Август – най-убийствен на пътя! Шофьорите – без концентрация, разсеяни...

Защо летният месец взима най-много жертви на пътя?
5 авг 2017 16:44,
42
Август – най-убийствен на пътя! Шофьорите – без концентрация, разсеяни...
Снимка: архив Bulphoto

Липсата на концентрация е основна причина за многото катастрофи през август. Това заяви пред Дарик рали-пилотът Павел Жеков, създател на първата у нас Академия за безопасно шофиране. Според него, за да се намалят пътните инциденти трябва да се промени обучението на водачите.
 
"Хората по време на отпуск не са концентрирани в това, което правят, а автомобилът е нещото, което убива. Много от шофьорите, които не са карали през зимата, а и през цялата година, използват отпуските си, за да шофират своите автомобили. Автомобилът изисква през цялото време много висока концентрация, защото там нещата се случват много бързо", заяви той.

Още по темата

"Българинът живее много бедно, много притеснен и това също се отразява в пътното движение. Всеки изпитва трудности, шофьорите нямат концентрация в колата и са "вън от колата". Те живеят със своите проблеми, а това е много опасно. Всички хора, които нямат концентрация, реагират между 2 до 4 секунди по-бавно, от тези, които са концентрирани", посочи още пилотът.
 
"Моята молба е, когато са в автомобила да забравят всички проблеми, защото излагат на риск своя живот и живота на още четири човека", апелира той.
 
"На магистралите трябва да сме котки, нито за миг да не губим концентрация. Колкото пъти погледнем напред, толкова пъти назад, настрани, защото сме заобиколени от хора с различен манталитет, с различни скорости, различни автомобили. Трябва да наблюдаваме пътното движение, да имаме информация какво се случва", съветва още Павел Жеков. 
 
Жеков подкрепя мнението, че вниманието трябва да бъде насочено към обучението на шофьорите, а не към санкциите. По думите му 70-80% от катастрофите са причинени от това, че шофьорите не умеят да контролират автомобила си.
 
"Санкциите имат друга роля - да напълнят бюджета и да се изхарчат парите. Оставам с впечатление, че най-евтиното в България е човешкият живот. Той не струва нищо. А никой не прави усилия да промени начина на обучение. В обучението е тайната за безопасно шофиране", категоричен е пилотът.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


42
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
7
 
19
 
! Отговори
Елемаг преди 6 години
Последно,"ДНЕВНИТЕ СВЕТЛИНИ" свършиха ли някаква работа или 900 милиона за Златев всяка година и огризките покрай него за "Осрам" и акумолаторните вносители?
12
5
 
13
 
! Отговори
БАЙ Иван преди 6 години
Колите сами по се е си не убиват...Убива задкормилното устройство!То взима решение дали да кара пияно,дрогирано,без правоспособност,дали да кара с 90 или 190,дали да кара неизправна кола и т.н...Просто много от съвестните,културните и интелигентни хора избяга от БГ и останха другите и почна много да си личи...
11
3
 
22
 
! Отговори
охо преди 6 години
МВР кога ще излови всички *** на мотори в София които карат с по 150км и реват повече от самолети?
10
3
 
14
 
! Отговори
Киро шарнира преди 6 години
Много интересно е ,че тези ниско концентрирани шофьори като карат в Европа много бързо се концентрират и карат като ангелчета!Там номера с полицаят и ся ко ши праимне минава!Тук цари пълно беззаконие ,корупция и липса на държава!
9
10
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Неизправното техническо състояние за мен е номер 1 като корен на проблема. Карат се масово 10+ годишни коли, които не са минали дори нормална ревизия на спирачките. А се карат със стил все едно току-що са излезли от завода...Друг огромен проблем е, че хората не познават възможностите на автомобила, който карат. Вие ходили ли сте на полигон, да пробвате - кога ще ви поднесе колата, как ще поднесе, ще можете ли да я вкарате в пътя, ако поднесете с 40км/ч при рязък ляв? Или колко бързо ще спре?
8
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
ЛИПСАТА НА БЕЗНАКАЗАНОСТ.Никой не се интересува че хората умират-говоря за политиците.
7
7
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Газ, ***, га на бангията, на края те чакт със златен медал и шампнско, 3 бамбини развратни за награда ше ти смучат корнишончето 11 сантиметрово, га на бавареа, байооооо
6
3
 
13
 
! Отговори
Месаря преди 6 години
Шофирането е като секса .Който го може ,го може .Останалите само лашкат .;)))
5
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Отнема предимство, засича някого - това също не е от неумение да контролира автомобила. По принцип много малък дял от катастрофите са наистина заради неумение да се контролира автомобила - може би под 1% от катастрофите. Човекът май използва този термин "неумение да се контролира автомобила", както катаджиите използват несъобразената скорост, т.е. винаги и за всичко.
4
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Няма как при средно на ден над 200 милиона нарушения по пътищата на България, катастрофите да са малко, а неумението да контролира автомобила има много малък дял в тези катастрофи. Изпреварва рисково и става катастрофа - това неумение да се контролира автомобила ли е или е нещо друго. Движи се в превишена скорост и не успява да види нещо си и да реагира навреме - това също не е от неумение да се контролира автомобила и т.н.
3
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Разсеян или несигурен, кое от двете? И двете. За да седнеш зад волана изисква мобилизация на енергия и концентрация на внимание. Както и познаване на автомобила. Каране съвсем нормално, без напрежение. Да, ще се кара час повече но ще се пристигне. При 160-180 и да реагираш, време няма. Безумна скорост е.И наблюдение какво става отзад, даване на път на бързащите, съобразяване.Без агресия към по-слабите шофьори.Изпреварване при първа възможност и далече от тях. Важното е да се стигне, без преумора
2
3
 
13
 
! Отговори
Реалист преди 6 години
Всъщност не е вярно, че причината за 80% от катастрофите било неумението да се контролира автомобила. Това неумение ако го има е следствие на нещо друго. Разбира се важно е шофьорът да може да контролира автомобила си и почти всички български шофьори го правят. Винаги има едни, които искат да се изфукат, защото няма с какво друго да го направят, и правят неща, заради които изпускат контрола над колата си. Основната причина за катастрофите са милионите нарушения, заради липсата на контрол от КАТ.
1
3
 
22
 
! Отговори
admin преди 6 години
Напълно съм съгласен че мнозинството от шофьорите не умеят да контролират автомобила си и това отнема огромна част от вниманието им което неглижира следенето на пътната обстановка и останалите участници в движението. Лошите национални маниери като например не подаване на мигач и предимство също имат негативен ефект. Шофьорите се чувстват несигурни както в себе си така към останалите участници в движението което ги прави допълнително и агресивни.