ни коли които са на няколко години се смениха съединители при едната на 115000 км,при другата на 150 000 км се счупиха 3 бутала и 4-тото беше пукнато,преинсталираха им софтуера безброй пъти,климатика на едната се повреди още на 500 км!!!Случи се така,че един от шофьорите минал през локва-през въздушният филтър влиза вода и чупи двигателя.В същото време един от шофьорите ни кара Мерцедес от 1975-та година по двигателя на които никога не е пипано нищо!
91
1
 
5
 
! Отговори
да,да преди 1 година
В един компютър например процесорът се произвежда или от Интел или от АМД.Останалите части-от 10-ина производители и всички те са с добро качество.А така наречената автомобилна електроника е пълен ***.И Сулю и Пулю са тръгнали бордови компютри и софтуер да правят.Резултатът е печален за хората които ги купуват.Затов се налага армия от журналисти да ни увещават колко били добри новите коли.Като гледам служебните ни какви са ми се отщяват.Безсмислено е да се хвърлят пари за нова кола.
90
2
 
7
 
! Отговори
българин преди 1 година
Истината е,че новите коли тъпкани с електроника са направени като детски играчки-некачествени и ненадеждни!Ако бяха толкова добри защо хора като собственикът на Икеа използва Волво на 45 години.Днешните коли са еднодневки и не си струват парите.
89
5
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До край
Ако питаш мен, старите коли нямат място не само в София, а въобще в държавата. Няма как една кола внесена на 16-20 години, да е качествена. Тя за тия години е навъртяла километри е вече износена, дори и да е била добра.И в резултат на това всички се тровим с мръсен въздух, а държавата нехае, или по-точно разчита да прибере някакъв приход от данъци и затова ни оставя да се тровим.
88
1
 
17
 
! Отговори
20г преди 1 година
Добре де баща ми като кара кола на 20г и няма нито едно произшествие за 40г как ще го обясните Веселина Йорданова? Когата е вземал книжка всичко се спазваше от А до Я че даже и запетайките листовките. Я ми кажете сега колко от вас са виждали 18г кифли да летят с колата на гаджето и да си няма никаква представа че трябва да направи път на пешеходец защото кой е той да минава преди нея. Сега се сетих се и вуйчо ми и той няма нарушения, хммм
Не колата прави шофьора! Тъпичка статия ама карай.
87
3
 
7
 
! Отговори
странен преди 1 година
само глупости мислите колата е свобода които иска въздух да ходи на село какъв е проблема му
86
0
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Има още две причини за толкова стари коли.1.новите коли са все по трудни за поддръжка и все по-пластмасово-чупливи. При някои модели дори смяна на свещи и термостат трябва да се прави в сервиз защото нарочно са поставени на неудобни места. 2. Държавата не прави нищо, за да стимулира закупуването на нови коли. В почти всички страни от ЕС и Русия ако върнеш стара кола за скрап и купиш нова ти дават /ха/ от 1000 до 8 000 евро. У нас нищо.
85
13
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
По добре запанда кола на 15 години отколкото нова руска.
84
2
 
3
 
! Отговори
anonimen преди 1 година
ne 70 %a nai malko 90% sa nad 10 godi6ni vij po nadolu statiqta 1800 novi avtomobila sa kupeni u nas minalata godina e koi moje da si pozvili nova kola vijdate malcina sa
83
2
 
30
 
! Отговори
340000 преди 1 година
Не старите коли ,а перекендетата неграмотни в тях са убийците на пътя.
82
1
 
2
 
! Отговори
anonimen преди 1 година
to 6toto novite koli sa edni zdravi ma imam poznat s 6 godi6no bmv vika sajelqvam deto si prodadox staroto sega kolite gi pravqt da iskarat 10 godini a ima 124-ki mercedesi o6te gi karat na po 40 godini ve4ni sa
81
16
 
9
 
! Отговори
край преди 1 година
Баракудите нямат място в големите градове - издушихме се софиянци и заринахме града със скрап - София е най-голямата автоморга в Европа. 80% от колите не могат за минат истински технически преглед. Проблема не е че сме бедни -бедните просто не трябва да имат коли. Проблема е че за софянчето покупката на " колата"е най-голямото постижение в живота а научаването да върти геврека единственото умение което е усвоил.
80
1
 
25
 
! Отговори
Глупости преди 1 година
Дядо ми лека му пръст караше жигула. Беше навъртял над 500 000км без нито едно ПТП. Не ми обяснявайте, че възрастта на автомобила е важна. Важен е водача. Не автомобилите правят катострофите, а А ЗАД КОРМИЛНИТЕ УСТРОЙСТВА.
79
5
 
16
 
! Отговори
работник преди 1 година
До Shopp™
щи ти кажа..
карам опел астра 93 година 1.6 моно на газ!
данъка и е няма и 30 лева..
радход газ около 8 средно..навъртам около 8000км /година
частите са евтини и в олх втора употреба са без пари а и да ти кажа колата е желязна!
гние малко но мотора е бетон..за 12 години съм сменил само един комутатор,тампон на мотора,другото само масла и филтри и ремъци,накладки,свещи!

даже скъсах ангренаж ,но имах резервен и ролка и на пътя сам си го смених...този мотор даже и клапани не набива!
78
2
 
8
 
! Отговори
Sve преди 1 година
Да се молим поне чичкото от запад да си захвърли старата кошница на нас на макс 150к км.Ще се хвърляме като питбулчета на гума:).Абе май наистина сме ***