Мобилни камери на КАТ ловят джигити и нощем

130 хиляди лева ще ни струват новите видеоустройства
17 мар 2017 07:56, Петя Славова
17
Мобилни камери на КАТ ловят джигити и нощем
Снимка: архив, Булфото

Мобилните камери на КАТ, които ловят джигитите на пътя, вече ще снимат и на тъмно. За целта Министерството на вътрешните работи е обявило обществена поръчка, с която да се преработят и оборудват общо 65 мобилни системи за контрол на движението по родните пътища. Настройването на камерите ще струва 130 000 лв., а изпълнителят ще има 100 дни, за да свърши работата, става ясно от условията на търга.

В момента летящите шофьори с бясна скорост по пътищата могат да бъдат снимани по тъмна доба само от стационарни камери, които са оборудвани със светкавица. От поне 2-3 години КАТ се кани да пригоди за „нощно виждане“ и мобилните, но до момента това така и не се случваше, пише "Монитор".

Сега вече новата обществена поръчка предвижда 65 от подвижните камери също да бъдат настроени така, че да контролират скоростта в тъмната част на денонощието. Това е около 1/3 от общия брой мобилни системи за контрол на пътищата.

Преоборудваните камери ще трябва сами да заснемат нарушенията в тъмното без намеса на служител и да записват в паметта си в защитен вид данните, доказващи нарушенията. Изискването е постъпилата видеоинформация и изображения да са с високо качество.

Отново трябва да съдържат и данни за мястото на нарушението, датата, часа, посоката на движение, ограничението и регистрираната скорост. Изпълнителят на услугата ще трябва да обучи и минимум 150 служители на МВР.

Вътрешното министерство планира да достави и 28 нови стационарно преносими уреди за контрол на пътното движение, като за тях ще бъдат платени 1,5 млн. лв. Става въпрос за камери, които се поставят от катаджиите по пътищата върху статив. При тях обаче се изисква наблизо да има полицейски патрул, който да ги пази.

С друга обществена поръчка МВР търси и фирма за поддръжка и ремонт на дрегерите, с които катаджиите проверяват за фиркани шофьори. Избраният изпълнител ще поправя измервателните уреди в продължение на 3 години, като за целта ще получи над 880 000 лв.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


17
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
0
 
0
 
! Отговори
Ivan преди 6 години
За Андроид аз използвам този анти радарhttps://play.google/store/apps/details?id=com.appybuilder.go6otel.AntiRadar
13
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До Анонимен 15Прав сте, абсолютише. Но целта е да се поарчат едни пари за техника от наши фирми. После я хамилата я хамиларя и пишем нов закон и всичко започва отначало.
12
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
От КАТ се иска да наложи спазването на ЗДвП и да убеди шофьорите, че при всяко нарушения на ЗДвП, неизбежно ще има наказание.КАТ прави точно обратното - не налага спазването на ЗДвП и от 27 години убеждава шофьорите, че няма да има наказание, ако нарушат правилата. Как го прави? Ами простичко - като налага едно наказание на всеки 100-200 хиляди нарушения. Разбира се размера на наказанието няма значение в тази ситуация и не спира нарушителите, но КАТ твърдят обратното и балъците им се връзват.
11
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Джигит - юнак, младеж, геройКамерите на КАТ щели да ловят младежите или героите. Кого ще ловят все пак?
10
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Немците като дойдат да шофират в България, са най-големите диваци по пътищата. В България те се чувстват като отвързани.
9
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
По-добре ще е да закрием КАТ като структура изключително вредна за безопасността на движението и да забраним на бивши и настоящи служители на КАТ да работят в тази сфера.
8
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Любимият ми спор относно Германия и шофьорите там. Вижте, там няма *** с жълто по устата, продали нива и качили се на BMW на 10 години. Там BMW карат банкери, високоплатени мениджъри- хора от високите нива на средната класа. Карат и се кефят. Не избиват комплекси, че са нещо повече от другите. Щастливи са, усмихнати са. Не са като руснаците и нас- диваци. Всъщност, ние си караме доста добре спрямо това, което е в Русия и дори в Гърция и Италия. Просто ценностната система някак си куца тук.
7
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Каквито и камери да се купят, докато не се разтури този шуробадженакорушветчийски развъдник на непрокопсаници, струващ над два милиарда лева годишно, нищо няма да се промени.
6
8
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До БългаринаНе знам колко си пътувал из Германия, аз обаче съм.Не само добрите пътища са причината за по-малката катастрофи.Преди всичко културата на пътя!Там не ми се е случвало да ми отнемат предимство, да ми светкат с фарове и да напират да ме изпреварват на забранен участък, да завиват без мигач или нещо подобно.Тук никой не спазва правила, по пътищата ситуацията е по-зле от Латинска Америка, която имахме за еталон за анархия.Много *** народ с големи комплекси се разхожда по пътищата!
5
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ами има лесно - парите от глобите да се ползват за средства за повишаване на безопасността. Българина все има претенции как в чужбина има ред, ама тук като го хванат в издънка, се почва веднага : ти знаеш ли кой съм аз и т.н. Жалко и комплексарско поведение!Докато правилата не започнат да важат за всички, няма да се промени положението в държавата.
4
11
 
18
 
! Отговори
Българина преди 7 години
В германия няма ограничение на скоростта на повечето магистрали, но пък имат най малко жертви по статистика. Не скоростта убива а шофьора, пътната настилка и старите коли, с други думи бедността
3
16
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Започнаха корупционните поръчки на калинките на Радев!
2
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ще си избият пaрите зa 1-2 месецa.
1
0
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
А някой някога да е чул или видял циraнин (турчин) в уч. кола