Шефът на АПИ доволен: Възраждаме Северна България

Избират изпълнител на магистралата от Русе до Търново
Обновена: 1 дек 2017 15:23 | 1 дек 2017 15:15, Красимир Ангелов
46
Шефът на АПИ доволен: Възраждаме Северна България
Снимка: АПИ

До края на 2018 година се очаква да стартират тръжните процедури за избор на изпълнител на строителството и за строителен надзор на автомагистралата "Русе - Велико Търново", обяви в дунавския град председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура"  инж. Дончо Атанасов.

Това стана по време на общественото обсъждане на доклада за Оценка на въздействието върху околната среда на инвестиционното предложение за автомагистралата.

По думите му обществените обсъждания са протекли при много засилен интерес от страна на населението на десетте общини, през които ще премине трасето. Най-голяма подкрепа от предложените три варианта получил комбинираният, а впечатленията били, че хората очакват с огромна надежда стартирането на проекта.

"Завършвайки по закон обществените обсъждания, очакваме положителна оценка от Висшия експертен екологичен съвет през януари 2018 години, след което започваме подготовка за обявяване на тръжни процедури", допълни инж. Атанасов, цитиран от БТА.

Още по темата

Според него най-бързо трябва да започнат дейностите в участъка от Русе до Бяла, който от цялото около 135-километрово трасе е с най-много пътни произшествия и смъртни случаи.

Атанасов определи строителството на автомагистралата като историческо събитие за региона, който ще се развие и ще стане привлекателен за бизнеса.

"С построяването на магистралата "Русе - Велико Търново", с приблизителна дължина 133 км, ще се даде нов живот на Северна България и ще се развие икономиката на региона", подчерта шефът на АПИ.

Общественото обсъждане в Русе бе последното от поредицата дискусии в населените места на доклада за ОВОС на инвестиционното предложение за автомагистралата.

Строителството ще бъде разделено на няколко лота, за да може да се работи едновременно на няколко участъка. Дончо Атанасов подчерта, че изграждането на автомагистралата е съобразено и с бъдещия нов мост над река Дунав край Русе и индустриалната зона на града, която е източно от моста. Председателят на УС на АПИ съобщи още, че където е възможно ще бъдат направени необходимите пътни връзки, за да може хората от различните населени места да имат бърз и удобен достъп до трасето на магистралата.

На срещата бяха представени разработените варианти на трасе - комбиниран, червен и син. Най-целесъобразен от екологична, техническа и икономическа гледна точка, според експертите, е комбинираният вариант. Той обобщава останалите проектни решения и в определени участъци е подобрена геометрията на пътя.

Ето какво представлява комбинирания вариант

Трасето пресича път II-21 Русе - Силистра и продължава в посока юг-югозапад, като преминава югоизточно в непосредствена близост до интермодалния железопътен терминал. Автомагистралата продължава в югозападна посока, след което пресича първо път II-23 Русе - Червена вода, а след това и път I-2 Русе - Варна.

Развитието на трасето следва в посока юг-югозапад, като минава над река Русенски Лом с голямо мостово съоръжение между селата Басарбово и Иваново. След това се насочва в южна посока и пресича път I-5 Русе - Бяла. Магистралата продължава в югозападна посока и минава между селата Екзарх Йосиф и Обретеник. Трасето пресича р. Янтра с голямо мостово съоръжение югоизточно от с. Белцов. След това се преминава между с. Ценово и с. Пиперково и следва пресичане с път II-54 Свищов - Бяла.

Предвиден е западен обход на с. Ценово, а след това трасето се развива в южна посока и следва пресичане с път I-3 Плевен – Бяла. Магистралата преминава южно от с. Пейчиново, а след това се насочва източно от с. Страхилово и пресича път III-407 Моравица - Царевец, а след това и път III-502 Полски Тръмбеш - Горна Липница и път III-504 Самоводене - Алексово. Пътят продължава в южна посока. Предвидено е пресичане на АМ „Русе – Велико Търново“ с проектното трасе на АМ "Хемус" при км 102+779.91 - в близост до с. Паскалевец, с. Стефан Стамболово, с. Никюп и с. Водолей. След това магистралата продължава право на юг и преминава между с. Ресен и Водолей. Предвидено е пресичане на път III-3031 Павликени - Самоводене, като трасето преминава западно от с. Хотница. Следва пресичане на път I-4 Коритна - Велико Търново, а след това и на река Янтра, като се преминава между селата Момин сбор и Леденик.

Релефът на терена след река Янтра до края на магистралата при път I-5 Русе - Маказа е планински с дълбоки дерета и високи върхове. Това налага изграждането на големи съоръжение - 4 тунела по лявото платно и 2 по дясното, както и 22 моста и виадукти, с обща дължина 14 853 м. Връзката на републиканските и част от общинските пътища ще се осъществява чрез 18 пътни възела. Достъпът до земеделските земи ще бъде осигурен с построяването на 12 селскостопански надлеза и 9 селскостопански подлеза.

Проектирани са 8 площадки за краткотраен отдих. Те са в близост до с. Басарбово, с. Красен, с. Тръстеник, гр. Бяла, с. Стефан Стамболово, до промишлената зона на гр. Дебелец, до промишлената зона на гр. Русе, преди с. Белцов, с. Ресен и с. Водолей.


46
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
43
0
 
0
 
! Отговори
Приярел преди 7 месеца
Смени си синята вратовръзка и ще те сменят итебе
42
1
 
4
 
! Отговори
ха-ха-ха преди 9 месеца
До края на 2018 се очаква да стартират тръжните процедури...За това време в нормалните страни щяха да са построили тези 100 км и то на две нива.
41
2
 
3
 
! Отговори
обективен преди 9 месеца
От три години е пусната бойкостралата Тракия от Ст.Загора до Бургас.Нито един нов инвеститор не се е появил още в района на Нова Загора , Ямбол и Сливен.Нито един.Бойкостралата вече е за ремонт , а дясното платно на места е преасфалтирано по 2 пъти.Пълни глупости са тези приказки за идващите по магистралите инвеститори.Само глупаци вярват на герберските лъжи и измишльотини.Вижте на какво прилича чичкото с мустака-селски касапин.
40
1
 
2
 
! Отговори
опетков преди 9 месеца
До Бай Кратун Започва се магистрала, а не се казва с какви пари ще се строи. За частно потокът е малък, а държавата не е отделила пари в бюджета за 2018г. Предполагам, че през 2018 ще се започне проектирането, а строежът в далечното необозримо бъдеще. Нелепостта на магистралата си личи и от последните изречения, че магистралата ще се влее в път I - 5, т.е. ще изчезне в нищото. И то с 15км мостове, тунели и виадукти на стойност поне 1 млрд. А Хемус кога и с какво?
39
2
 
4
 
! Отговори
Радев преди 9 месеца
глупости
38
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Така говореха и когато откриха магистралата до Дупница, а после и до Благоевград. Безработицата не намаля, не се отвориха нови работни места, а повечето хора се юрнаха да пътуват всеки ден до София.
37
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
сега се говори за магистрала, догодина ще стане скоростен път, а по-догодина че ще разширяват текущият.
накрая отново ще закърпят тук таме дупките и това ще е на целите приказки. Докато не видя да се почне и да тече и кипи труд всичко е общи приказки.
36
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
То хубаво,че ще се строи нова магистрала, но със старите си дрошки ли ще пътуваме по нея? Правителството е крайно време, като във всички държави и Русия, да въведе сериозни облекчения при купуването на нови коли.
35
5
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Комунистите не ядяли асфалт.
А по какви пътища карате Мецедесите си бе?
34
14
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
И за какво я възраждате?
Там гласуват за БКП. Да може после да ви плюят?
Оставете ги щом искат в соца да живеят в мизерия.
33
5
 
12
 
! Отговори
Do 31 преди 9 месеца
До Анонимен

Герберче, не всеки, който изтъква малоуумията на ББ е комунист или е "Нинова".
Вие това не можете да разберете.
32
1
 
6
 
! Отговори
111 преди 9 месеца
Смешник
31
8
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Ей, професорчета-папагали-точно инфраструктурата и хубавите пътища са началото на всяко икономическо развитие!Римляните са първите, които са го разбрали и са развили уникална пътна мрежа, затова империята им се е развивала с бързи темпове. Погледнете Пловдив, който до преди 7-8 беше позамряли вижте как бързо се разви икономиката там.Не плямпайте като КУРнелия едни и същи лафчета, те поне имат защо да реват-щото за половин век нищо не са направили за народа и държавата.Само приватизиране и кражба
30
6
 
10
 
! Отговори
Андрешко преди 9 месеца
До #28. Много си прав. Аз като четях статията си помислих същото,че само с магистрали икономика не се възражда. Държавата трябва да налее пари в разумни бизнес проекти,а не да ги краде.
29
5
 
5
 
! Отговори
До 27 преди 9 месеца
Акъл не щеме.
Ходи в Банкя и стой до оградата да точиш лиги. Може да те огрее.
28
8
 
10
 
! Отговори
10 преди 9 месеца
Добре,но само с магистрала и мостове не се прави икономика.Пример:Видин и Сливен,които ги имат ,но стават все по-зле.Ако открият петрол в Крива круша,Сливенско веднага ще направят и пътища до там.Значи,кое е определящо-конят,а не каруцата!?И тизи хора управляват държава!
27
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
До Ееее, 23,24,25

Другарю , защо не се спреш да говориш глупости. Заради тебе стотици хора спряха да посещават този сайт . Ти нищо не можеш да кажеш освен за всичко да плюеш .
26
3
 
5
 
! Отговори
Дечев преди 9 месеца
Трябва да се построи от чужда фирма, на експертна стойност и с най-голям срок на годност.
25
7
 
9
 
! Отговори
Абе, преди 9 месеца
Важното е,лаф да става. Още ли вЕрвате?
24
5
 
6
 
! Отговори
Бай Кратун преди 9 месеца
Защо ми се струва че 22ри работи за някой местен дерибей който очаква да спечели поръчка за този път?