Магистралата София - Калотина ще ни струва 259 млн. лв.

Сърбия е почти готова с участъка от Ниш до нашата граница
14 сеп 2017 08:45, Петя Славова
39
Магистралата София - Калотина ще ни струва 259 млн. лв.
Снимка: "Монитор"

Две обществени поръчки за строителството на магистралата София – Калотина на обща стойност 258,7 млн. лева обяви Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). Едната процедура е за модернизацията на участъка след ГКПП Калотина до пътния възел при Драгоман.

Общата му дължина е 14,5 км. Индикативната стойност на проекта възлиза на 141,667 млн. лева без ДДС, като част от Механизма за свързана Европа, съобщиха от пътната агенция

Предвидено е разширяване на съществуващия път, а в отделни участъци ще бъдат подобрени геометричните му елементи за постигане на проектна скорост от 100 км/ч, пише "Монитор".

Отсечката ще бъде с по две ленти за движение в посока и лента за аварийно спиране. Предвижда се и изграждане на вход-изход от първокласния път към интермодален терминал Драгоман. Ще бъдат изградени и 10 големи съоръжения, две от които са при пътните възли Калотина и Драгоман.

Срокът за изпълнение на поръчката е 852 календарни дни. Кандидатите могат да подават офертите си до 13 ноември т. г.

Вторият търг, обявен от пътната агенция, е за изготвянето на технически проект и строителство за отсечката между Драгоман и Сливница.

Участъкът от пътя е с дължина почти 17 км. Индикативната му стойност е 117 млн. лв. без ДДС. Финансирането е от републиканския бюджет.

Там също ще бъде направено разширение на съществуващия път до габарит 27 м, с което двулентовият първокласен път ще стане четирилентов. В отделни участъци ще се подобрят геометричните му елементи с цел достигане на проектна скорост от 110 км/ч.

Срокът за изпълнение на поръчката е 910 календарни дни. Кандидатите могат да подават офертите си до 16 ноември т. г.

Пътната агенция посочва, че пътят от София до Калотина е част от основната трансевропейска транспортна мрежа по направлението Лондон - Будапеща - Белград - София - Пловдив - Истанбул – Калкута.

Това е и най-краткият път, свързващ Западна Европа с Близкия и Средния изток. Участъкът ГКПП "Калотина" – София осигурява връзка към трансевропейски коридор „Ориент/Източно Средиземноморски”.

До края на 2017 година се очаква Сърбия да е готова с магистралата от Ниш до Калотина, както и с магистралния участък към границата с Хърватия.

Междувременно стана ясно, че днес министърът на регионалното развитие Николай Нанков ще направи проверка на изграждането на 24-километровия участък от Кресна до Сандански на автомагистрала "Струма".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


39
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
35
2
 
4
 
! Отговори
Хемус? преди 6 години
Защо не финансират очастък АМ Хемус? Цяла севетна българия ще я ползва.По-важна е от магистрала за Сърбия!ГЕРБ иска гласовете от Княжество България, но нищо не прави за хората.
34
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Срещу 8.3 милиона лева/км получаваме разширение на сегашния път?! Не се наядоха!!!
33
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Щели малко да поразширят сегашният тесен път - ами отдавна трябваше да го направят, а още по-добре ще е ако направят магистрала там, а не да оставят обикновен път, както сега ще правят. Даже скоростен път няма да е това. какво са се разпищяли ГЕРБ, сякаш магистрала до Луната ще строят, а то едно голямо нищо струващо над 1 милион на километър, от който ГЕРБ ще откраднат почти всичко.
32
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
РЕПУБЛИКА МИЗИЯ СЪС СТОЛИЦА ВЕЛИКО ТЪРНОВО НЕ ЗВУЧИ ЛОШО. ЩЕ СЕ ОТКАЧИМ ОТ ПРОКЛЕТАТА СОФИЯ.
31
2
 
6
 
! Отговори
Няма магистрала преди 6 години
Това не е магистрала!!!Защо продължавате да коментирате сякаш ще се строи магистрала?
30
2
 
2
 
! Отговори
бг смешки 2 преди 6 години
До КОНСТАНТИНОВ простият народ не разбира изобщо как го крадат и равотят !!!!
29
1
 
1
 
! Отговори
бг смешки преди 6 години
PARITE идват ОТ БЮДЖЕТА ! така че има парса за крадене ! до 2020- 2021ва обаче и тая далавера ше свърши ......
28
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Докато не се оправи "Митница Калотина", която сега прилича на "свински черва" /виж сателитните снимки в Google Maps/ магистралата ще си остане половин магистрала и опашките за 5`те евро /бакшиш/ ще си останат, и хората ще псуват.
27
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Тесните Сиромашки Магистрали на Бойко Борисов
26
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Честито на Пеевски, той ще спечели, нали построи Северната Скоростна Тангента, както строи продължението на ХемусЧестито на ГБС, те ще спечелят пътят през Кресненското дефиле. Честито на Трейс, строящите със съмнително качество обекти из София и БургасЧестито на Олигархията!
25
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Магистралата по думи на министъра е от ПО-ОПАСНИЯ тип, където платната НЕ са раздалечени едно от друго. Освен това е по-тясна. Проектирана е така, че да не може да се развива максималната скорост за магистрала, защото сме бедна страна и трябва да се правят икономии от някои неща; от други - не. Проектната скорост и е 100 км/ч за 15 км от нея и 110 км/ч за останалата част.
24
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Сърбите получават много сериозно европейско финансиране. Не е вярно написаното под мен
23
0
 
4
 
! Отговори
аз преди 6 години
До КалинПри това - само малко ще разширят съществуващия път! Няма да строят изцяло нова магистрала!
22
1
 
4
 
! Отговори
аз преди 6 години
До ЛошоКой ти каза, че е без европари?! Сърбия строи тази магистрала с европари - по предприсъединителните програми! Но и аз се чудя защо ние изоставаме със строежа на нашата част?! Далеч по-кратък и лесен участък?!
21
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
За Варна - София и дума да не става !Пък за Варна - Бургас,ептен. Изобщо нещо за развитие на северна България ? Или може би трябва да искаме референдум за отделяне? Иначе - само София и южна България.
20
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
А ще ремонтират ли граничният пункт, защото е ужасно, старо с висящи кабели, мизерия. Липсват елементарни условия, често и буквите не светят дори и веднъж се беше получило реплика, вместо Република. Недопустимо.
19
2
 
7
 
! Отговори
Реалист преди 6 години
Няма да има магистрала.Неясно защо някои журналисти наричат магистрала един обикновен път?!100-110 км/час е под безопасната скорост за много от пътищата в България, но това не са магистрали и обикновено там по "съвет" на КАТ са сложили ограничения на скоростта от 40 или 50 км/час. Предполагам, че и до Калотина ще бъде пълно с такива ограничения, както навсякъде в България.
18
7
 
14
 
! Отговори
Лошо преди 6 години
Сърбия, без европейски пари има повече и многократно по хубави магистрали от нашите. Крадеца бойко борисов мажеше да направи два до три пъти повече с тези пари, ако не беше крадец!
17
6
 
15
 
! Отговори
Калин преди 6 години
Значи, прости калкулации:1. Етап първи - 2.5 години, 17000 метра, 117 мил цена = 18.62 метра за ден, 6882.35 на метър2. Етап две - 2.33 години, 14500 метра, 142 мил цена = 17.02 метра за ден, 9793.10 за метърАко извикам групичката на синът ми от детската градина, сигурно ще направят поне по 2-3 метра повече на ден, само с кофичките и лопатките с които си играят в пясъчника...Абе тия животни срам нямат ли??Трай българино....
16
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Това е пътят Е80, който минава от всякъде другаде, но не и през Лондон и Будапеща както е написано по-горе.Пътят Е80 минава през Португалия, Испания, Франция, Италия, Хърватия, Сърбия и България. Кратка справка в Укипиедия и в сайта на сръбската "Коридори Србиjе" ни дава нужната достоверна информация.