Създателят на такса "стол": Сезонът е кратък, разходите са големи!

Министърът на туризма: Това е недопустима практика
10 авг 2017 10:57,
373
Създателят на такса "стол": Сезонът е кратък, разходите са големи!
Кадър: "Нова телевизия"

Собственикът на ресторанта, поискал по 20 лв. такса "празен стол" на свои клиенти, обясни, че това е изолиран случай. Идеята била негова и била само за конкретните гости.

"Разберете, сезонът е кратък, разходите са ни големи, събота ни е пиков ден", каза собственикът Тони Матеев.

Междувременно министърът на туризма Николина Ангелкова пък отправи критики към него и обясни, че събирането на пари за празен стол е недопустима практика.

Скандалът избухна вчера, когато потърпевша клиентка публикува във Facebook касовата бележка с начислената такса "резервиран стол" - 80 лв. за четири незаети стола на масата.

Още по темата
Според собственика на заведението това се наложило, защото те резервирали маса за 10 души, но пристигнали 6-има. Жената, публикувала сигнала, не се появи публично, но в поста си в социалната мрежа се оплака от лошо отношение на персонала към нея и приятелите й. Тя твърди и че групата е предупредила, че ще е по-малобройна още при влизането си.

Тони Матеев отрича това. Той отрича и хората му да са се държали грубо и връща обвинението – клиентите се държали лошо и сервитьорът дори отказал да ги обслужва.

Иначе той е категоричен, че такса "празен стол" е  лоша практика.

"Това е мое решение, това е лоша практика, може и да сме взели неправилно решение", каза Матеев пред "Нова телевизия". Собственикът обясни и че заведението му предлага не просто храна, а цялостно изживяване.

"Абсолютно недопустимо е да има такса празен стол", отсече в ефира министърът на туризма Николина Ангелкова и допълни, че човек няма как да предвиди всички обстоятелства, когато резервира маса.

Тя припомни, че още снощи е направена проверка на заведението по разпореждане на премиера. "Като цяло услугите отговарят на двете звезди", каза тя.

"За мен е учудващо и като потребител, и като министър как може да се начислява такса празен стол и да се иска от хората да присъстват на място", каза още Ангелкова.

Според нея всеки трябва да си калкулира рисковете и да има план Б, когато пропадне резервация.

"Искрено искам да вярвам,  че това е единичен случай и се надявам хората които имат такива богати преживявания да сигнализират и медиите и министерството", каза още министърът.

Собственикът на ресторанта пък отвърна, че трудно намира персонал и тази година се е наложило да взима хора от Украйна. Според него причината за това не е само в изолирания случай на неговата такса.

От Комисията за защита на потребителите пък обявиха, че ще наложат санкция на заведението. Председателят й Димитър Маргаритов също обяви такса "стол" за недопустима.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


373
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
267
2
 
5
 
! Отговори
Lan преди 6 години
270, издадена е официална бележка (макар и не фискална, за което НАП е редно да се задвижи), в която това "чудо" е поискано. Това, че хората с право са отказа да я платят е друга тема.
266
0
 
9
 
! Отговори
абсурдистан преди 6 години
Докато цялата държава се занимава с тези 80лв Какво ли се случва в "мътните води" ???имало мъртво вълнение и дънни /бездънни ями и джобове!
265
1
 
33
 
! Отговори
Тони, преди 6 години
остана неизяснен въпросът ако резервираме за 6 човека, а дойдем 8, дали заведението ще ни плати 40 лв. за това, че сме довели допълнително клиенти...
264
6
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До LanРазбирам те, ама нали не са им я искали тая такса в крайна сметка. Къде е проблемът не мога да разбера? Води се спор за едни пари, дето нито някой е взел, нито някой е дал.
263
0
 
3
 
! Отговори
СТАМАТ преди 6 години
В Италия има една обидна такса карпо демек покривка , но е обявена.та ги подминавам тия заведения
262
0
 
6
 
! Отговори
Lan преди 6 години
267,дай да бъдем обективни сега - такса "стол", която ти я начисляват за неизползван стол и сия виждаш накрая в сметката, я няма НИКЪДЕ. Виж капаро за резервация е доста разпространена практика и в България (не само в Англия, която цитираш). И е работа на ресторантът да я въведе ако я смята за изгодна, НЕ на клиента...
261
18
 
6
 
! Отговори
Добре де преди 6 години
Хайде да бъдем по-обективни сега. Това не е крайпътен ресторант, а е един от най-хубавите в Созопол. В Англия като си запазваш такъв ресторант го правиш с кредитната карта и ти се блокира определена сума според броя на хората, за които си запазил. Само че там всичко си мълчи и плаща. А тук що да не се оплюем малко. И още повече, че тези пари не са ги платили. Те самите си го казват. То ясно, че няма новини, ама чак пък толкова. Как от толкова народ, дето е минал от там, никой не е имал проблем?
260
0
 
6
 
! Отговори
Далече съм от преди 6 години
ресторантьорството,но разсъждавайки,би могъл да има право "създателят на тази постановка,АКО:1.Е предупредил по недвусмислен начин клиентите за ПРАВИЛОТО:20 лв. незает стол.2.Би могло"да смекчи и да добави,че може да сложат на масата И други клиенти,АКО НЕ искат да плащат тази такса.3.Всичко трябва ПРЕДВАРИТЕЛНО да е УГОВОРЕНО,да има на ВИДНО място написано правилото.4.КОгато клиентката е предупредила при ВЛИЗАНЕ,че ще липсват 4 души,салонният трябваше да й напомни РЕГЛАМЕНТА: или ПЛащат,или сл
259
1
 
18
 
! Отговори
Роумингар преди 6 години
Още по-кратък ще ти стане сезона, дтееба и бизнесмена "ден-година-храни". Догодина сезонът ще ти се падне в четвъртък, а по-догодина в сряда, ама само до обяд.След това единствените клиенти ще ти бъдат мутрите които събират "по една стотинка за чадър". А ти ще бъдеш единствения плащащ тази стотинка.И сезона пак ще е по-силен от предишния.Вече почват да ви присядат таксите. След още две години хотелите, ресторантите и ресорите ви ще изглеждат като чинията на бузлуджа,а после като седмокрилия.
258
2
 
40
 
! Отговори
Toni преди 6 години
Заради такива като този, сезонът ще бъде все по-кратък в България и все по-дълъг в Гърция и т.н.
257
1
 
39
 
! Отговори
последното ми море преди 6 години
Сядаме с 2 деца да вечеряме,чакаме 20 мин.сервитьорките ни подминават,рест. полупразен.Махам на една девойка и питам,защо не ни взимате поръчката,тя-имате ли резервация,отговарям-не.Не може да сядате тук масата е запазена,питам как като няма табелка,тя се пресяга взима я от съседната маса и я слага на нашата.Питам,от кога ви е резервирана масата-ами след 1 час.Ок,ще вечеряме за 1/2 час и после ще ви я освободим-отг.не не може,а друга-нямаме.И от тогава моите пари отиват за друга икономика.
256
12
 
2
 
! Отговори
ддт преди 6 години
Shark,нямам ни долнопробна,ни горнопробна кръчма.Редовен посетител съм на кръчмите(за съжаление)Но в този случай клиента не е прав.А това че ни е взел по 20 лв не е страшно.Страшно е ,че храната е тази,от която могат да се изкарат най-много пари,най евтини суровини които да изглеждат добре и да не си личат на вкус,че са ментета..Това си е една бавнодейсваща отрова..Но и клиента има вина за това положение,защото избира най евтиното,или почти
255
1
 
10
 
! Отговори
Shark преди 6 години
До 257. Ресторанта не може да налага правила, измислени в последния момент. Трябва всичко да е предварително указано на видно място в менюта и да се обяснява когато се прави резервация по телефона. Защото ако знам за това условие няма да им стъпя в тъпия ресторант. Ако пък ми го сервират в последния момент ще се обадя на НАП. Ами добре, нека го въведат това, да видим кой ще им иде в ресторантите. Май само ти! Хахаха
254
1
 
4
 
! Отговори
Lan преди 6 години
257,тоя па, одобрявал! За да ти комфортно в ресторанта и да ти се събират манджите по масата е длъжен да се погрижи ресторантът, а не да плащаш за нещо, което не ползваш. При това независимо колко пари имаш :), утре може да ти въведат такса "използване на вилица", "дишане на въздух", "климатик"...още ли ще си склонен да те таксуват както сметнат за добре ресторантьорите...:)
253
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До АнонименКато я одобряваш такста, ходи в ресторанти, където има повече столове и плащай за всичките.
252
1
 
7
 
! Отговори
>> преди 6 години
Пенчо Бойкинов ?? нали сте надули цените по 3 и по 4 ?? Ама на нeкaдъpниците всичко им пречи. Ресторанта не ти е милиционерската казарма откъдето са ви излюпили? Аз се чудя на голямото ви "великодушие" само по 20 лева на столче. Абе защо не ги залющихте поне по 50 ??? А може и по два шамара безплатно нали ??!!
251
31
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Аз одобрявам такса "стол" защото: - не обичам да ми е тясно - често влизаме 3ма души, но ядем за 6ма и малките маси просто не събират всичко което ще изядем - проблеми с парите нямам - ресторанта е в правото си да наложи каквито иска правила, както и да откаже обслужване на когото и да е без да дава обяснения
250
0
 
20
 
! Отговори
Гробокопачааа преди 6 години
Ти като къмпингуваш диво,къде ходиш по нужда а?И къде се къпеш да не смърдиш на пор? От няколко години се появиха едни диви къмпингуващи на Липите в Синеморец и засраааа всичко .*** пепел от огнища-мизерия.Дано ви забранят с ъс закон
249
1
 
6
 
! Отговори
Shark преди 6 години
До ддт Внимавай какво си пожелаваш. Това да не ви ходим по кръчмите може да се уреди веднага. Да не ревете после. А какво ще ям ти не бери грижа, ще е по-добро от това в долнопробната кръчма, която вероятно държиш, щом защитаваш този псевдобизнесмен.
248
1
 
9
 
! Отговори
Lan преди 6 години
Пенчо Бойкинов ,*** че как няма да го оправдаваш :), явно и ти толкова ставаш за управител на ресторант. Явно за десети път трябва да напиша на подобните на тебе, че който определя правилата на резервацията (и това е ресторантът), той си носи последствията от това. Ако приемаш резервация "на доверие"...ами може и никой (или по-малко) да не дойде ти си носиш негатива. Ако ти дойдат повече хора от резервираното - ти печелиш от позитива. Това е - клиентите не са ти виновни, че ти си некадърен.