Шофьорът на рейса от "Тракия" заспал, тахографът – стар

От фирмата категорични: Мъжът е бил с първи курс за деня
1 ное 2017 10:42, Мария Захариева
28
Шофьорът на рейса от "Тракия" заспал, тахографът – стар
Снимка: архив, Bulphoto

Работи се по три основни версии за инцидента, при който автобус с пътници се обърна на магистрала "Тракия" в понеделник вечерта. Първата е, че е налице преумора и заспиване на водача, следващата е наличие на техническа неизправност, а също така и за участие на трети злоумишлени лица, които биха могли евентуално да заслепят или да го засекат. Това коментира Мина Грънчарова от районната прокуратура.

Към момента от събраните доказателства най-вероятна е версията за наличие на преумора, но се работи и по останалите.

Още по темата
До момента разпитаните свидетели потвърждават тезата, че шофьорът е бил преуморен и, че е налице моментно заспиване, което е довело да загуба на контрол над управляваното от него превозно средство.

Предстои назначаване на автотехническа експертиза, която ще установи дали е бил изправен автобусът, както и механизмът на настъпване на катастрофата, допълни Мина Грънчарова пред BTV.

Обвиненията на шофьора са по чл. 343 ал. 3 – лишаване от свобода от 1 до 6 години за причиняване на телесна повреда на повече от 1 лица.

Автобусът е имал монтиран аналогов тахограф, в който е поставена стара карта, картата е на 4 дни и върху нея писецът това устройство е записвало едно върху друго, т.е. записът е абсолютно нечетлив и тази карта е на друго лице, обясни Мина Грънчарова.

След влизането на България в ЕС са въведени тахографите. Те са техническо средство, което се монтира в автобуса и отчита разстоянието, времето, почивките, скоростта, както и поведението на водача при управление на автобуса, почивките му и цялото му поведение по време на управлението на автобуса.
От фирмата-превозвач разпространиха официална позиция по повод на инцидента

В нея се казва, че шофьорът на катастрофиралия автобус е почивал 24 часа преди курса.

Преди да потегли той е дал алкохолна проба.

От фирмата посочват също, че шофьорът на сутрешния курс е бил друг - т.е. твърдението, на пътниците не отговаря на истината.

Фирмата обаче не коментира липса на тахошайба.
 


28
Още от
Напиши коментар Коментари
26
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Ами в следствие на категориюното им твърдение, категорично да се прегледат всички възможни видеозаписи от пътни и охранителни камери, за да е ясно дали категорично трябва да се отнеме лиценза на фирмата.
25
0
 
1
 
! Отговори
Партиен член преди 6 месеца
Значи 4 дни с една карта.И Ивкони не знае това?
Всеки шофьор по закон трябва да попълва ръчно работен график.И дали е работил лесно се проверява по изплатените командировки.
Вчера казаха че не могат да открият шофьора.
Ако той разкаже как се работи в Ивкони никога няма да се возите при тях.Има начин да се разбере всичко но си има и цена при която всичко ще се покрие.
24
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
В повечето фирми се работи извън регламентираното работно време, но това никой не го отчита. Само се говори как ще се увеличат бюджетните заплати. А другите - да бачкат по 16 часа. А ми то се заплаща някой път скъпо. Шофоьра най- малко е виновен. Такава ни е системата.Помислете реално.
23
0
 
1
 
! Отговори
Yoan преди 6 месеца
А, дали фирмата не е на някой депутат?
22
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
От всичко прочетено разбрах ,че даже няма пътни листи.
А от там няма и данъци.
Защо ли?
Защото пътният лист трябва да е придружен с тахошайбата за рейса.
Щом не е сменяна картата(каквато и да е тя (аналогова, маналогова) Значи това не се проверява.
А не се проверява защото чорбаджията е силен и няма институция в държавата да го накаже. Защото това е - този на който не трябва да се споменава името.
Сега шофьора ще пере пишкира. Даже и прах за пране няма да му купят.
А за панделата са много други.
21
0
 
3
 
! Отговори
оцеляваща българка преди 6 месеца
ТАХОГРАФ означава:ТАХО е скорост,а ГРАФО е пиша.
Което ще рече,че записва времето през което е карал,спирал и др.Това не е новост.Влаковете винаги са имали,а за другите транспортни средства(не за лично ползване) в БЪЛГАРИЯ по-късно става задължително.Старите модели ТАХОГРАФИ бяха хартиен диск върху,който пише писец.
20
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Шопе,не дрънкай като не вдяваш нищо.Не шофьора,а шефа му е за пандиз щото той така му е наредил,защото икономисва една заплата за още един шофьор,и всичко пада върху човечеца сега,и това е масова практика.Затова и аз се отказах да карам.Кога шеф на транспортна фирма-осъден,питам и не чакам отговор.
19
3
 
0
 
! Отговори
кофти преди 6 месеца
Нагло престъпни скенери увреждат тежко много градове .Маскирани са като НЕЗАКОННИ Знаци за пешеходни пътеки.Облъчват с пси блокиращ ефект до 1000 метра..
Увреждат трайно пешеходци ,велосипедисти и водачи..Уврежданията са видими и лесни за диагностициране.Природата ги следи като нагло вредни вражески станции целеуказващи дъното на атмосферния океан и човешките обиталища на жестоки врагове.
18
3
 
0
 
! Отговори
КАТ са виновни преди 6 месеца
обемно блокиращия обем се вижда ясно на тази снимка като голяма видима топка с диаметър до 98 сантиметра от челно стъкло.

Терористите на власт чрез спец наркотици и видео терор прокараха нагло престъпни проекто решения принуждаващи милиони водачи да увреждат тежко климата и земята с включени скенери и фарове денем.Десетки хиляди карат в момента с включени с кенери против мъгла вкл халогенни и ксенонови.ТИраджии им викат ЕЛЕКтрожени ..
17
0
 
7
 
! Отговори
gggt zghu gub преди 6 месеца
Какви са тези тахографи? В Европа навсякъде са електронни карти и глобите за неспазване на почивки са от 10,000 евро нагоре.
16
1
 
2
 
! Отговори
има пси блокаж преди 6 месеца
Винаги да се проверява има ли залепени на предно стъкло нагло престъпни холограмни оръжия и бил ли е облъчван от скенери вкл инсталирани на автомобили вкл халогенни,лед,ксенонови и лазерни..Новите скенери облъчват водачите до полу пълно заслепяване .Повечето имат пси блокаж и увреждат трайно водачи,пътници и пешеходци.
Нови холограмни оръжия за масово поразяване които терористите на власт продават са исключитлено вредни.Жертвите се виждат перфектно вкл водачи.МВР не лепят
15
1
 
30
 
! Отговори
Честе бизнесмен преди 6 месеца
Ако успеят да разчетат шайбата ще видят че по нея още са записите от курса Кьолн- Рощок направен от отдавна пенсиониралия се Гюнтер Хаус, в дните след падането на Берлинската стена.
14
2
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Мафия,корупция и тотална безотговорност!Този рейс е огледало на управлението на цялата държава!
13
0
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Винаги се сещам думите на един майстор,
"Майсторе, колата взе да издава някакъв странен шум"
"Върви ли?"
"Еми, върви"
"КАРАЙ Я ДОКАТО ВЪРВИ , ПОСЛЕ(като спре) ЩЕ Я МИСЛИМ"
За жалост всичко в бг е на този почин,.
12
16
 
11
 
! Отговори
Шоп преди 6 месеца
Какво е виновна фирмата, че шофьорът е идьот?
Шибай му 3 години ефективно с плащане на щетите и ако има нещо, той ще се разприказва.
Като подпише свидетелски показания, вече щат не щат ще ги скъсат от проверки.
И плюс това автобус с аналогов тахограф не трябва да се лицензира.
Минимално изискване - дигитален тахограф, джипиес и видеорегистратор.

Пострадалите да заведат граждански искове срещу фирмата за по 50 000 евро.
11
0
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Такааам фирмата е яки протекции от ДПС, а сега и от ГЕРБ, това ясно, сега лъжат най-нагло и категорично, като разчитат на тези протекции, защото иначе лъжите лесно могат да бъдат разбити на пух и прах от монтираното видеонаблюдение по улиците на София, а вероятно и в техния гараж, алкохолна проба в компанията се прави кампаниино, иначе по документи всичко е изрядно, вината на шофьора в случая е най-малка, защото иначе ще го уволнят...
10
0
 
34
 
! Отговори
краси преди 6 месеца
Собственика на компанията е депутат, нищо няма да се разкрие. Малко шум и после всичко ще се замете. Просто законите не се спазват, всичко е навързано.
9
0
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Толкова по темата: Държавата е лош стопанин, частникът се грижи най-добре. България се превърна в опитна лаборатория какво ще стане, ако цари неолиберализъм - "бизнесът" оперира в условия на нулев контрол от страна на държавата, пълна свобода от всякакви регулации (тахошайбата е манипулирана, часовете на почивка са изфабрикувани), а накрая работникът го отнася я с глоба, я със затвор.
8
1
 
23
 
! Отговори
Писна ми преди 6 месеца
Виновна е държавата!
Няма адекватен контрол върху никоя дейност. Всичко е опорочено. Само наши и ваши.
Срам за всички управляващи. Вие сте крадци и убийци. С цялото си невежество и безхаберие затривате всичко. Вие убивате България!!!
7
1
 
11
 
! Отговори
Taho преди 6 месеца
... "както и поведението на водача"... Смях в залата. Това да не е "Матрицата"?!Неграмотността на "журналистите" стога дотолкова, че да изнасят невярна информация в статиите, които бълват.