Българският потребител познава своите права. Дали?

Константин Райков от КЗП в ефира на Bloomberg TV Bulgaria
21 сеп 2017 17:00, Екип на Bloomberg
2
Българският потребител познава своите права. Дали?
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Сезонните намаления се правят от търговците, когато искат да се освободят от стоката от стария сезон и да реализират възможно по-голяма печалба. Но тези две неща си противоречат. Това каза Константин Райков от Комисията за защита на потребителите в ефира на Bloomberg TV Bulgaria. 

„Не се реализира по-голяма печалба при намалени цени. Съответно търговците използват тези намаления некоректно“.

По думите му потребителите най-често имат ограничено право на рекламация, когато продуктът е с намалена цена. А това според него е неправилно.

„Това, че дадена стока е намалена, не ви лишава от права, дадени ви от закона“.

Райков посочи, че българският потребител познава своите права и когато подава сигнал за нередност, в много от случаите той наистина е прав.

„Но пък взема необмислени решения при закупуване на намалени стоки“.

Той добави, че през последните 3-4 години има ръст на подадените жалби.

„За миналата година бяха над 24 хил., което разбира се затруднява нашите служители, но те дават всичко от себе си, за да спазят изискванията на закона“.  

Вижте повече на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


2
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
2
0
 
1
 
! Отговори
Helleborus преди 6 години
Знам и за друг случай, банка запорира майчинство, защото се превежда точно по сметка, по която имало непогасен оувърдрафт. Няколко институции, включително банков надзор, не успяха и не пожелаха да спрат банката да взема майчинството, а тия пари са по закон неприкосновени, защото са за издръжка на дете. Какви права да имаме като потребители, ако институциите, които трябва да ги защитават, не искат да се преборят с нарушителите? Да не говорим, че лятото дори не обслужват клиенти, ходят по морето.
1
0
 
1
 
! Отговори
Helleborus преди 6 години
Преди година имах проблем с фирма, която отказа да ми изработи поръчка, която е вече капарирана. Стигнаха до извода, че трябвало да ми искат тройно повече пари. Дали ми ниска цена, защото продуктите били прости за изработка, но се усетили, че "напомняли" по-луксозните такива на по-високи цени. Затова тайно ми върнали капарото, включено в цената на първия готов елемент и се отървали. КЗП, след няколко посещения и телефонни разговори не направи нищо, при входирана молба с номер, дори нямам отговор