Намаления и промоции? Внимание, може да ни заблуждават!

Предупреждава Комисията за защита на потребителите
17 сеп 2017 10:32, Елка Василева
34
Намаления и промоции? Внимание, може да ни заблуждават!
Снимка: КЗП

Кампаниите за намаления и промоции са характерни в периодите, когато се сменят сезоните и магазините трябва да освободят място за новите колекции. Но те са често използван от търговците прийом за привличане на клиенти при предлагането на най-широка гама продукти целогодишно.

Такива акции често предоставят възможност за изгодни покупки с отстъпка от редовните цени на стоките. Понякога обаче търговците си служат с различни трикове и некоректно внушават, че предоставят възможност за пазаруване по-евтино от тях в сравнение с други периоди.

За това предупреждава Комисията за защита на потребителите (КЗП) и дава примери за най-честите установявани и забранявани от нея заблуди при провеждането на подобни кампании.

Сред прилаганите от търговците хитрости при сезонни намаления на облекла е поставянето на големи надписи на витрините на магазините с внушителни проценти отстъпки, които обаче се оказва, че важат за много ограничен асортимент от предлаганите групи артикули или за единични бройки.

В други случаи не е достатъчно ясно при какви условия потребителят може да се възползва от анонсираното намаление или пък отстъпките не се прилагат така, както са обявени. В последните години десетки подобни практики са прекратени след намесата на контролния орган. 

Има и други капани при провеждането на промоции и намаления, които Комисията установява и забранява целогодишно и които могат да се срещнат и по време на сезонните акции. Например разпространяването на рекламни брошури, в които не са посочени коректно обхванатите от кампанията стоки или пък се дава подвеждаща информация за съществени характеристики на предлаганите намалени артикули.

Поставянето на послания като „супер цена”, акция”, „промо” и пр. върху етикетите в магазините е още един популярен подход, с който търговците внушават на клиентите, че им предлагат по-изгодни покупки. Само по себе си това не нарушава правата на потребителите в случай, че артикулите се таксуват на обявените цени. Невинаги обаче е така, има случаи на продавани стоки по-скъпо от обявената „супер цена”.

Експертите са категорични, че цената, особено когато се обявява като промоционална, е съществен фактор при вземането на решение за покупка, а заблуждаващите практики безспорно нарушават икономическите интереси на потребителите.  
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


34
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
2
 
18
 
! Отговори
Блинки преди 6 години
Купувам само, което наистина ми трябва,не робувам на суетността си и не плащам "данък Чуждо мнение",търся евтиното, но не и скапното.Това ме прави имунизиран от подобни "бакалски номера".Не е трудно, опитайте.
12
1
 
6
 
! Отговори
SS преди 6 години
до 9Продавал ли си нещо на евреи ?Познай, коя от двете страни най-често остава излъгана.
11
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимен 9Ако намa промоция българина подминава магазина без да купи нещо.
10
1
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Онзи ден бях в outleta в младост. Стара колекция Nike блуза с къс ръкав струваше 100 лв. Не знам тия хора как ги мислят тия неща...
9
1
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
всичко е лъжа и измама, търговията по дефиниция е измама, при която едната страна няма нищо против да е излъганата.как да продам сирене за 7 лв килото, ако се търси предимно за 5-6. елементарно - за месец вдигам тихичко цената до 10 лв (естесв.никой не купува). в началото началото на другият месец ...бам - "червена" "промоция" - сирене "куртово кунаре" "-30%" ... само за 7 лв.... изкупува се за 3 дни цялата партида, щото народа си вика - "еййй, изгодно", а до вчера не го щеше на същата цена
8
6
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
В България няма измами ,няма кражби,няма убийства или отвличания. Имаме най доброто правителство избирано тип пъти под ред .Министъра е чудо -бил е полицай ,бил е огнеборец ,знае бойни изкуства , тенис , футбол,ТРИ ПАПИ на католическата църква са го приемали . НЯМ,А ДА ЛЪЖЕТЕ ТАКА ХОРАТА НИЕЖИВЕЕМ В РАЯ СЕГА РАЯ ШЕ ДОЙДЕ ПО ДОБРЕ ЩЕ СТАНВЕ С ВЕЛИКАТА ВАЛУТА ЕВРО СЛАВА ЕВРОПА ,СЛАВА МАКРОН СЛАВА МЕРКЕЛ ЕС- СЪОЗ НЕРУШИМЪЙ
7
3
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
от КЗП да кажат кои са двете марки сладолед ,поръсени с фипронил,а не да си тровим децата ! или сладоледажиите са им платили доволно,за да си мълчат.
6
6
 
35
 
! Отговори
избирател преди 6 години
Те промоциите по нашите магазини,са като на другаря Борисов увеличението на доходите......
5
1
 
29
 
! Отговори
Бау преди 6 години
Аз лично винаги следвам правилото: "Независимо от промоцията/цената, провери какви са цените на същия продукт на другите места". Ако наистина е по-евтино ще го взема от "промоцията". Номерата им са безкрайни и не бива да се действа първосигнално.
4
4
 
22
 
! Отговори
лев или евро преди 6 години
Когато приемем еврото за разплащателна единица,очаквайте 100 % адреналин.
3
1
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
И без Комисията за "защита" на потребителите,българина отдавна разбра че намаленията и промоцийте у нас са шменти капели.
2
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Невските вериги редовно правят фалшиви промоции.Слагат голяма надценка на измислени стоки и понеже няма търсене след време ги слагат на промоция.Стока, която се продава само в един магазин не е добре да се купува, защото неможе да сравните цената с другите магазини в България.
1
0
 
29
 
! Отговори
Девил преди 6 години
Наште търговци да лъжат и мамят?! Глопости! Невъзможно!!!