КАТ срещу катализаторите – шофьорите не искат да ги слагат! Защо?

От години автоапаши ги крадат, вървят от 300 до 1000 лева на черно
Обновена: 28 юни 2017 09:02 | 28 юни 2017 09:00,
226

КАТ нямат техника, за да преглеждат автомобилите без катализатор, обяви пред Bulgaria ON AIR Малинка Бондаренко от Съюза на българските автомобилисти.

"Трябва да си зададем въпроса, защо на тези автомобили се позволява да се движат? Защото КАТ нямат техника, за да ги преглеждат", настоя тя.

Още по темата

"Никой няма право да трови атмосферата и въздуха. Уви, смятам, че идеята на екоминистър Нено Димов няма да се случи", прогнозира Владислав Панев от "Зелените".

Автомобилният състезател Румен Дунев пък обяви, че повечето автомобили в България нямат катализатори.

"КАТ е първата институция, която трябва да каже дали автомобилът е годен за движение по пътищата. Държавата не може да каже, че спира автомобилите от утре. Трябва да има гратисен период, за да могат собствениците да ги сменят", поясни той.

Автоинженери обясниха, че повечето шофьори, особено тези с по-стари коли, отказват да монтират катализатори на колите си заради високата им цена.

Собствениците не искат да монтират уредите и по друга причина, масовата им кражба от автоапаши през последните години.

Оказва се, че на вторични суровини един катализатор от бензинов автомобил върви до 300 лева, тези от дизеловите се харчат доста по скъпо – 1000 лева.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


226
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
122
2
 
11
 
! Отговори
До 129 Dies Irae преди 6 години
Няма никакъв смисъл това, което предлагаш.Да поясня какво става, ако си купиш нов автомобил.Първо, трябва да му намериш гараж, защото нов автомобил на улицата в България не можеш да оставиш и плащаш за гаража много повече от данъка. После плащаш за Каско по няколко хиляди лева на година. Данъка в общината е пренебрежимо малък, а ти него искаш да махнеш, а ако се води и товарен с N1, данъка е до 10 лева. Нали ти е ясно, че който има пари за нов автомобил, има пари и за по-високи данъци и такси
121
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Супер, мн ме улеснява чичко капиталист-масон от сащ с федералният кредит за електромобил, мерси мн, животът ми е мн по-лесен сега, докато съм роб в системата му! Дано сега да спре да ме задължава да купувам оръжие и да спре да върви по света и да създава конфликти, заради които става все по-зле! А след 5 години климатът ще е напълно различен от сега, защото основните замърсители на околната среда си остават и това не са няколкото автомобила без катализатор.
120
3
 
19
 
! Отговори
Герберски рекет преди 6 години
Когато става въпрос за екология и чист въздух в градовете, единствения начин да се постигне това нещо е развит и функционален градски транспорт и миене на улиците в частност!На предишната ми работа в центъра ходех с ГТ, сега, когато е в краен квартал, какви ли не комбинации не опитвах и час и половина е най-доброто ми постижение. Принуден съм да ходя с неохота с колата ми без катализатор (откраднат в гаражен автосервиз) за 30мин.
119
2
 
15
 
! Отговори
Истината преди 6 години
Не се заблуждавайте, че с електр.автомобили ще се замърсява по-малко. Обратното е - повече се замърсява, но замърсяването е изнесено от градовете към местата за производство на ток и на разни елементи свързани с ел.автомобила.Реалността е, че в България колите замърсяват малко, а големият замърсител са неизмитите улици, които замърсяват повече от два пъти повече от колите. През зимата се появява и огромния замърсител - отоплението с твърдо гориво,замърсяващ 100-150 пъти повече от колите в София
118
1
 
11
 
! Отговори
Чърчил преди 6 години
С тия некачествени горива с които караме в България дори да си сложите нов катализатор ще издържи не повече от година...дори на новите коли им махат катализаторите и екото зощото се задръстват...
117
1
 
8
 
! Отговори
по програма преди 6 години
Предлагам проглрама за катализиране на старите автомобили , по принципа на програма саниране- с пари от бюджета.Само ако може, и аз да участвам в далаверката.
116
1
 
5
 
! Отговори
на 50 г преди 6 години
когато бях млад комунистите организираха ведомствен транспорт за работниците/чавдарки и икаруси и пазове/ и по улиците беше рахат да се шофира,за разлика от *** пишман капиталисти
115
1
 
13
 
! Отговори
Тинтири Минтири преди 6 години
До Dies IraeДържавата иска и не дава, защото е овита в пипалата на мафията. Държавата е вече само инструмент, с който мутрите, картелите, едрите търгаши и мафиотите доят хората. Самата държава са едни лъжци, лобисти и комисионери, които обслужват гореспоменатите.
114
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Значи сега спестените пари, които имам няма да ги инвестирам в разширяване на бизнеса, а трябва да си купя кола, която не замърсява, супер, не виждам как може да сме на същата скорост със запада, след 10 години България ще е един град икономика, и то някакви *** останали само, които да работят на светло и все още да хранят масоно-капиталистите и политическата им мафия.
113
2
 
9
 
! Отговори
Dies Irae преди 6 години
До Един българинАз по долу предложих- нови коли освободени от данъци и такси 5 години, освободени от ДДС и акциз на горивата + 2000 лева от цената на автомобила да се покрива от държавата! Обаче това няма как да стане, защото целта не е чист въздух, а да се избият пари за заплатите, униформите и горивото на МВР. Това е цялата история, държавата е за пореден път при управление на бай тиквонии във фалит и трябва народа пак да се убрули и да видим дали и този път ще пусне или трябва да го друсаме
112
2
 
14
 
! Отговори
До 114 оня от село преди 6 години
Искаш да се забранят колите над 10 години. Защо не го предложиш на Финландия например, където 61,4% от колите са на над 10 години? В Цяла Европа дела на колите над 10 години е голям - обикновено над 40% от колите.Затова като не разбираш, връщай се на село и впрягай каручката!
111
1
 
10
 
! Отговори
Dies Irae преди 6 години
До ЖоркатаДа тя колата ти може да е на 20 000 км, но да си я карал с олио и пак да е леш, или да купуваш нафта от моряците и да е още по зле. Така, че годините не са основен фактор. Да новите горят по малко и се предполага, че са по екологично чисти. Я да вземем еднакви коли и да ги заредим с нафта от Германия и от България и да измерим вредните емисии и да видим къде точно е проблема! Защото тая държава само иска и като си платиш се оказва, че пари няма и пак не стигат за това което е трябвало
110
2
 
11
 
! Отговори
Тинтири Минтири преди 6 години
До обратно на селоТова значи, че 85% от хората ще останат без коли. Предполагам си наясно колко могат да си позволят нов автомобил. И аз искам чист въздух, ама при този мизерен стандарт на живот няма как да стане. А без коли определено ще идем в 19 век.
109
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Това е масоно-капитализма, предстои да става още по-гадно! Спокойно може всички коли да са на ток и тока да е мн по-достъпен, ама чичко капиталист от САЩ не мисли така, той е алчен и нагъл човек, ще ви изстиска и последната жълта стотинка изкарана докато сте били верни роби в системата на чичко масон. След 5 години климатът на планетата ще е напълно различен от сега.
108
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
С тези некачествени горива в България, какви катализатори сънувате?!
107
2
 
11
 
! Отговори
Dies Irae преди 6 години
Да не говорим, че вече и новите коли димят защото горивата са под всякаква критика! И това го знаем всички, само държавните *** не го били констатирали. Зареждам в Румъния и колата върви без да дими, зареждам в БГ и колата умира! Без значение в коя бензиностанция на всякъде е леш! Та нова, стара кола като са калпави горивата смисъл няма! А МВР и държавата ще ми гарантират ли, че като си взема нова кола и ми резне някой бабайт катализатора през нощта някой ще ми го възтанови или открие?
106
2
 
8
 
! Отговори
Жорката преди 6 години
Моля, хора, които не познават автомобилите да не разпространяват жълта информация. Карам дизелов автомобил с права тръба от двигателя до края. Всеки път на технически преглед ми казват, че автомобила влиза в нормите. При изправен двигател и горивна система тези автомобили са годни и влизат в нормите.Катализатора няма да реши проблема на старите автомобили те пак ще замърсяват много.Важно е като се пъхне тръбата за изгорели газове да отчита в нормите, а не катализатор дали има или не
105
1
 
5
 
! Отговори
Реалист преди 6 години
МВР да започне да плаща за всеки откраднат катализатор. Тогава ще караме коли с катализатори.Второ, трябва да се раздели данък собственост на автомобил от екологичен данък за автомобила и от пътен данък, ако има такъв.Данък собственост да се определя само от цената на автомобила, както го правят застрахователите, а екологичния данък да зависи от това колко замърсява автомобила. Сега плащаме неясно за какво.
104
1
 
12
 
! Отговори
Dies Irae преди 6 години
На тия който говорят за нови коли - искам да ми отговорите на следния въпрос - каква е разликата между стара и нова кола когато и на двете са им откраднали катализатора? Ако ще и колата ти да е на 2 седмици от магазина като ти резнат катализатора през нощта файдата е 0! И какво, купил си нова кола, платил си данъци и такси и сега трябва да си купиш нов катализатор на кола на има няма 100км защото МВР не си върши работата. И колко пъти ще го направиш? 2,3,4 е все някога ще ти писне и после какво?
103
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
като знам как ги пишат законите ще е смотано => ще си го нося в багажника да им го показвам и в действителност колата ЩЕ има катализатор.Същото като дневните светлини ;)