АПИ изброи: 55 километра на смъртта по пътищата на България! Ето ги!

За година там са станали 1189 катастрофи, с 31 жертви и 301 ранени
13
АПИ изброи: 55 километра на смъртта по пътищата на България! Ето ги!
Снимка: архив "Булфото"

55 са най-опасните пътища на България от всичките около 20 000 километра пътна мрежа в страната. На тези 55 километра всяка година стават много тежки катастрофи с десетки жертви и стотици ранени всяка година.

Това обобщават в анализ експертите на Агенция "Пътна инфраструктура".

Една от опасните отсечки се оказва на магистрала "Тракия" на изхода на София - там където пътното платно от трилентово става двулентово и то на завой. Там един човек е загубил живота си.

Още по темата

Анализът на АПИ показва, че на едни и същи участъци от порядъка на от 100 метра до половин километър, всяка година стават по 10, 15, 20 катастрофи.

Само за миналата година на тези 55 опасни км в цялата страна са станали 1189 катастрофи, загинали са 31 души и са ранени 301.

"И ние знаем, че следващата година, ако не се вземат мерки, ще има отново 30 души загинали и 300 ранени и 1200 катастрофи", каза пред БНТ шефът на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров.

От МВР съобщиха, че вече са започнали да обезопасяват някои от опасните отсечки. 

"С колегите от АПИ предприехме мерки на някои участъци от пътната инфраструктура да се направят допълнителни предпазни заграждения, да се разделят потоците. Такъв е примерът при Казичене на Околовръстен път на София, където на 6-лентов път нямаше разделителна мантинела. В момента вече има, пътят е рехабилитиран, има камера за контрол на скоростта", каза началникът на "Пътна полиция" комисар Бойко Рановски.

Друго подобрение е направено на пътя от София към Божурище, където на 4-лентовото платно вече е сложена мантинела и всички се надяват това да намали инцидентите.

Има и обратни примери. Такъв е новоизграденото кръгово на магистрала "Струма", където за година са станали 14 катастрофи.

На магистрала "Хемус", на 8 км от София има завой, на който, макар и маркиран като рисков, са станали 10 катастрофи.

Област Стара Загора оглавява трагичната класация за миналата година със 150 катастрофи с 5 жертви и 57 ранени. Следва област Велико Търново - със 128 катастрофи с 36 ранени. В област Русе са загинали 4-ма и са ранени 35 при 123 пътни произшествия.

В област Ловеч и Монтана при близък брой катастрофи са загубили живота си 8 души и са ранени 77.


13
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
12
0
 
0
 
! Отговори
Партиен член преди 9 месеца
АПИ само за това го бива.да брои.
Като знаят опасните очастъци защо не вземе мерки.?В цял свят такива места се обозначават допълнително.С маркировка знаци с двойни мантинели .Тука само констатации и шофьорите виновни щото е най лесно.
11
0
 
3
 
! Отговори
Смех преди 9 месеца
Рисков път с един загинал...
10
0
 
24
 
! Отговори
aa1830 преди 9 месеца
Много специалисти, много философи, все големи шофьори - истината е че проблема е много комплексен (пътища, автомобили, проектиране, маркировка, контрол, санкции, метерологочни условия, трафик и т.н.) но най-важния фактор е главата на човек и манталитета. Когато си *** и на най-хубавия път, с най-хубавата кола при идеално време няма да те спасят.
9
5
 
29
 
! Отговори
Стамат преди 9 месеца
Първо да оправят пътищата, после банкета, след това да орежат, но не отсекат, дърветата и храстите в близост до него, след това да сменят и знаците с по-нови, и на последно място по ред, но не и по значение, ПОВЕЧЕ ЛЕНТИ ЗА ДВИЖЕНИЕ В ПОСОКА !!! Не е нормално най-натоварените пътища в страната да са с по една лента в посока !!! 21-ви век сме, дори африкански държави имат по-добра пътна мрежа от нас.
Shame on you другари заплатаджии от АПИ, Shame on you !!!
8
3
 
19
 
! Отговори
анонимен преди 9 месеца
не са виновни пьтищата а материала 80 процента те са в основата на
катастрофите при микре пьтят е като сльнце само деб===ил може да катастрофира
7
2
 
13
 
! Отговори
А преди 9 месеца
Агенция "Пътна инфраструктура" да реши проблема с пътищата ,а не статистика да пуска. Ако не знят как ,то да махат шеф и друг по-знаещи можещ да сложат ,па ако ще да е турчин или ром.
6
1
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Не знаех, че ролята на АПИ е да преброява.
Мислех че строят и поддържат пътищата.
5
1
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
че то АПИ да не е да прави пътища я?То е своите хора там да вземат тлъсти заплати,хонорари и рушвети!Статистическа служба!МВР И КАТ и те статистически служби!Таз сутрин някакъв главен катажия обясняваше някакви си статистики с дразнещ и противен шопски диалект
4
0
 
32
 
! Отговори
TIR преди 9 месеца
АПИ да спре да прави само анализи ,ами да почне да асфалтира,да чисти покрай пътищата, да оправя паднали знаци и табели!!!Така правят в Румъния!!!
3
2
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Нямаме пари за 55 камери за видеонаблюдение. Баси държавата. А за задниците на евро дУпетатите в НДК, колко кинта се лъхнаха ?
2
3
 
27
 
! Отговори
родопа преди 9 месеца
Не забравяйте да премахните знаците които са неадекватни за да не дразнят допълнително водачите.
1
1
 
35
 
! Отговори
Антон преди 9 месеца
Каква е тая глупава статия? Че то в Област Ловеч, само за 2 дена умряха 12 човека, те за цялата година сложили 8 броя.