Шофьорът на рейса от "Тракия" заспал, тахографът – стар

От фирмата категорични: Мъжът е бил с първи курс за деня
1 ное 2017 10:42,
28
Шофьорът на рейса от "Тракия" заспал, тахографът – стар
Снимка: архив, Bulphoto

Работи се по три основни версии за инцидента, при който автобус с пътници се обърна на магистрала "Тракия" в понеделник вечерта. Първата е, че е налице преумора и заспиване на водача, следващата е наличие на техническа неизправност, а също така и за участие на трети злоумишлени лица, които биха могли евентуално да заслепят или да го засекат. Това коментира Мина Грънчарова от районната прокуратура.

Към момента от събраните доказателства най-вероятна е версията за наличие на преумора, но се работи и по останалите.

Още по темата
До момента разпитаните свидетели потвърждават тезата, че шофьорът е бил преуморен и, че е налице моментно заспиване, което е довело да загуба на контрол над управляваното от него превозно средство.

Предстои назначаване на автотехническа експертиза, която ще установи дали е бил изправен автобусът, както и механизмът на настъпване на катастрофата, допълни Мина Грънчарова пред BTV.

Обвиненията на шофьора са по чл. 343 ал. 3 – лишаване от свобода от 1 до 6 години за причиняване на телесна повреда на повече от 1 лица.

Автобусът е имал монтиран аналогов тахограф, в който е поставена стара карта, картата е на 4 дни и върху нея писецът това устройство е записвало едно върху друго, т.е. записът е абсолютно нечетлив и тази карта е на друго лице, обясни Мина Грънчарова.

След влизането на България в ЕС са въведени тахографите. Те са техническо средство, което се монтира в автобуса и отчита разстоянието, времето, почивките, скоростта, както и поведението на водача при управление на автобуса, почивките му и цялото му поведение по време на управлението на автобуса.
От фирмата-превозвач разпространиха официална позиция по повод на инцидента

В нея се казва, че шофьорът на катастрофиралия автобус е почивал 24 часа преди курса.

Преди да потегли той е дал алкохолна проба.

От фирмата посочват също, че шофьорът на сутрешния курс е бил друг - т.е. твърдението, на пътниците не отговаря на истината.

Фирмата обаче не коментира липса на тахошайба.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


28
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
0
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
От фирмата категорични: Мъжът е бил с първи курс за деня------------за БГ работодател денят има минимум 48 часа, от които лошия, мързелив, скапан, алчен и нагъл работник трябва да работи минимум 18 часа, за да си заслужи огромната минимална заплата.
5
0
 
24
 
! Отговори
Неа преди 6 години
Еее ама нали знаете как е ? Шофьора ще обере пешкира и толкова ... Не че е света вода ... Ама ако имаше контрол ...нямаше изобщо да го наемат...
4
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
НА ПРАВ УЧАСТЪК СЕ Е ОБЪРНАЛ!! ЗАСЛЕПЕН ДРЪНЦИ! ТЕХНИЧЕСКА НЕИЗПРАВНОСТ МАЛКО ВЕРОЯТНО ЩОТО ЩЕШЕ ДА СЕ БОРИ ДА РЕАГИРА!!ЗАСПАЛ Е КАТ ПЪН :D КОРМИЛОТО СЕ Е ВРЪТНАЛО И АВТОБУСА СЕ Е ОБЪРНАЛ :D 2 И 2 НЕ ПРАВИ 5
3
0
 
48
 
! Отговори
Разбойници преди 6 години
Ще ни изтрепете ... Всеки знае че има фирми които се проверяват , има и фирми чийто камиони и автобуси е ЗАБРАНЕНО да се спират от служители на ДАИ. Тази е една от тях , другата е ПИМК в Пловдив . Постоянно стават бели , ноза повечето дори не знаем , услужливо се замитат.... Камионите на ПИМК са като камикадзета , возят по 30- 40 тона полезен товар , което е абсолютно забранено , но пък .... никой не го проверява при тях
2
7
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Че шофьора ще го отнесе е ясно за всеки ,а относно тахошайбата ,че била стара е как искате след като автобуса е стар шайбата да е нова или греша.
1
0
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Хахаха Разбира се че е почивал 24 часа и още е бил сънен и затова е станала катастрофата. Лошото е че смяната на тахо-шайбата е задължение на шофьора и никъде няма писмена заповед да не го прави, и затова е съучастник в покушението над 30 пътника.