Без хаос! Приземяваш самолета с 262 км/ч, влизаш в тревата със 120

Чешки самолет се размина на косъм от тежка катастрофа в Бургас
Обновена: 19 юли 2017 09:35 | 19 юли 2017 09:07, Златко Желев
32

 

Пасажерите, които излетяха от чешкия град Бърно и вчера претърпяха инцидент на Летище Бургас не разбрали, че нещо не е наред със самолета.

"Самолетът не намали скоростта, когато се приземяваше. Хидравличните амортисьори не работеха, така че той все още се движеше със същата скорост. Пилотът се опита да намали и затова самолетът изведнъж зави и той тръгна извън пистата", казва пасажерът Зденек Купса за сайта iDnes.cz.

Още по темата

В момента, в който колесниците на авариралия Airbis 320 са опрели до мократа от дъжда писта за кацане скоростта на самолета е била 262 км/ч.

Пилотът е успял да намали още и в момента на излизане от пистата самолетът се е движил вече със 120 км/ч, показва възстановката на полет QS1482 от Бърно до Бургас в сайта flightradar.com.

По неофициална информация пилотите са успели да избегнат неописуема трагедия само благодарение на опита и бързата си реакция.

"При нас беше спокойно. Екипът на компанията накараха хората да се успокоят, но като цяло всичко беше наред. Никой не беше паникьосан, няма ранени, някои дори не забелязаха, че сме кацнали. Чакахме около половин час за куфарите си", описва Купса цялата ситуация.

Припомняме ви, че машината на авиокомпания Travel Service е изпълнявала чартърен полет и е кацнала при аварийна ситуация, като е излязла от пистата на бургаското летище  висока скорост.

На борда на самолета е имало 178 пътници, които своевременно са били евакуирани.

До самолета обаче веднага бяха струпани пожарни коли и линейки. Пристигнаха и представители на транспортното министерство, които участват в изясняването на причините за инцидента.


32
Още от
Напиши коментар Коментари
28
11
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Радев е виновен! Ако той пилотираше самолета, нямаше да се стигне до този инцидент.
27
2
 
22
 
! Отговори
гост преди 8 месеца
Какви хидравлични амортисьори та патили ,четеш ли си глупостите сигурно става дума за интерцепторите-въздушните спирачки,така е ,когато сульо и пульо са в тоя бранш.
26
7
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
До ?!?
Личи си, че не разбираш от самолети
25
0
 
30
 
! Отговори
, преди 8 месеца
по-добре нищо да не бяха писали, освен една кратка похвала за пилотите. Текстът е неграмотно написан.
24
2
 
11
 
! Отговори
?!? преди 8 месеца
Без да разбирам от самолети, не би ли трябвало електрическата и хидравличната системи да са двойно, дори тройно подсигурени? Браво на пилотите!
23
0
 
20
 
! Отговори
BlackWater преди 8 месеца
Не знаех, че задкрилките се "вдигат", все си мислех, че се пускат и прибират, но ако визирате въздушните спирачки/спойлерите/ е друго нещо. Принципно те влияят на спирачния ефект, но надали това е проблема при тази дължина на полосата!! Причините може да са други и най-различни, но не и "хидравлични амортисьори" - чак звучи смешно!!! Относно други корифей в авиацията: Еърбъс е съвместно производство на 4-ри държави в ЕС, а именно Германия, Франция, Испания и Англия!
22
5
 
14
 
! Отговори
Иво преди 8 месеца
Като цяло да управляваш самолет е с пъти по малко стресираща работа от това да караш маршрутка или автобус в София. Пилотите в 95% от времето на полета не управляват ръчно самолета, а просто нагласят компютъра какво да прави. Това че част от пътниците са в стрес, не означава, че и пилотите са в стрес.
Докато един шофьор на маршрутка на ден поне 10 пъти за малко не прави катастрофа, пилотът може нито веднъж през живота си да се срешне с подобна ситуация.
21
1
 
35
 
! Отговори
PILOT преди 8 месеца
Толкова неграмотно написана статия рядко съм чел. Дори дете в 4 клас ще има по-добър изказ!!!
20
10
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
"На А-320 не му е нужна писта за кацане. Немска машина." Самолета е Еърбъс френски - това да не е вурст,или голф.Добре че са се разминали пътниците
19
1
 
46
 
! Отговори
/./ преди 8 месеца
Да си пилот на самолет, никак не е лесно, да знаете. Винаги съм се чудел на тези хора, каква психика трябва да имаш, за да успееш да накараш това голямо метално нещо да се движи и още повече да го управляваш. Това което се е случило, неминуемо е било на косъм от инцидент и много загинали хора. Браво на пилотите че не са се поддали на паника а са действали професионално и хладнокръвно. Браво... иначе сега щяхме да четем черни новини.....
18
0
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Браво на пилотите
17
0
 
19
 
! Отговори
Mayday преди 8 месеца
Поне два са проблемите които са довели до излизането на на самолета от пистата.
Предпоставки - мокра писта и неработещи реверси

Проблем с хидравликата повдигаща спойлерите и проблем със спирачките
При работещи реверси и спирачки, няма причина да се влиза в тревата дори споийлерите да са свалени.
16
0
 
46
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Кой си може си може. Тва не е шега това метално туловище да го укротиш.
15
0
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
BRAVO na pilotite. gospod zdrave da im dava. kolko choveshki jivota spasiha. Poklon
14
0
 
26
 
! Отговори
опетков преди 8 месеца
До до дедо Поп Ако повдигат задкрилките, тогава не са амортисьори, а просто хидравлични бутала. Ако наистина е било така ( в което се съмнявам) това е сериозна повреда. Освен това е интересно да се знае дали са реверсирали и двигателите, което е основния спирачен метод.
13
13
 
15
 
! Отговори
юбералес преди 8 месеца
На А-320 не му е нужна писта за кацане. Немска машина.
12
2
 
31
 
! Отговори
до дедо Поп преди 8 месеца
Хидравличните амортисьори повдигат задкрилките на крилата.

Добре, че са успели да избегнат трагедия и всичко се е разминало без жертви и ранени.
11
1
 
23
 
! Отговори
BRAVO преди 8 месеца
Адмирации за Пилотите и критика за Техниците .Летище Бургас трябва да забрани кацането на тази Авиокомпания .
10
5
 
38
 
! Отговори
Един преди 8 месеца
Отиде му книжката, ако в Ушев е бил в храстите!
9
6
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Избийте си от главата, че чартърите са ефтини полети, много са скъпи всъщност. Нискотарифните полети, Уиз еър, Райън еър са съвсем друго нещо.