Над 70% от колите, които караме – тийнейджъри

Старите превозни средства са сред причините за ПТП-та
Обновена: 16 мар 2017 15:52 | 16 мар 2017 13:37, Веселина Йорданова
132
Над 70% от колите, които караме – тийнейджъри
Снимка: архив, БулФото

Над 70% от автомобилите в България са над 16-годишни, потвърдиха от Обществения съвет за пътна безопасност. От сдружението предлагат регистрацията на коли да бъде извадена от КАТ.

Възрастта на автомобилите в страната ни е една от предпоставките за произшествията по пътищата, смятат от Съвета.

"Само за седем години двойно са се увеличили - от 26,2% стават приблизително двойно. 70% от автомобилите, които се движат по пътищата в нашата страна са над 16-годишни", заяви Емил Цветков, член на УС на сдружението, цитиран от БНР.

Според членовете на Обществения съвет, има проблем с установяването на точния брой на регистрираните коли в България, затова те смятат, че по-добре би било тази дейност да се извади от "Пътна полиция".

"В общините да ги регистрират, отиваш в Пътната полиция" - те само ще ти поставят печат, ще си получат техните данни и ще върви. Нещата ще тръгнат много по-добре, смята Цветков.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


132
Още по темата: КАТстари коли
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
34
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Тия глyпaци вярват ли си???Блъскат се безмoзъчнитe шофери на бмв, ауди и пр., дето си ги мерят по разбитите ни улици!
33
1
 
25
 
! Отговори
Работник преди 7 години
Сигурно на 80% от българите не им стига акъла да си купят нов пасат например а ей така защото харесват рето автомобилите и карат 20 годишни ламарини!!!Ако някой ми обясни как с 500лв можеш наем или заем да плащаш,ток,парно,вода ,храна,лекарства,дрехи ,данъци и т.н и да си купя нова кола да заповяда!Ако успее може да стане кандидат за Нобелова награда!
32
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Първата ми кола по времето на соца беше чисто нов Вартбург след половин година чакане. Първата ми кола след соца беше един 12 годишен Голф 2 от автоморга в Италия. Този Голф още го карат едни хора.....
31
0
 
12
 
! Отговори
Циганин преди 7 години
Моят автомбил е на 10 години и е на 250 000 км и засега не мисля да го сменявам .За да купя по-нов модел(7-ми модел) от същата марка ,то ттрябва да заплатя почти 100 % над стоимоста на сегашният си автомобил и то само за 5 години по-млад автомобил . Мога да си позволя по -нов автомобил ,но мисля че не си заслужава да платя още толкова пари като продам своя за 5 годишен автомобил при нашите"хубави" пътища.
30
5
 
6
 
! Отговори
ШАРАН БГ преди 7 години
Ние сме си техничарчета!! Немецът/ или евреина/си гледа работата, получава нормални пари,за да живее нормално и си кара сравнително нова кола. Израел преди 20-тина години е бил същото бунище за стари автомобили, както сега е България!! "Простите" еврейски управници, какво и как са го направили ,но само след 2-3 години след 1995-6 г. в страната им не е имало стара кола. Това означава, че всичко е въпрос на държавническо мислене и политика за народа!!! Нашите чорбаджии не са се накрадили още.....
29
3
 
16
 
! Отговори
Бачкатор преди 7 години
При соца баща ми си е къпилр чисто нов Москвич от магазина ,а аз има 25 г изгнил австрийски барутник....И двамата сме бачкатори!
28
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
При лошия соц си взех нова кола след по-малко от година, а можеше и по-бързо, но бях неориентиран в началото. Това е - тогава хората си купуваха нови коли. Сега коли всякакви, но да се дава статистиката от регистрациите в КАТ, като коли по улиците си е формена глу*пост. По-голямата част от най-старите коли изобщо не се движат, а стоят паркиран някъде. Има разлика и по региони, по градове и села и т.н. То за какъв дявол ще товариш на село нова кола, по начина, по който товариш една стара кола и т
27
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Някой упорито де опитва да обработва обществото за вдигане на данъците или таксите за старите автомобили. Кой няма да си купи нова кола, да кажем Шкода Фабия, ако лизинга е 100 - 120 лева на месец? Ненормалният лизинг кара хората да търсят стари коли. БарБутко все надуваше вувузелата, че сме забогатяли но съдеше по себе си и слугинажа около него защото крадат Дзверски. А качеството на горивата какво е? Трагично. А пътищата, същата работа, дупка до дупка. И за това причина е старият автомобил?
26
9
 
0
 
! Отговори
MItko преди 7 години
До мизериоZa Leasing da si chuval? Cial sviat e na leasing. Gledam ne se oplakvat horata. Az syshto si izplashtam kolata. Kato niamash sredstva za kola, ne si kupuvash. Kolata e razhod I luks, ne e zadyljitelna pokupka.
25
0
 
29
 
! Отговори
1234 преди 7 години
До МенА какво да кара каруца ли?Утре като ти се наложи от провинцията да караш ,деца, болни родители ,баби и дядовци с СФ по доктори с коня ли ще ги караш ??Лятото да закарам семейството си за 2-3 дни на море с влака ли?Искаш да кажеш ,че 80% от българите не заслужават да карат автомобил защото работят честен труд и им дават по 500 лв,а само богаташи да имат ....***!Ти сигурно ще искаш и тези който се топлят на дърва зимата да престанат и да се отопляват с родопски одеала...
24
1
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Дали катастрофите у нас за поради старите коли? Кой пише тези глупости и защо? Карам стара но поддържана кола. Гуми, спирачки, масла, всичко най-добро. За морето карам със 100-110, не повече. Тези които летят покрай мен са със 180-200. При тази скорост са при Свети Петър. Безмислено перчене защото при една грешка и са чао. А магистралите на БиБитко са трагедия! Даже 140 км/ч е много за България, да не говорим за купилите книжките. Всеки сам решава но да не страдат другите!
23
11
 
18
 
! Отговори
кореняк софиянец преди 7 години
До мизерио в мототехника софия чаках 17 години за лада и не ми дойде реда изтеглих вноската и си купих цяла кутия вафли. С прехвърляне в монтана можех да си купя москвич или за кратък период шкода 120л. Вноската за апартамент ми е от 1958 и с връзки и огромен брой лихвоточки се уредих с жилище през 1986 за което бях надплатил десет години предварително 5 хил лв. които ги върнаха при покупката. Селяните комунисти взимаха безплатно като крайнонуждаещи се.
22
13
 
1
 
! Отговори
Мен преди 7 години
До 1234Няма да кара кола в такъв случай!
21
15
 
1
 
! Отговори
Държавен служител преди 7 години
До АнонименМного ясно че трябва да се вдигнат данъците! Има прекалено много коли в големите градове. Високите данъци по естествен път ще намалят количестово автомобили и така за всички ще е по-приятно и лесно.
20
2
 
24
 
! Отговори
1234 преди 7 години
До MenМен ,нали не си мислиш ,че бачкатора за 500-600лв ще си зареже 20 годишния голф на газ защото ще му вдигнеш данъка от 30 лв на 100лв...????И ще отиде да си купи чисто нова кола за 20 к бона хахагахахахс не ме разсмивай....Който има пари кара нова кола ..който няма кара 20 г барутник!Държавата не стимулира купуването на стари коли а принуждава бедното си население да кара такива!
19
8
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
За онзи, дето пише че се е чакало по 20 години за кола е бил в потурите на баща си явно. Аз например, първата си кола купих по-лесно, отколкото цветен телевизор. Като събрах 5700 лева си купих Москвич 2140 Д, без ред или вноски. Произведен в Ловеч. А телевизор Велико Търново, купих, чак като дойде лъжедемокрацията.
18
13
 
4
 
! Отговори
Бичето преди 7 години
До ИванСигурна дръжки, гледай да не ти се наложи да изпиташ сигурността, щото я се отворят еърбеците я не. Да не говорим за замърсяване и безобасност на пешеходците и останалите пътници в бракмата ти. Данъците за коли над 10 години трябва да скачат прогресивно, а регистрацията на такива да бъде забранена тотално.
17
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Хайде стига с тези стари коли!!! Някой обработва общественото мнение за да се вдигне такси или данъци. Много гадно, защото нищо, абсолютно нищо не се прави за силна икономика, нови работни места и по-високи доходи. Ако една кола се поддържа както трябва, и на 20 да е не е опасност. Как аз мога да поддържам 15 годишна, най-добри масла, гуми, спирачки и ходова част. Не ми е лесно но в за моя сигурност. Не правя компромиси!!! В сервиза сменям всичко,а не на части. Не може са се кара несигурно МПС!!
16
19
 
5
 
! Отговори
Men преди 7 години
Докато държавата стимулира купуването на стари коли, така ще е. Абсолютно нелогично и неправилно е данъка на барака да е по нисък от данъка на нова кола. Техническите прегледи не са никакви прегледи, а само лепене на лепенки.
15
2
 
22
 
! Отговори
Киро шарнира преди 7 години
До МартинТака е защото българите получават масово доходи само и само да не изпукат от глад и да могат на другия ден пак да робуват на работодатели като оня където уби от бой работника си!Като нямаш пари нямаш и избор!Караш на германеца опардяната барака,носиш на швейцареца осранитее *** от втората употреба ,ядеш на ирландеца 20 годишното му месо.....Беднотия до шия и 8-10% самозабравили се хора с пари....