Неработещи фарове – най-честите прегрешения на шофьорите

Готови ли сме за акция "Зима"? Катаджиите на проверки
31 окт 2017 07:54, Петя Славова
22
Неработещи фарове – най-честите прегрешения на шофьорите
Снимка: архив, Булфото

Неработещите фарове и сигналните светлини на автомобила са най-честите нарушения, установени от пътните полицаи миналата година по време на акция "Зима". На практика това са били над половината от нарушенията. Това съобщи началникът на Пътна полиция комисар Бойко Рановски.

Над 3 хил. е бил общият брой установени неизправности. От тях неизправните светлини са на колите са били 1571. Често около 252 пъти са спираните на пътя превозни средства с разкъсани гуми.

Зачестяват случаите на неизправни велосипедисти,като само за месец през миналата зима са установени 99, а 1162 са хванатите други неизправности, пише "Монитор".

От началото на годината има 5690 тежки пътни произшествия с 534 загинали и 7161 ранени, става ясно от статистиката на Пътна полиция. В сравнение със същия период на миналата година регистрираните произшествия са с 564 по-малко загиналите са с 54 души по-малко, а ранените са със 732-ма по-малко.

За деветте месеца на 2017 г. има съставени 765 670 фишове, електронни фишове и актове за установени нарушения, което е със 136 900 повече в сравнение със същия период на миналата година, посочи Рановски.

От 1 ноември традиционно започва акция "Зима" с цел подготовка за движение във влошени метеорологични условия и повишаване на безопасността на пътя.

Още по темата

В първите десет дни на ноември в рамките на кампанията ще се извършват засилени проверки, особено на велосипедисти и превозни средства с животинска тяга. От "Пътна полиция" си поставят за цел 6 ноември да е ден без загинали велосипедисти на пътя.

От 11 до 20 ноември кампанията ще е насочена към пешеходци и водачи и толерантността на пътя. От 21 до 30 ноември ще се извършват проверки на моторните превозни средства и готовността им за движение в зимни условия. Рановски припомни, че от началото на тази година има промени в законодателството, които задължават водачите от 15 ноември до 1 март да се движат с гуми с минимум 4 мм дълбочина на протектора.

 От 1 до 11 ноември СБА ще отвори безплатно сервизите си, за да могат водачите да се консултират за подготовката за зимата. Българският Червен кръст, ще организира открити уроци по пътна безопасност за най-малките ученици от първи до четвърти клас за безопасно пресичане на пътя и оказване на първа помощ.

 В рамките на акция "Зима" ще бъдат раздадени 300 хиляди листовки с шест съвета към водачите за зимния сезон. Шофьорите трябва да се уверят, че превозното им средство е в техническата изправност, от 15 ноември до 1 март да се движат със зимни гуми с дълбочина на протектора минимум 4 мм, фаровете да са в изправност, превозното средство да е оборудвано с пожарогасител, обезопасителен триъгълник, светлоотразителна жилетка и заредена аптечка за пътна помощ.

В листовките има и съвет към велосипедистите - да се движат винаги с изправни фарове, спирачки, звънец и светлоотразители. Бъдете видими през зимата и в тъмното, носете светли дрехи и се оглеждайте често, особено ако сте с шапка или качулка, препоръчват още от СБА и "Пътна полиция".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


22
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
1
 
1
 
! Отговори
малко физика преди 6 години
Осветеността от фаровете в ясен слънчев ден е 700 пъти по малка от осветеността от Слънцето.Затова като ги включим не ги виждаме ,че светят.Единствената изгода е за вносителите на лампи,акумулатори,безсмисленият разход на гориво.Загубите откакто е приет законът са колкото от фалитът на КТБ.Само,че нашите депутати едва ли ще загърбят интересите си заради интересите на обществото.
20
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Няма държава по света, в която правилата да се спазват, а контролният орган на тази държава да не работи, както в България не работи КАТ. Основният принцип при контрола е, че всеки шофьор трябва да е убеден, че ако извърши нарушение то неизбежо ще бъде санкциониран за това нарушение, като размера на санкцията е несъществен. Ключовата дума е неизбежно. Така е по света, а само в България се говори за все по-огромни санкции, за манталитет, култура, възпитание, чип, ... и нарушенията се увеличават.
19
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ами като цяло лято караме на фарове в светлата част на деня сега когато наистина ни трябват не работят. На някои фарове фасонките вече са се скапали на други крушките а на някои даже инсталациите са се стопили от жегите през лятото. Това ви го казвам като електро монтьор по автомобили. Трябва да се спре с тази идио.тия в жегите да се включват фарове. Фаровете са направени за да светят в тъмното. Не случайно новите автомобили ги произвеждат с лед светлини за да не е натоварена инсталацията!
18
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
до 18 - а защо КАТ да санкционират всички? Ще си платиш глобата, ти, аз, той, но едни други които и сега ги глобяват и как се изразиха от МВР наскоро "отбягват да плащат актовете си" ще си карат както си искат.За справка вчерашната случка с БМВ-то, 3ма без книжка, 2ма в дървото, 1 в болницата, 350 души отиват да линчуват лекар.И го правят защото са безнаказани.
17
2
 
9
 
! Отговори
КАТ е проблемът преди 6 години
Основният проблем е пълната ненаказуемост на нарушенията. В България всеки ден се извършват средно по над 200 милиона нарушения, а КАТ санкционира за едно на 100 хиляди нарушения, т.е. КАТ нищо не прави. В това е проблема - при тази ненаказуемост, всеки шофьор започва да прави много нарушения, колкото и да е съвестен, а от многото нарушения логично следват много катастрофи с много ранени и загинали. И разбира се колкото и да се вдигат наказанията, нарушенията ще се увеличават, както досега.
16
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Основния проблем е карането без книжки, от ромовете в Прованс. Катастрофата в Пазарджик с онзи 18 годишен, без книжка, убил двама, показва проблема. В София за КАТ е лесно. Много коли, много места за проверки, отчита се работа. Колко акции са направени в Северозападна България, в Пазарджик? Особено между селата и в самите тях. Тези без книжки са на ниво полумаймуни, без образование, култура и отговорност. Продадоха се над 200 000 при Борисов 1!!! И колко хора убиха тези!!
15
0
 
14
 
! Отговори
Деян преди 6 години
Да си поставиш за цел 6-ти Ноември да е ден без загинали велосипедисти, е малко да си поставиш за цел да няма затрупани от лавина скиори на 6 Юли. Естествено, че шансовете намаляват заради сезона. Забелязал съм също така, че през зимата има голяма вероятност да падне сняг. Да си го знаят от службите, които ще поддържат пътищата.
14
0
 
10
 
! Отговори
Българина преди 6 години
Да те ..... за несветнати фарове е същото като защо чистачките не ти работят постоянно. Колите са направени при и за определени условия. Щом производителя така е решиш да не са постоянно светнати а държавата е разрешила така да се произведе и продаде колата значи няма проблем
13
0
 
17
 
! Отговори
и аз да питам преди 6 години
те това ли е най-големия проблем на кат и полицията не работещите фарове???Спрете продажбата на свидетелства за управление и за "В" и за "Е" категория!!!
12
1
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
А глоба за китайски ксенони тип оксижени, криви фарове или пуснати фарове за мъгла в ясно време кога ще се санкционират?!? Когато караш срещу такова МПС заслепяването е гарантирано, съответно е 100 пъти по-опасно за движението, отколкото неработещ фар. На ден ми се случва по няколко пъти да присветвам на такива. Вечер пък е невъзможно да забележиш пешеходец или друг обект на пътя, ако отсреща идва *** в голф4 с китайски крушки и матирани фарове.
11
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Друзя, купувате си LED крушки или си добавяте дневни LED светлини, но да са хубави,а не от тези самозалепващите се от по 2 лв/метъра.
10
1
 
49
 
! Отговори
nl преди 6 години
За да ми сменят крушката на фара, ходя в сервиз, защото бъркат от към калника. Няма как ако вечер ми изгори крушка веднага да я сменя. Цялата акция фарове е жалка след като има толкова по-сериозни нарушения, като каране без книжки или друсани.
9
0
 
40
 
! Отговори
Peppi преди 6 години
Това ли е най-големия проблем по пътищата ни? Неработещи фарове?
8
12
 
14
 
! Отговори
5678 преди 6 години
До OMG_LuckerАко не си караш колата, хем гориво няма да харчиш, хем крушки няма да сменяш.Лесна работа, и данъци няма да плащаш , и от застраховки, и от винетки, и от технически прегледи, и от такси еко зони ще спестяваш, масла няма да сменяш, гуми няма да купуваш,крушките няма да ти горят, на полицаите няма да се кланяш......просто щастливо ще си живееш.............
7
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Аз фаровете през деня ги пускам само след като видя лалугери. Направо побесняват, когато са безсилни. А равносметката до момента е,нито една глоба,веднъж детето имаше рожден ден и две сменени крушки.
6
4
 
24
 
! Отговори
Салахадин преди 6 години
Що бе БЪЛГАРИНА ?Извънградско освен на магистралите (според Хелоина магистрала е двулентов път с аварийна лента) навсякъде по закон е 90 км разрешената скорост.При нея можеш да видиш всеки и всичко.И всеки да си прави сметката със съсътезателните изпреварвания.Само за мъгла съм съгласен да се кара на къси,както си е било винаги.Всичко друго са пълнене на гушите!!!М-у другото защо не казват,че отсрещния ФАР те заслепява и не може да се види пешеходеца!ДОКАЗАНО!!!
5
7
 
16
 
! Отговори
Българина преди 6 години
Единствено се износват рефлекторите и изгарят крушките. Има моменти в които е добре те да са светнати за по добра видимост но само извънградско. В града е безмислено. Правим оборот на авточастите
4
9
 
13
 
! Отговори
до 2 преди 6 години
Повече гориво не се гори, то е стотинки някакви.Обаче крушки как горят на поразия, не е истина!Редовно сменям поне един че и два пъти в годината!А не са и евтини. Един път взех някаква евтина имитация, еми само като светна и се разтопи стъклото - за няколко минути!Хубавото е, че не изгарят двете наведнъж, а първо едната, после другата.
3
6
 
18
 
! Отговори
Салахадин преди 6 години
Казвах ви аз колеги,че най-голямото безсилие на Пътна полиция е "ФАРОВЕТЕ"Защо е безсилие ли?Ще ви кажа случка:Спира ме и казва"Ти защо не си на фарове?" Ако съм бил без фарове,ТИ прасе, как ме видя?Хайде,нека ви е тема за размисъл
2
10
 
31
 
! Отговори
OMG_Lucker преди 6 години
Е как няма това да са най- големите прегрешения? Нали "мозъците" измислиха да се кара и денем с включени фарове.. за да се хаби повече гориво, за да има повече акцизи. Подобно изискване между другото в чужбина не съществува. И логично- като са нон стоп включени фаровете, крушките по някое време изгарят...