Скорост на булевард с велоалеи – до 30 км/час, за да няма санкции

Колоездачите отнасят фиш, ако нямат звънец, жилетка или карат в насрещното
Обновена: 17 авг 2017 07:31 | 17 авг 2017 07:10, Камелия Цветанова
72
Скорост на булевард с велоалеи – до 30 км/час, за да няма санкции
Снимка: Булфото, архив

Скоростта на булевардите, на които има велоалеи, да бъде ограничена на 30 км/час. Такива препоръки са изпратили от Генералния секретариат на Съвета на ЕС до всички вътрешни министри на страните от съюза, включително и до ръководството на родното МВР. Това е станало след заседание на работна група "Сухопътен транспорт", която е обсъждала подобряването на пътната безопасност, съобщи "Монитор".

Още по темата

Една от точките е изграждането на специална инфраструктура в големите градове, която включва построяването на нови велоалеи. Там, където те минават по-големи булеварди пък, скоростта на колите трябва да е ограничена до 30 км/час.

Това се отнася и за едни от основните пътни артерии в София – бул. "Тодор Александров" и бул. "Сливница".

Ново трасе пък се планира по бул. "Цар Борис III", както и връзка на "Люлин" с центъра през едноименния тунел.

До края на 2019 г. софиянци ще имат между 150-200 километра велоалеи, съобщи наскоро зам.-кметът по транспорта на София Евгени Крусев. До момента има изградени над 50 км пространство за колоездачите.

Общината има идея да бъдат свързани всички велоалеи в една мрежа. Крусев обяви, че имат за цел предвижването с колело да стане предпочитан транспорт в столицата.

"Освен централните отсечки мислим и как да свържем централните части и крайните отсечки на града в обща велосипедна инфраструктура", обясни зам.-кметът.

Друга препоръка, която са отправили от Съвета на ЕС, е по-засиленият контрол над велосипедистите от страна на Пътна полиция.

По правилник велосипедистите трябва карат по велоалеите и вдясно на пътните платна. Тротоарите не са място за колела, но и велоалеите не са място за пешеходци. Заради подобни нарушения поне по 200 колоездачи годишно отнасят глоби.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


72
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
40
14
 
3
 
! Отговори
Реалист преди 6 години
Реалността е, че велосипедите в София трябва да ги забранят. Възможностите в София са две: забрана на велосипедите или както беше досега - велосипедистите на улицата. Щом не искат да карта по улиците, значи остава забрана. Най-лошото, което може да се направи е да се изземват пространства за велоалеи от пешеходците и от улиците.
39
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До 2 години ще забранят по стари от 15г автомобили, и ще въведът истински тех преглед на който дизели без прахов уловител на които 70% от колите няма да минат, като добавим и синята и зелената зона които ще затворят целият център и част от крайните квартали. ТАКА че освен ако не ви се купува хибрид или електричка, или поне нова кола, минавате на ВЕЛОСИПЕД
38
4
 
13
 
! Отговори
Kotarashki преди 6 години
До НовМишок, опасностите ги създават автомобилите, те са причинител на щетите при ПТП, а това че повечето нерваци не могат да изчакат един завой за да заобиколят велосипеда и избутват каращия от пътя няма аналог по простотия.
37
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Аз съм за 30 км/ч да бъде максималната скорост навсякъде в населените места. така няма да си трошим колите по дупките и ще намалеят тежките ПТП.
36
4
 
12
 
! Отговори
Димитров преди 6 години
Значи БЕЛИТЕ хора в Лондон, Амстердам, Копенхаген и т.н могат, наш бай Ганйо дето на околовръстното с ограничение 80 кара със 120 а на Сливница при ограничение 50 кара със 80 ще му пречи. И без това до 3 години 2/3 от София ще са синя зона а старите автомобили ще им вдигнат данаците тройно, искат не искат ще се ориентират и те към велосипеди и метро
35
19
 
4
 
! Отговори
Нов преди 6 години
Стига вече с тези колелета. Да ходят да си карат в парковете. А за извънградските пътища напълно да се забранят. По-голяма опасност създават и от каруците
34
2
 
10
 
! Отговори
goriko преди 6 години
В Стара Загора направиха тротоарите велоалеи.Кошмар е за пешеходците от какво да се пазят по напред.
33
7
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
тъпотия. хората затова не използват коли, за да избегнат задръстванията и да стигнат по-бързо на работа. сложете им 30 км, и те ще се качат пак на колите.
32
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Няма как по Сливница с 30. Това е широк булевард, не свръх натоварен... При ограничение 50 се кара със 70-80 като няма траифк. Ако въпросното предложение влезе в сила трябва да разкарат велоалеята от там.
31
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
а за каруците на римляните няма ли нещо да решат? Под блока е коневръз, кметовете всяка година ги "забраняват", ама те си карат, даже и малолетни...
30
6
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
поредната умна идея на евротъпанарите -по булевард с 30 км/ч! представете си - задръстванията растат експоненциално! Еееехх простотиьоооо!
29
1
 
7
 
! Отговори
ЕСофобников преди 6 години
Младо момче, г-н Кру, зная, че учителките обичат да повтарят, за да могат учениците да разберат "материала".Г-жа Фендупкова, като видна *** до фил ка явно ще намали скоростта на акта, пък ти си му мисли.Предлагам и ние да намалим скоростта на плащане на данъците до 30 месеца след срока.
28
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ес идиотщините край нямат... то не бяха щастливи кокошки, прави краставици...Само режат народа! А че бомбят европееца постоянно и хората нямат защита? Никви мерки! Ама де референдум деее...
27
11
 
6
 
! Отговори
Велоергометър преди 6 години
Карам си по тротоара и нищо не може да ме свали на улицата. Особено на така наречената велоалея по Тодор Александров. Ще сляза на улицата, когато се подобри културата на шофьорите. Т.е. никога. Колкото искат да ме глобяват, на мен живота ми е по-важен. Аз пешеходец с колело не мога да убия, за разлика от каращите с 80-100 градско.
26
9
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Тези черти с боя, които наричате велоалеи и стимулирането на велосипедния транспорт, с цел да се усвояват пари накараха всички психопати не каращи коли да се качат на велосипеди и да карат през тротоари, хора, деца, в паркове, градинки.България не е европа, не само че една черта на улицата не е велоалея, но българина не може да спазва правила. Така стана абсолютно невъзможен живота на пешеходците.Те карат с бясна скорост директно върху хората
25
4
 
2
 
! Отговори
Мужик преди 6 години
Я софета прости да ви видя колко си познавате селото-тази снимка над статията с велоалеята къде е снимана в София?
24
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Който си спазва правилата си ги спазва - и като пешеходец, и като велосипедист, и като шофьор.Който е некадърен или тарикат - ако ще на совалка да се качи - пак космосът ще му е крив.Така че , няма смисъл да спорим "шофьорите такива, колоездачите онакива, пешеходците не знам какви.."
23
1
 
15
 
! Отговори
... преди 6 години
Истинатае, че и при едните и при другите има такива, кото не спазват правилника. Инфраструктурата не позволява на някои места да се правят велоалеи и те отнемат или от пътя, или от тротоара. А най- голямата глупост е в сСтара Загора, където направиха велоалеята на пешеходната зона, а в цивилизованите държави трябва колелото да се бута,а не да се кара по пешеходни зони. Ама едни пари трябва да се усвояват...
22
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
"На бул."България" кара в средата на платното и направил колона след себе си. Трябвало да го приемаме за автомобил??!!"В чужбина е така. Има други закони, според които велоспедиста в града се приема като пълноправен участник в движението. Само че в България законите са такива, че създават предпоставки за ПТП с велосипеди.
21
1
 
2
 
! Отговори
Колоездач преди 6 години
До 65Ами завърших успешно Витоша 100...Имам близо 2 хиляди километра навъртяни (мога да го докажа - имам велокомпютър на кормилото). Досега съм нямал някакви сериозни инциденти, а звънче нямам. Единствените проблемни ситуации, които съм имал са били със обичайните заподозрени - таксита и маршрутки. Така че явно наистина си космонавт.