С образователна реформа срещу войната по пътищата?

Според Настимир Ананиев трябват радикални мерки и повече техника
21 ное 2017 09:52,
12

Мерките срещу войната по пътищата, които премиерът Борисов разпореди на спешната среща в Световния ден за възпоменание на жертвите на катастрофи, са абсолютно неадекватни. За да дадат те резултат, трябва да се направят радикални промени в образователната система, както и да се въведе повече техника на пътя, посочи в студиото на "България сутрин"  експертът по пътна безопасност Настимир Ананиев.

Още по темата

"Шумната маркировка и видеогенераторите са задължителна част, ако искаме да намалим броя на жертвите. Законът няма да реши проблемите, докато институциите не поемат отговорност за пътната безопасност. Колкото и да се завишават наказанията, ако събираемостта на глобите не се повиши, то няма да има никакъв резултат от това", категоричен бе той.

Пред Bulgaria ON AIR председателят на Асоциацията на пострадалите при катастрофи Илия Тодоров подчерта, че за да се справим с войната по пътищата, мерките които се предприемат не бива да се случват на парче, както според него е в момента.

"При всеки инцидент с преобърнат автобус броят на жертвите е около 20. Необходимо е да се използват обезопасителните колани. На практика обаче, в около 90% от българските автобуси такива няма, а в тези, в които са налице - не се употребяват изобщо", допълни още Тодоров.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


12
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
2
 
3
 
! Отговори
до 7 преди 6 години
Защо оставате да ви залъгват толкова лесно?Сам го каза 70те години от тогава до днес България има поне 20 пъти по-голям трафик и то по пътищата от 70 те.Елементарен физически закон!Тясно пространство с интензивно движение ,ако е река ще се затлачи ,ако е флуидна система ще избухне ,а ако са пътища ще има катастрофи.Магистрали,Магистрали само това е решението.Там където стават белите пътищата не отговарят.Варна - Бургас е селско пътче правено да обикаля близките села ,как да стане?
9
1
 
5
 
! Отговори
До №8 (Странно) преди 6 години
Нали трябва да си покажем шуробаджанашкия манталитет, който стои в основата на всичките ни проблеми в държавата. На никой не му дреме за превенция. Когато се "обърне каруцата" има фиктивни мерки за 3 дни, като всяко друго чудо.
8
1
 
5
 
! Отговори
Странно преди 6 години
Странен е фактът, че от Асоциацията на пострадалите при катастрофи никога не предлагат нещо полезно, което да намали броя на нарушенията, катастрофите, ранените и загиналите, а винаги предлагат "отмъщение" - свръхвисоки наказания след като е катастрофата е вече факт. Нормалното е така да се направи, че да не се стига до катастрофи, а не да се иска да има катастрофи, за да се радват как жестоко наказват шофьорите.
7
3
 
6
 
! Отговори
Факт преди 6 години
Българинът масово се сдоби с кола през 70-те години на миналия век, но тогава имаше КАТ, имаше и контрол за спазването на правилата. Сега 50 години по-късно, КАТ не работи, съответно нарушенията са всеки ден десетки милиони, около 200 милиона на ден, а от многото нарушения следват много катастрофи, ранени и загинали. Правила се спазват само ако има контрол, а образованието е нужно, но то не спира шофьорите да нарушават правилата. За съжаление в България няма експерти по пътна безопасност.
6
1
 
1
 
! Отговори
АНТИ преди 6 години
Няколко милиона мишлета,Ден и Нощ по пътя се тепат,а кукловодите стоят отвъд морета,и си потриват ръцете !!
5
1
 
11
 
! Отговори
Истината преди 6 години
Начинът на шофиране на 99% се определя от КАТ. Не случайно чужденците шофьори са най-опасните шофьори в България, а българите са примерни шофьори в държавите, в които техния КАТ работи. Всичко останало е следствие, вкл. възпитание, култура, манталитет и т.н. Докато се говори за събираемост на глобите няма как да стане по-добре. Проблемът не е в събираемостта на глобите, а във факта, че КАТ не налага тези глоби при всяко нарушения. КАТ глобява за 1 на 100 хиляди нарушения, т..е нищо не прави и за
4
3
 
9
 
! Отговори
Келеш преди 6 години
През 5км пунктове за следене на средната скорост и решихме проблема. Всичките ТИР-ове минаващи транзит през страната - извозват се с влакови композиции. Хавал да са ви умниците в парламента, които не могат да се сетят за тези 2 прости и ефективни мерки. На следващите избори пак да гласувате за тях, че да продължава геноцида по пътищата и в цялата държава. ***.
3
4
 
7
 
! Отговори
Joko преди 6 години
Шофирането е култура на поведение. Няма как, от орица до вчера одили с опинци и каруци да очаквате нещо друго.... Превърнахме пътищата в гробища.....жалко, много жалко и много тъжно.....
2
1
 
8
 
! Отговори
Нормален преди 6 години
Почти по всички първокласни пътища липсва маркировка и мантинели, знаците са малко или липсват, входовете и изходите за магистрала Тракия са лошо обозначени и са объркващи за тези, които не минават от там често. От там трябва да се започне.
1
3
 
4
 
! Отговори
Елемаг преди 6 години
Първо,все бях слушал за видеорегистратори,ама за "видеогенератори" май ще трябва допълнително да се образовам.Второ: По стара българо-политическа традиция,приемат или налагат неща нямащи нищо общо с намаляване на ПТП-тата.Нещо като ФАРОВЕТЕ и така нататъка!!Все още дори много джипове се карат по регистрация като баничарки!!!Дори от тука да се почне,пак ще има ефект.Ако искате и разликата голям малък данък с ония пропорции за 2-3 конски сили разлика в цените!!*** кой да провери?И те таакааааа!!