Чакането свърши: Пуснаха ремонтираната "Витиня"

Празниците без тапи по "Хемус", от понеделник затварят другата тръба
20 сеп 2017 13:07, Красимир Ангелов
21

Снимка: МРРБ

Шофьорите, които пътуват през магистрала "Хемус", вече преминават през ремонтираната тръба за Варна на тунел "Витиня". Лично министър Николай Нанков инспектира направения ремонт на съоръжението непосредствено преди пускането на трафика по него.

Още по темата

"Проверката на тунел "Витиня" на "Хемус" показа изключително качество на строителството", отчете министърът, цитиран от Министерството на регионалното развитие и благоустройството.

С възстановяването на движението в тръбата за Варна и на мостовото съоръжение непосредствено след тунела, пътуващите в трите почивни дни около Деня на Независимостта на България ще преминават без ограничения в двете тръби на "Витиня".

От понеделник - 25 септември, веднага след края на трите почивни дни, ще бъде затворена за ремонт тръбата за София и съоръжението преди тунела. Движението на леките коли и на превозните средства до 10 т ще бъде прехвърлено двупосочно в обновената тръба за Варна.

Тежкотоварните МПС над 10 т ще продължат да преминават по задължителния обходен маршрут по път I-1 София - Ботевград. Целта е ремонтните дейности на "Витиня" да завършат до края на месец ноември и през зимата по АМ "Хемус" да се пътува без ограничения от строителни дейности.

Обновената тунелна тръба на "Витиня" е изключително модерна за България и оттук нататък, спрямо възможностите на бюджета, и останалите съоръжения в страната ще бъдат приведени в същия вид - с пожароизвестяване, вентилационна система, видеонаблюдение, обясни министър Нанков.

В най-дългия, 1195-метров тунел в България, вече 15 вентилатора са свързани към автоматична система с вентилационно включване. Съоръжението разполага и с уникална система за пожарна безопасност и пожароизвестяване, които бяха демонстрирани чрез симулация по време на инспекцията. Монтирани са и 374 лед осветителни тела.

Ремонтът се просрочи във времето, но искахме да съчетаем пускането на движението, заедно с това по мостовото съоръжение, което имаше сериозни проблеми от конструктивна гледна точка, обясни регионалният министър и допълни, че целта е била осигуряването на сигурност и безопасност при експлоатация.

Според експертите състоянието на тръбата към София на тунел "Витиня", която е ремонтирана в периода 2005-2006 г., е много по-добро. Всички системи на известяване, звукови сигнализации, ново осветление ще бъдат монтирани в рамките на предвидения срок, за да може през есенно-зимния сезон да няма ремонти по АМ "Хемус", посочи инж. Дончо Атанасов от АПИ.

Тунел "Витиня" е най-дългият у нас - 1195 м. В експлоатация е от 1984 г. Възстановителните дейности в тръбата за Варна стартираха на 27 юни м. г. като движението се извършваше двупосочно в тръбата за София.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


21
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
20
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Този ремонт струва не повече от 150 000 лв а за него са взети 3 4 милиона кой взе остатъка кажете . Ей *** народ на вашия гръб някой с един подпис е прибрал 3 милиона невиждате ли вие как тези бастуни ви се подиграват вече бъдете здрави поне че...........
19
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Колко милиона е този ремонт на тунела ,като ечемишка ли 390 000 лв за 109 лампи които струват 7-8 хиляди лева и кабела 10 хиляди станаха 20 айде да бъркам някъде кажи 50 000 лв кой прибра остатъка до 390 000 лв на гърба на хората , та този сигурно някой милиони е усвоил като един вентилатор струва 5 хиляди лева малко по модерни лампи от ечемишка не са повече от 100 лв китайска лед лампа ,100 торби гасена вар са 250 лв колко милиона прибрахте като този ремонт не струва повече от 200 000 хиляди .
18
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Интересно ми е да кажат какво точно е извършено за една година и два месеца. Какво СМР толкова тежко е извършено - пребоядисване, нова пътна настилка и подмяна на осветление- 30 работни дни.
17
5
 
3
 
! Отговори
Рая преди 6 години
Винаги когато сме били близо до ЕвропаБГ е изглеждала добре,най красивите сгради ,с красива архитектура са били преди 1944г.,през соца се изградиха сивите панелки като клетки за да ни набутат като кокошки от някоя птицеферма,лъжа ли е?Не е.Може да е бавно но се работи и ако на Слави му е скучно и му се прави шоу на гърба на народа този сериал вече се изигра от Костов,той вдигаше народа и му гледаше сеира докато си пълнеше сметката на наш гръб,благодаря на Слави за поредния сериал само че героит
16
4
 
6
 
! Отговори
Димов преди 6 години
А,че тя аварийната лента вече затворена....! Благодарим ти, партийо любима....
15
10
 
6
 
! Отговори
Рая преди 6 години
Трябва да сме признателни и да благодарим на ГЕРБ колкото и неблагодарни и мрънкащи сме по манталитет,на бялото да се казва черно е грехота,благодаря ти Б.Б благодаря ти ГЕРБ,извинете ни за псувните и мрънкането,всичко е прекрасно,няма и няма и да има партия която да е направила и да прави всичкото това,България се съживява бавно ,няма и как да стане по бързо Слави иска да спре процесите и отново държавата да е в застой но това ще е пагубно и равносилно на затриване на държавата.Не искаме експер
14
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
А защо Орешарски не прокопа нов за същите пари?
13
8
 
4
 
! Отговори
Червен каскет преди 6 години
Браво на Бойко Борисов, построи го въпреки, че Радев умишлено забави поръчката за ремонта!
12
5
 
3
 
! Отговори
риторично преди 6 години
До АнонименАми, прокопай! Направи го!
11
0
 
2
 
! Отговори
Olb преди 6 години
Chestito!
10
5
 
10
 
! Отговори
аа1830 преди 6 години
Министъра- гоуемия инспектор не му ли направи впечатление, че тунела е разчертан еднопосочно, въпреки че след няколкодни отново ще поеме двупосочен трафик и то поне за година, докато трае ремонта на другия тунел. Или тази маркировка еот тези дето след три дни се изтриват сами...Иначе благодарностина строителните (тези с работните дрехи, а не костюмарите) кактои безаварийно на всички шофьори пътуващи оттам!
9
4
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Кой носи отговорност за починалата жена в тунела, май никой
8
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ремонтът на другата тръба ще бъде завършен през ноември, но 2018 или 2019 г.
7
4
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
голяма новина за 1 тунел, пътувайте до Сицилия с кола през Гърция да видите има над 200 тунела, едва ли всеки ремонт там го пише в новините.....
6
3
 
7
 
! Отговори
Стоян преди 6 години
Не разбрах. Монтирания преди 10г. ще го ремонтират пак ли?
5
2
 
18
 
! Отговори
Blake преди 6 години
Чакането свърши - отваряме тунела, ама от понеделник затваряме другия?!?Тъпите *** кога ще се научат да пишат статии? Същата работа беше и с ремонта на Шипченски - "Пускат ремонтираната отсечка, край на тапите" и хоп малко по-надолу "затварят другото платно"....
4
6
 
15
 
! Отговори
Men преди 6 години
Кога ще започне ремонтът на ремонтираното със изключително качество? Аз залагам 6м.
3
20
 
5
 
! Отговори
sdgr преди 6 години
Нека всички кратуни да благодарят сега на *** ***-щото Бойко нищо не върши! Само реже лентички тоя..
2
3
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Много е хубав! Европейска работа!
1
17
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
За същото време и цена можеха да прокопаят още един такъв тунел