Магистралата София - Калотина ще ни струва 259 млн. лв.

Сърбия е почти готова с участъка от Ниш до нашата граница
14 сеп 2017 08:45, Петя Славова
39
Магистралата София - Калотина ще ни струва 259 млн. лв.
Снимка: "Монитор"

Две обществени поръчки за строителството на магистралата София – Калотина на обща стойност 258,7 млн. лева обяви Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). Едната процедура е за модернизацията на участъка след ГКПП Калотина до пътния възел при Драгоман.

Общата му дължина е 14,5 км. Индикативната стойност на проекта възлиза на 141,667 млн. лева без ДДС, като част от Механизма за свързана Европа, съобщиха от пътната агенция

Предвидено е разширяване на съществуващия път, а в отделни участъци ще бъдат подобрени геометричните му елементи за постигане на проектна скорост от 100 км/ч, пише "Монитор".

Отсечката ще бъде с по две ленти за движение в посока и лента за аварийно спиране. Предвижда се и изграждане на вход-изход от първокласния път към интермодален терминал Драгоман. Ще бъдат изградени и 10 големи съоръжения, две от които са при пътните възли Калотина и Драгоман.

Срокът за изпълнение на поръчката е 852 календарни дни. Кандидатите могат да подават офертите си до 13 ноември т. г.

Вторият търг, обявен от пътната агенция, е за изготвянето на технически проект и строителство за отсечката между Драгоман и Сливница.

Участъкът от пътя е с дължина почти 17 км. Индикативната му стойност е 117 млн. лв. без ДДС. Финансирането е от републиканския бюджет.

Там също ще бъде направено разширение на съществуващия път до габарит 27 м, с което двулентовият първокласен път ще стане четирилентов. В отделни участъци ще се подобрят геометричните му елементи с цел достигане на проектна скорост от 110 км/ч.

Срокът за изпълнение на поръчката е 910 календарни дни. Кандидатите могат да подават офертите си до 16 ноември т. г.

Пътната агенция посочва, че пътят от София до Калотина е част от основната трансевропейска транспортна мрежа по направлението Лондон - Будапеща - Белград - София - Пловдив - Истанбул – Калкута.

Това е и най-краткият път, свързващ Западна Европа с Близкия и Средния изток. Участъкът ГКПП "Калотина" – София осигурява връзка към трансевропейски коридор „Ориент/Източно Средиземноморски”.

До края на 2017 година се очаква Сърбия да е готова с магистралата от Ниш до Калотина, както и с магистралния участък към границата с Хърватия.

Междувременно стана ясно, че днес министърът на регионалното развитие Николай Нанков ще направи проверка на изграждането на 24-километровия участък от Кресна до Сандански на автомагистрала "Струма".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


39
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
3
 
12
 
! Отговори
Паваж преди 6 години
Магистрала с проектна скорост 100 км/ч? Това само у нас го има. Отлична хранилка ще се получи, трябва след всеки завой и по един храст да засадят
14
2
 
14
 
! Отговори
Реалист преди 6 години
Първо магистралата Белград - Загреб от много години е построена. Второ след като Сърбия тръгна да строи магистралата си, НИЕ сливи ли имахме в устата че не се сетихме да започнем поне проектирането. Сетих се какво сме имали в устата суджук е било. Ако всичко ставаше само с ядене на суджук сегашните управници цена нямаха да имат.
13
11
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ние много-много интерес от магистрала със Сърбия нямаме, трафика трябва да минава през колкото се може повече БГ територия. Вижте румънците колко време се бавеха със втория мост на Дунав ...
12
3
 
7
 
! Отговори
Отговор преди 6 години
До Чоко 5 Чоко много си нетърпелив.Всеки ден ли пътуваш до Сърбия? По спокойно го давай бе човек.
11
5
 
6
 
! Отговори
Питам преди 6 години
Брей , не свършиха ли тези 16 милиарда ?
10
5
 
10
 
! Отговори
asd преди 6 години
Какви магистрали ви гонят ,ва!Тез некадърници за 10 години ,ремонтират здравото ,не пипат наложителното,нали ги гледам с години ,че не вършат почти нищо.С туй крадене ще им трябват трилиони ,за да построят 50 км магистрала.
9
12
 
5
 
! Отговори
77 преди 6 години
България нарочно забави изграждането на тази магистрала, за да има по-голям трафик към Дунав мост 2, за да се изкупи и имаше полза от това.
8
3
 
10
 
! Отговори
Пешко преди 6 години
смех
7
7
 
40
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Боже, боже сърбите прекараха магистрала през техните дефилета и планини за нула време, ние не можем на равно поле една магистрала в срок да направим.
6
5
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Сърбите пак ни изпревариха - позор!
5
5
 
30
 
! Отговори
Чоко преди 6 години
Това звучи нелепо. За участък от 20 км. пусковия срок е повече от две години. Всичката ни работа такава. Недовършена. Правиха Околовръстното и то свършва при Резиденцията в двулентов път. От там нататък 5 км. се изминават за 1 час. Направиха магистралата от София до Турция но отсечката до Сърбия ще ни отнеме още пет години. Сбъркана Държава.
4
1
 
25
 
! Отговори
Хайде де преди 6 години
Дано пак тази магистрала да не остане само на теория. Колко катастрофи стават в този участък... А и трафика се влачи, включително и хилядите автобуси. Дано бат Бойко да посочи кой да е изпълнителя предварително, за да не се съдят пак с години /и без това само негови хора отговарят на критериите за участие/.
3
5
 
40
 
! Отговори
Grom преди 6 години
Е ква е тая магистрала за 100 км/ч? Участъкът в България е по-лек от сръбския, а ще стане готов 2 години след техния и ще е за скорост като за първокласен път...
2
3
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Една година търг, една дела срещу спечелилия, една защото ще дойде време за избори3 години строежЕдна година забавяне и ремонти Като прибавим 2017 = 2024година , точно година преди сърбите да са си избили парите за строежа на магистралата до същата точка.
1
7
 
38
 
! Отговори
ми преди 6 години
Преди 5 години Бибитко обеща, че до 2015 ще има магистрала до Калотина, а той е човек който си изпълнява обещанията *** ся нещо е забравИл.