Причината за ПТП-та: Имитацията на мерки за безопасност!

Как да се спре войната по пътищата, коментират специалисти
29 ное 2017 09:23, Петя Славова
36

2571 гледания   |  Още видео

Живеем в страната на имитациите. Ако катализаторите ще решат проблема с жертвите и войната по пътищата, то нека ги направят задължителни, но не мисля, че това ще помогне. Това каза транспортният специалист Методи Митев в студиото на "Денят ON AIR".

По думите му основната причина за честите катастрофи е имитацията на мерки за безопасността по пътя от страна на институциите.

Според експерта по пътна безопасност Диана Русинова правилата за движение по пътищата трябва да започнат да се изучават още от детска възраст, а шофьорските часове да бъдат увеличени.

"Причините за войната по пътищата са много - зле обучените шофьори, лошата маркировка, некачественото строителство на пътища, но основната и най-голяма причина е, че няма орган, който да се занимава само и единствено с предотвратяване на катастрофите и намаляване на жертвите от ПТП. Няма орган, който да обединява всички институции, занимаващи се с войната по пътищата", обясни тя пред Bulgaria ON AIR.

Русинова допълни, че трябва да се монтират динамични електронни табели, които да могат да ограничават скоростта и да предупреждават шофьорите за евентуална опасност на пътя, а освен това трябва да има повече полиция .

"Да си купиш книжка е равносилно на това да дадеш на дете пистолет - самоубийствено. Наказанията за нередовните водачи трябва да бъдат по-различни от сегашните. Хора без книжка зад волана трябва да полагат общественополезен труд, защото на такива нарушители глобата не им пречи", категорична бе тя.

Гости в студиото бяха и родителите на загиналия моторист Боян Митев, блъснат от таксиметров шофьор - Надежда Атанасова и Димитър Митев.

Те споделиха, че са внесли петиция, подписана от 5 хил. души, в която искат "Симеоновско шосе" да бъде обезопасено, но все още няма такива предпоставки това да се случи.

"Трагедията за едно семейство, което загуби детето си в катастрофа, е огромна. Един ниско морален човек, който е седнал зад волана, нямайки право да кара такси, отне живота на нашия син. Това е един рецидивист на пътя", каза бащата Димитър Митев.

Надежда Атанасова отбеляза, че ако всички закони се спазват, синът ѝ можеше да бъде жив.

"Ако някой няма книжка и седне зад волана, той е средство за убиване. При умишлено нарушаване на правилника за движение по пътищата, шофьорът трябва да бъде наказан", завърши Атанасова.
 


36
Още от
Напиши коментар Коментари
36
1
 
0
 
! Отговори
DiesIrae преди 2 месеца
Може би трябва да има промени, но не парични в глобите.
Ако те хванат без книжка или употребил алкохол просто да те съдят за опит за масово убийство (ти си потенциален такъв) и да има само една опция за присъда - 50 години затвор в трудов лагер - без право на условна присъда, без право на помилване, замяна, парична гаранция и тн. По бързата процедура и на сутринта да се събудиш направо в затвора. Защото сега глоба от 1000 лева на човек които официално няма доходи е имитация на работа.
35
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Преминаваш през кресненско дефиле карайки 20км след силно пушещ товарен автомобил. С 50км/ч, защото толкова може. На десетата минута ти писва да те трови и бави и го изпреварваш. Това е една от многото истински причини за ПТП. Защо КАТ не мисли над истинските причини и отстраняването им? Защо храним безделници??
34
0
 
3
 
! Отговори
Факт преди 5 месеца
Факт е, че българските шофьори показват по-добра култува в сравнение с повечето чужденци в шофирането при равни други условия, което означава, че в България българите имат по-добра култура на шофирането от чужденците В чужбина в масовия случай българските шофьори са с по-добра култура на шофирането, въпреки непривичното за тях масово спазване на правилата там. Изключения разбира се има, но масовия случай е такъв - българите имат добра култура на шофиране.
33
1
 
8
 
! Отговори
имитатори от класа преди 5 месеца
То и да имитират дейност не е лесно, това са стотици хиляди нищоправещи агенции, служби и служители, които ни излизат по няколко милиарда годишно. Насреща една нула.
32
0
 
5
 
! Отговори
Интересно преди 5 месеца
Интересна работа. 80% искат огромни наказания, а останалите 20% искат превенция, искат да няма нарушения и съответно без нарушения няма и наказания, т.е. искат да няма наказани. 80% виждат вината само в шофьорите, а останалите 20% търсят причините, чието следстие е това поведение на шофьорите.
31
0
 
10
 
! Отговори
До 25 преди 5 месеца
Няма държава по света, където всички да спазват правилата заради възпитание, култура, манталитет, чип, .... Най-голямата грешка е да се мисли, че като се вдигнат наказанията записани в закона до свръхвисоки размери, то правилата щели да почнат да се спазват. Това никъде по света не е проработило. 28 години правилата в България масово се нарушават въпреки свръхтежките за България наказания в закона. Сега в България всеки ден се зивършват над 200 милиона нарушения, а КАТ наказва за 1 на 100 хиляди
30
0
 
9
 
! Отговори
До 27 преди 5 месеца
Показваш типично за 80-те процента мислене. По света, катаджията не дебне навсякъде, нито до всеки шофьор стои катаджия, както си мислят такива като теб. По света правят нещо друго - създават в шофьорите убеждението, че ако нарушат правилата НЕИЗБЕЖНО ще бъдат санкционирани за това нарушение. Точно това липсва в България.
29
1
 
6
 
! Отговори
До 28 ХАХ преди 5 месеца
А защо КАТ не ги псря и глоби, както правят в държавите, където правилата се спазват? Дали проблемът е в шофьорите или в това, че КАТ го няма?
28
3
 
2
 
! Отговори
ХАХ преди 5 месеца
Драмата е в ниската култура на шофьорите и алчността на КАТ. Снощи карам по Тодор Каблешков - срещу мен 3-та колона прави някакъв *** на аварийни светлини. Едвам го избегнах, от негова страна - никаква реакция - продължи си. Тази сутрин пак на Каблешков, чакам си в задръстването, пред мен 2 коли потеглят и завиват на ляво, покрай мен минава 3-та кола на, която завива също, до нея се форсира 4-та, от лявата й страна. От 4 платна - всички заети в една посока, как не стана меле не знам.
27
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
До А къде е КАТ?

Над 90% от нарушенията в България са следстие на липсата на контрол от страна на КАТ

Ама чакай бе !?Защо катаджията трябва да те дебне навсякъде та да не отрепеш някой?Ти сам не можеш ли да караш нормално?
26
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Не карайте на фарове! Да сложим сами край на това безумие!
25
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Не е проблема в КАТ проблема е в задкормилните устройства! Ако всички спазваха правилата за движение и ограничението на скороста катастрофи почти нямаше да има като изключиме джигитите. А за жигитите които не признават правила и ограничения при хващане директно в затвора за 5 години с тежък физически труд. Като ги вкарат в затвора и станат НЕВЕСТА на някой кафяв ще видят кон боб ядели и магаре стока ли е?
24
0
 
9
 
! Отговори
До 20 преди 5 месеца
Кажи поне една държава по света, където щофьорите да спазват закона, без "тоягата" на съответния КАТ на тази държава! Няма, никога не е имало и никога няма да има. Да се вярва, че шофьорите сами, без принудата на държавата ще спазват правилата, води до повече нарушени и катастрофи.
23
2
 
6
 
! Отговори
Мaмкa ВИ! преди 5 месеца
Ей, като прочетох заглавието и реших, че някой най-после каза истинската причина за огромният борий жертви, а то - пак се дъвче старата мантра.
Да има и крeтeни по пътищата, но основният проблем е тотално безумната регулация на движението. По официалната статистика за 2016 шест(6) човека са загинали в следствие от превишена скорост в Б-я, а пияните са малко повече, но основният проблем е съвсем другаде. С няколко тона боя за пешеходни пътеки - няма да стане!
Най добре да видят как е в Европата!
22
5
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
До Няма проблем 21

Само да се разчуе и ще се избием по пътищата. Вие май не съзнавате какъв огромен проблем е това.
21
2
 
12
 
! Отговори
Няма проблем преди 5 месеца
До Анонимен 16 Аз предлагам КАТ да си починат една седмица и да видим какво ще стане.Дали па няма да е за добро.
20
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
До А къде е КАТ?

Без КАТ не можете ли да се държите културно на пътя ? Все тояга ли ви трябва за да се вразумите ? Ама сега ще кажете, че те другите така правят...
19
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
До Истината 17

И там съвсем изперкалите не ги спазват та ги хващат да им обясняа за какво става въпрос като на малки деца.
18
6
 
9
 
! Отговори
А къде е КАТ? преди 5 месеца
Над 90% от нарушенията в България са следстие на липсата на контрол от страна на КАТ. Да виним шофьорите за това, означава да изместваме проблема от болната глава на здравата.
17
2
 
12
 
! Отговори
Истината преди 5 месеца
Навсякъде по света, където няма контрол на пътя, шофьорите не спазват правилата и е безумие да ги виним за това, както коментират "специалистите", както и част от коментиращите тук. Навсякъде по света шофьорите карат по начина, по кайто съответният КАТ им позволява. В България КАТ не работи и така разрешава на всички шофьори да карат в нарушение на закона. Не случайно чужденците са едни от най-опасните шофьори в България, а българите стриктно спазват правилата в държавите, където КАТ работи.