Липсата на тол система ни лишава от 1 млрд. годишно

Всички действия по процедурата спират, заради три постъпили жалби
23 май 2017 07:35, Петя Славова
23
Липсата на тол система ни лишава от 1 млрд. годишно
Снимка: архив, Булфото

Повече от 1 млрд. лв. годишно губи страната от липсата на тол система. Това съобщи Ивайло Константинов, член на парламентарната комисия по транспорт, във връзка с поредното спиране на процедурата.

Той коментира, че това води до финансова загуба за страната и най-вече за Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), която разчита на този ресурс за по-добра поддържа на пътищата. По думите му стопирането на търга не е добре от гледна точка на фиска, но е правилно по отношение на прозрачността на процедурата, защото ако има нередности, те трябва да бъдат отстранени, пише "Монитор". Вчера пътната агенция съобщи официално, че всички действия по процедурата спират, заради постъпили 3 жалби срещу процедурата.

Още по темата

От АПИ уточниха, че по търга няма да се извършва нищо, докато не се произнесат компетентните органи.

Шест кандидати имаше за изграждане и въвеждане на електронна система за събиране на тол такси от автомобилите над 3,5 т., стана ясно в края на миналата седмица, когато изтече срокът за подаване на оферти. Срокът за изпълнение на обществената поръчка е 19 месеца. Индикативната й стойност е 200 млн. лв. без ДДС. Това е поредно прекратяване на процедурата, като само от началото на годината търгът се спира за втори път.

Тол системата е по-справедливият начин за определяне на пътните такси, въпреки че ще има финансово отражение за превозвачите, това коментира Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи.

По думите му браншът подкрепя въвеждане й, но ако обхваща само магистрали и първокласни пътища, които са част от европейските коридори. Такива са например трасетата Видин – Монтана – Враца – София и Русе – Велико Търново – Лесово. За нас не е приемливо второкласни и третокласни пътища да бъдат обвързани с тол системата, посочи още Арабаджиев.

И поясни, че според тях таксите, които ще се съберат от тези трасета, ще отидат по-скоро за поддръжката им и няма да останат суми, които да бъдат инвестирани в нови участъци. Една от целите на електронната система е да се обхване транзитния превоз, който върви по аутобаните, а и е повече от местните превозвачи, коментира още експерта.

Как ще се отрази финансово тол системата на превозвачите все още не е ясно, защото няма обявени параметри. Но е ясно, че ще се плаща повече категоричен беше Арабаджиев.

Той съобщи още, че положението по границите не е никак добро, а в последните 10 дни има сериозно напрежение на Кулата. По думите му в края на седмицата браншът ще има среща с новия шеф на Агенция "Митници" Георги Костов, на която превозвачите ще представят исканията си. Те ще настояват през граници с държави-членки на ЕС като Румъния и Гърция, да се минава най-много за 2 часа.

А чакането на граничните пунктове със страни извън общността, например Сърбия и Турция, да не е повече от 4-5 часа. Затваряне на граници в знак на протест от страна на български превозвачи вече може да няма. Арабаджиев обясни, че няма да се използва този начин, защото той работел срещу превозвачите. За това ще бъдат търсени други механизми и форми на стачка, но все още не е ясно какви ще са те.


23
Още по темата: АПИтол система
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
22
0
 
1
 
! Отговори
Тито преди 1 година
Заради тези, които гушат от винетки, страдаме всички братче!
21
2
 
4
 
! Отговори
4и4о преди 1 година
Да сме богата държава разбирам да не ни пука за 1 млрд. годишно, но ние отчаяно се нждаем от средства, за да не се движим по закърпени пътища и пак нищо не предприемаме, за какво, заради тези 3 жалби ли?
20
1
 
2
 
! Отговори
Тишо преди 1 година
е, добре де, защо тогава се връзват на 3 жалби. това е много смешно. нещо очевидно необходимо се спира само защото някой си решил, че не му е изгодно..тъпо
19
0
 
4
 
! Отговори
Готвача преди 1 година
За народа ще има яко дранье, а за други, (да не изброявам имена, че са все още на власт)- яко гнетенье и после - сранье.
18
0
 
3
 
! Отговори
Свинетка преди 1 година
Ще пада яко яденье и краденье. Ще има още мноооого чанти не за по 5,а за по 10 хиляди евра! УРА!
17
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
"Липсата на тол система ни лишава от 1 млрд. годишно"

Кой се лишава от тях???
Освен крадливите управляващи, друг не виждам.
Поне народа за сега ги спестява.
16
0
 
9
 
! Отговори
11 преди 1 година
Лишава НИ, НАС? Вие пиете ли си хапчетата?
15
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Не разбирате и това е. ТОЛ няма да има. Щото тогава автобусите и камионите ще плащат за 1 седмица, колкото плащат сега за година.

А такива като мене дето я изкарат колата 4-5 пъти София-Бургас в годината, я не я изкарат - как ще ни дерат?
14
0
 
2
 
! Отговори
хахаха преди 1 година
Като гледам колко сме актуални с технологиите ,със сигурност системата ще представлява няколко пенсионери продаващи пропуски попълвани на ръка, и фирмата изпълнител може да си внесе германски такива , за да може да изнесе цялата печалба
13
1
 
9
 
! Отговори
123 преди 1 година
Някой пътувал ли е за Германия през Румъния? Ако е, да каже и на локо тиквата за какво иде реч, АДЖЕБА както би се изразил той шегувайки се.
12
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Честното решение е тол система за всички и на всички пътища. Това премахва винетките и всеки пътува колкото му е нужно и може да си позволи. Да се въведат и еко надбавки за уикенд пътуващите.

Технологията е достатъчно напреднала, за да може плащанията да се правят авансово, а контролът да е дистанционен.

Ще сме богати тогава, когато всеки започне да си плаща за получената услуга според това, колко и как се е ползвал от нея.
11
4
 
15
 
! Отговори
Пътуващ преди 1 година
До Отговор

Справка - Сърбия,от десетки години таксите са в пъти по-високи,заплатите не.Пътищата са в пъти по хубави...примери още десетки.Пак ви моля да помислите....става въпрос за тирове....основно транзитно преминаващи през България за 10евро,през Румъния и Сърбия за 600-700евро!
10
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
И този милиард ще окрадат ченгесарските хиени.
9
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Как така вождовете са пропуснали да се облажат от толкова пари?
8
2
 
7
 
! Отговори
Отговор преди 1 година
До Пътуващ 3 На всякъде по света е в пъти по скъпо , но и заплатите им са в пъти по скъпи. Опъваш краката според дължината на чергата , ама тя ни стига до пъпа.
7
0
 
10
 
! Отговори
ИЗВЬН преди 1 година
"...ни лишават" ?
За кого ли става вьпрос, за пенсионерите или социално слабите ?
6
1
 
12
 
! Отговори
Реалист преди 1 година
Този един милиард са си наши български пари ,които от превозвачите ще преминат към АПИ.Следователно не са загуба , а ново дране но кожи.ТОЛ система да има само за чужденците .Тогава наистина ще има приходи , а не загуби.
5
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Добра е идеята, тъпото е, че тези пари ще се крадат поне половината, така или иначе, те не са за българите, те са за няколко човека, които ще намажат, всички вече знаем, защо България 27 години става все по-зле.
4
6
 
7
 
! Отговори
Пътуващ преди 1 година
До айде нема нужда
Как не разбирате...основно тези пари ще плащат ТРАНЗИТНО преминаващите тирове,нарочно ли тъпеете?!?!
3
5
 
5
 
! Отговори
Пътуващ преди 1 година
До абе
Само глупости...навсякъде по света е в пъти по-скъпо,за това и пътищата са хубави!